حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی کماکان رهبر بخش سنسور دوربین موبایل بوده اما سامسونگ درحال کاهش فاصله است

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | تحلیل بازار، دوربین، سامسونگ، سونی

بر اساس گزارش اخیر Yole Development، با آنکه سونی کماکان سهم بیشتری از بازار سنسور دوربین موبایل را اختیار دارد، اما سامسونگ الکترونیکس فاصله خود با سونی را تا به‌شدت کاهش داده و سهم غول فناوری کره‌ای از این بازار هر دوره درحال افزایش است.

سونی برترین کمپانی تولیدکننده سنسور دوربین موبایل

سازنده لوازم الکترونیکی ژاپنی سال 2020 را با 40 درصد از سهم بازار سنسور دوربین (2 درصد کمتر از سال 2019) به پایان رساند. در همین حال، سامسونگ شاهد افزایش 1 درصدی در بازار خود از 21 درصد در سال 2019، به ۲۲ درصد در سال 2020 بوده است.

همچنین گزارش جدید منتشر شده دیگری توسط Elec نشان می‌دهد که سامسونگ در فروش سالانه خود، 13 درصد رشد داشته است، درحالی‌که سونی در فروش سنسورهای تصویر هیچ ضرر یا افزایشی نداشته است. سامسونگ تولید سنسورهای تصویر را در سال 2002 با کمتر از 20 درصد سهم بازار آغاز کرد که این روند تا سال 2018 ادامه داشت.

Omnivision سومین سهم بازار سنسور را با 12 درصد در اختیار دارد. لازم به‌ذکر است این شرکت تا سال 2014 بالاتر از سامسونگ در رتبه دوم قرار داشت. تحقیقات Yole نشان می‌دهد که تخصص سامسونگ در طراحی و تولید CIS به گسترش دسترسی آنها کمک شایانی کرده و فروش و سهم بازار را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش داده است به‌طوری‌که اکنون این شرکت دومین سازنده بزرگ سنسور CMOS می‌باشد.

سونی رهبر سنسور دوربین موبایل

سونی رهبر سنسور دوربین موبایل

در همین حال، سونی 1.01 تریلیون ین درآمد در سال 2020 بدست آورده که کاهش 5 درصدی نسبت به سال 2019 را نشان می‌دهد. شرکت تحقیقاتی همچنین بیان می‌کند که علت این ضرر، توقف فعالیت هوآوی به‌دلیل تحریم‌های ایالات‌متحده بوده است. با این حال، سونی در کنفرانس اخیر خود، افزایش فروش سنسورها برای دوربین‌های دیجیتال را تأیید کرده اما عنوان کرد که فروش سنسور برای تلفن‌های هوشمند به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافته است.

سازنده لوازم الکترونیکی ژاپنی قصد دارد در ادامه حجم تولید خود را افزایش دهد. در ماه آوریل، این شرکت کارخانه جدیدی در ناگازاکی افتتاح کرد و اکنون سونی، درحال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه اضافی به‌منظور تولید سنسورهای تصویر موبایل می‌باشد. این شرکت قصد دارد 60 درصد سهم بازار را تا سال 2025 در اختیار بگیرد. در همین حال، سامسونگ با سنسور تصویر ISOCELL Auto 4AC خود، درحال آماده شدن برای توسعه بخش خودرو است.

بر اساس گزارش مذکور، صنعت سنسور دوربین به‌صورت کلی 20.7 میلیارد دلار ارزش دارد و تلفن‌های هوشمند و محصولات مصرفی، 72 درصد از کل ارزش بازار را به‌خود اختصاص داده‌اند. طبق پیش‌بینی شرکت تحقیقاتی، برآورد می‌شود ارزش بازار سنسور دوربین تا پایان سال 2026، به 31.5 میلیارد دلار برسد.

سونی ۴۶ درصد بازار سنسور دوربین گوشی ها را در اختیار دارد، سامسونگ در رتبه دوم

درنهایت نظر شما راجع‌به پادشاهی سونی بر حوزه سنسور دوربین موبایل و کاهش فاصله روزافزون سامسونگ با این شرکت چیست؟ به‌نظر شما با ادامه روند فعلی، کره‌ای‌ها چه زمان می‌توانند کمپانی ژاپنی را از تخت به زیر کشیده و اصلا توانایی انجام چنین کاری را دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

میگید سنسور سونی ولی تصویر 108 مگاپیکسلی سامسونگ میزارید
میشد تصویر یک سنسور بی نام نشان میزاشتید که بی طرف باشه

سینا عطایی

سلام
مطلب همزمان داره به رشد سامسونگ و کم کردن فاصله هم اشاره می کنه

ali karimi

سلام، خب سونی از سالیان قبل تو ساخت دوربین و لنزواینا فعالیت داشته و بقول گفتنی ها کهنه کاره، واسه همینه که تو زمینه دوربین و لنز داره حرف اولو میزنه، ولی خب شرکتهای دیگه ایم هستن که تو این زمینه فعالیت دارن و کارشونم خیلی خوبه،مثل لایکا که با گوشیهای ساخت هواوی و همیشه تو رده اول بود، ولی این جندساله اخیر سامسونگ خوب پیشرفت کرده، ولی خب این نظر شخصیه منه اگه سونی از قافله عقب نمونه فکر نکنم سامی بتونه از لحاظ ساخت دوربینو لنز به پای سونی برسه،البته خب هیچ چیزی مشخص نیست، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی