حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر اختصاصی هواوی در دست توسعه است

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | هواوی

هواوی در حال تلاش برای خودکفا شدن در تامین سخت‌افزار مورد نیاز محصولاتش است. در همین راستا گزارش تازه‌ای به ما می‌گوید حسگر تصویر اختصاصی هواوی در دست توسعه بوده که می‌تواند معادلات بازار را عوض کند.

حسگر تصویر اختصاصی هواوی

شنیده می‌شود که هواوی در حال توسعه حسگر تصویر CMOS اختصاصی خود است. این تصمیم پس از شکاف ایجاد شده بین سونی و هواوی به دلیل تحریم‌های امریکا گرفته می‌شود.

به گفته یکی از کارشناسان فرآیند توسعه حسگر تصویر از ویفر تا تراشه را دربر‌می‌گیرد و چندین تغییر خلاقانه را شامل می شود. این نوآوری ها سازگاری با فناوری رایج نور پس زمینه (BSI) را امکان پذیر می کند.

زمانی که تحریم هواوی توسط امریکا انجام شد، سونی به عنوان تامین کننده اصلی حسگرهای تصویر، عرضه محصول به این برند چینی را متوقف کرد. تصمیمی که بر هر دو شرکت تأثیر گذاشت. سونی به دنبال مجوز برای از سرگیری عرضه بود، اما رابطه آنها با هواوی از قبل تیره شده بود. در نتیجه، درآمد سالانه سونی به دلیل تعلیق فروش CMOS به هواوی، مقدار زیادی کاهش یافت.

این سرمایه‌گذاری در صنعت تولید حسگر تصویر مختص هواوی نیست. بسیاری از تولیدکنندگان برند در چین در حال بررسی توسعه حسگرهای CMOS خود هستند.

در نمایشگاه CES 2022، یکی دیگر از برندهای چینی یعنی OMNIVISION از سنسور CMOS با رزلوشن 200 مگاپیکسلی با نام اومنی‌ویژن OVB0B رونمایی کرد. رزولوشن این حسگر تصویر 16384×12288 پیکسل بوده رکورد کوچکترین اندازه پیکسل هم هست. با پیکسل‌های 0.61 میکرومتری، اندازه سنسور برابر 1/1.28 اینچ خواهد شد. همچنین می‌تواند عکاسی 12.5 مگاپیکسلی را پس از ادغام ۱۶ در ۱پیکسل انجام دهد و به اندازه پیکسل‌های 2.44 میکرومتر برسد.

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی OmniVision OVBOBHO رسما معرفی شد: پیکسل های ۰.۵۶ میکرومتری

سری هواوی Mate 60 که اخیراً معرفی شده، احتمالاً جز آخرین محصولاتی از هواوی باشد که از سنسورهای سونی استفاده می‌کند، زیرا پیش‌بینی می‌شود که سری P70 یا سری Mate 70 سنسور تصویر اختصاصی هواوی را داشته باشند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید Huawei در این زمینه موفق شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)