حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل Pixel 5a 5G با قیمت ۴۴٩ دلار و Snapdragon 765G رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، گوگل

گوگل با رونمایی از Pixel 3a، به طور جدی وارد حوزه گوشی‌های میان رده شد. پس از آن، نسل گوشی‌های میان رده گوگل در خانواده پیکسل بیشتر شد. تا جایی که آخرین و برترین گوشی میان رده گوگل تاکنون، Pixel 4a 5G بوده است. اما این عنوان، این بار به Pixel 5a 5G رسیده است. امروز گوگل رسماً از گوشی جدید خود رونمایی کرده است. در ادامه به مشخصات فنی و قیمت گوگل Pixel 5a 5G نگاهی داریم.

مشخصات فنی و قیمت گوشی میان رده جدید گوگل Pixel 5a 5G

گوگل سال گذشته از Pixel 4a 5G خود رونمایی کرد. این گوشی‌، دارای مشخصات جذابی مانند سیستم دوربین قدرتمند و تراشه Snapdragon 765G بهره مند بود.

 

پیکسل 4a 5G رسماً معرفی شد

 

حال به گزارش EqualLeaks، گوشی جدید گوگل Pixel 5a 5G امروز به صورت رسمی رونمایی شده است. این دستگاه، میان رده جدیدی از گوگل است. هر چند اگر راستش را بخواهید، این گوشی تفاوت چندانی با نسل قبلی خود، یعنی Pixel 4a 5G ندارد. در ادامه، بیشتر از این موضوع صحبت خواهیم کرد.

گوگل پیکسل ۵ ای ۵ جی

گوگل پیکسل ۵ ای ۵ جی

در وهله اول، گوشی جدید گوگل پیکسل 5a 5G، از اینترنت 5G با حالت‌های SA و NSA و Sub-6GHz پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است که فریم و حتی بدنه این گوشی، از جنس پلاستیک است. گوریلا گلس ٣ نیز وظیفه محافطت از نمایشگر گوشی جدید گوگل را بر عهده دارد. نمایشگر این دستگاه، دارای قطر ۶.٣۴ اینچی و پنلی از نوع OLED است. از سوی دیگر، این پنل وضوح +Full HD دارد. متأسفانه باید بگوییم که رفرش ریت نمایشگر این گوشی، همچنان ۶٠ هرتز است! بنابراین، گوگل واقعاً در این بخش کم کاری کرده است.

در بخش پلتفرم، مشخصات مشابه نسل قبلی را شاهد هستیم. چرا که این گوشی مانند Pixel 4a 5G، از تراشه Snapdragon 765G برخوردار شده است. سیستم عامل اندروید ١١ به صورت پیش فرض در این دستگاه نصب شده است. ۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 در تک نسخه گوگل Pixel 5a 5G موجود است.

 

کوالکام اسنپدراگون ۷۶۵ و اسنپدراگون ۷۶۵ جی با ادرنو ۶۲۰ و Snapdragon X52 رسما معرفی شد

 

باید گفت که حتی دوربین اصلی و سلفی این گوشی، مانند نسل قبل است. دوربین اصلی Pixel 5a 5G، متشکل از دو سنسور ١۶+١٢.٢ مگاپیکسلی است. سنسور اصلی، IMX363 سونی است. در همین حین، لرزشگیر اپتیکال در سیستم دوربین گوشی تازه وارد گوگل به کار گرفته شده است. قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ٣٠ فریم در Pixel 5a فراهم شده است. دوربین سلفی تکی جدیدترین پیکسل گوگل، دارای وضوح ٨ مگاپیکسلی است و در حفره نمایشگر سمت چپ تعبیه شده است.

اسپیکر استریو، جک ٣.۵ میلی متری هدفون، بلوتوث نسخه ۵.٠، تراشه NFC و درگاه Type-C نیز در بین مشخصات این گوشی به چشم می‌خورند. خوشبختانه، بالأخره به یک پیشرفت نسبت به نسل قبل رسیده‌ایم. پیکسل 5a، از باتری ۴,۶٨۵ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این در حالی است که باتری Pixel 4a 5G، ظرفیت ٣,٨٨۵ میلی آمپر ساعتی داشت. با وجود این پیشرفت در بخش باتری، شارژر همچنان توان ١٨ واتی دارد.

نکته مهمی که گوگل در این بین ذکر کرده است، این است که Pixel 5a آخرین گوشی هوشمند این کمپانی با شارژر درون جعبه است. بنابراین، در سری Pixel 6 و گوشی‌های بعدی گوگل شاهد وجود شارژر در جعبه نخواهیم بود. استاندارد IP67 نیز به پیکسل 5a اعطا شده است. نسل قبلی Pixel 5a از این استاندارد بی بهره بود. موضوع مهمی که در مورد این گوشی وجود دارد، کاهش قیمت آن نسبت به نسل قبلی است. Pixel 4a 5G، با قیمت ۴٩٩ دلار آمریکا عرضه شده بود. اما گوگل این بار با کاهش قیمت دستگاه جدید خود، آن را با قیمت ۴۴٩ دلار آمریکا به فروش می‌رساند.

گوگل Pixel 5a 5G

نظر شما در مورد رویکرد گوگل در پیکسل 5a 5G چیست؟ مهم‌ترین نقاط قوت و نقاط ضعف این گوشی از دیدگاه شما چه مواردی هستند؟ این گوشی را به رقبایش ترجیح می‌دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

پیکسل ۶ هم احتمالا ۶۰ هرتزی و اسنپ ۸۵۵ و قیمت ۱۵۰۰ دلار داره

AliSS8

🤣🤣🤣

AliSS8

سم خالص 100 درصدی 😐

AliSS8

ساقی هستم نمونه کارم:

AliSS8

هنوز سم جدید سامسونگ رو هضم نکرده بودیم یهو اینم اومد روش

afsoon

کلا ضعف بوده دست و پا درآورده .قیمتش خیلی خیلی زیاده .نمایشگر شصت هرتز آخه چرا .دویست دلار به زور ارزش خرید رو داره .با این قیمت میشه کلی گوشی بهتر خرید

Mr.A

همین که ۶۰ هرتزه با این قیمت نشون میده که ارزش خرید صفره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️