حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا گلکسی Z Flip 3 سامسونگ دوربین زیر نمایشگر ندارد؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

در آنپکد ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ دیدیم که ۲ گوشی جدید تاشو سامسونگ معرفی شدند. با این که هر ۲ دستگاه مقاوم در برابر آب و با کیفیت ساخت بهتر عرضه شدند اما Galaxy Z Fold 3 5G ویژگی دارد که Galaxy Z Flip 3 5G ندارد. بله، موضوع مورد بحث ما درباره UDC یا دوربین زیر نمایشگر است. پرسش اینجاست که چرا گلکسی Z Flip 3 سامسونگ دوربین زیر نمایشگر ندارد؟

دوربین سلفی گلکسی Z Flip 3 5G

همانطور که می دانید دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ ۳ برخلاف گلکسی زد فولد ۳ زیر نمایشگر نیست. اینجا رزلوشن ۱۰ مگاپیکسلی و اندازه پیکسل های ۱.۲۲ میکرومتر پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد. زاویه دید این دوربین برابر ۸۰ درجه است. در تصویر بالا هم مشخص است که این دوربین درون سوراخ نمایشگر قرار دارد، مثل دوربین سلفی نمایشگر بیرونی زد فولد ۳ که قیمتی بسیار گران تر دارد.

فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ در گلکسی زد فولد ۳ چیست و تا چه حد مؤثر است؟

 

سامسونگ Galaxy Z Fold 3 اولین تلفن هوشمند سامسونگ است که دارای فناوری UDC (دوربین زیر نمایشگر) است. اگرچه در همان مراسم گوشی تاشو گلکسی دیگری هم معرفی شد، اما فناوری UDC منحصر به فرد در مدل بزرگتر باقی می ماند و برای گوشی تاشو Galaxy Z Flip 3 در دسترس نیست.

نمایندگان سامسونگ علت این امر را توضیح دادند و ظاهراً به نوع طراحی یا Form Factor مربوط می شود. بهتر بگوییم، این واقعیت که صفحه نمایش بزرگ تاشو 7.6 اینچی بیشتر برای فناوری دوربین زیر نمایشگر مناسب است، در حالی که عکس های سلفی جنبه مهمتری از زندگی روزمره کاربران Galaxy Z Flip 3 هستند. به این معنا که دوربین زیر نمایشگر با قابلیت های دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی نصب شده در سری Galaxy Z Flip مطابقت ندارد.

 UDC احتمالاً روزی به سری Galaxy Z Flip خواهد آمد

Galaxy Z Flip 3

Galaxy Z Flip 3

سامسونگ برای تصمیم خود دلیلی دارد. Galaxy Z Fold 3 برای فناوری UDC مناسب تر است زیرا این تلفن همین حالا هم مجهز به یک دوربین سلفی استاندارد در بالای صفحه نمایش بیرونی دستگاه است. UDC برای تماشای فیلم ها یا بازی های موبایلی خوب است. حتی اگر نتواند عکس های سلفی مناسب ارائه دهد، به هر حال کاربران بیشتر به سمت دوربین سلفی خارجی متمایل می شوند. در همین حال، دوربین سلفی Galaxy Z Flip 3 دقیقاً به همین منظور است: گرفتن عکس های سلفی.

البته نباید از یاد برد که صفحه نمایش بیرونی Galaxy Z Flip 3 هم بزرگتر از سال گذشته بوده و اندازه 1.9 اینچی دارد. در اصل می توان از آن به عنوان منظره یاب استفاده کرد و ما می توانیم استدلال کنیم که Z Flip 3 به اندازه Z Fold 3 برای فناوری UDC مناسب است، حداقل چون یک دوربین سلفی پشتیبان در خارج دارد. البته خب باید توجه کنید که دوربین سلفی فقط برای عکاسی سلفی نیست و کنفرانس های ویدیویی یا تماس تصویری هم هست که با نمایشگر کوچک قابل استفاده نیست.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما گمان می کنیم که سامسونگ در نهایت روزی UDC را به سری Galaxy Z Flip می آورد. شاید یکی دیگر از دلایل دیگری که امسال کنار گذاشته شد، رسیدن قیمت گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ به زیر ۱۰۰ دلار بود. به هر حال، در حال حاضر به نظر نمی رسد که این فناوری آماده جایگزینی دوربین های سلفی استاندارد در همه موارد استفاده باشد.

قیمت گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 مشخص شد: ۹۹۹ و ۱۷۹۹ دلار

نظر شما چیست؟ فکر می کنید به دوربین زیر نمایشگر و با شرایط فعلی که یا باید کیفیت نمایشگر در آن بخش فدا شود و یا کیفیت دوربین مورد توجه نباشد، نیازی هست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)