حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آنر مجیک ۳ و مجیک ۳ پرو رسما معرفی شدند: طراحی آشنا، اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس و تمرکز بر فیلمبرداری

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | آنر، برترین‌های ترنجی

پس از جدایی آنر از شرکت مادر خود، هواوی، حال نوبت آن رسیده تا این کمپانی در کنفرانس رسمی از سری جدید پرچمداران پرمیموم خود با نام مجیک ۳ و مجیک ۳ پرو رونمایی کند. گوشی‌های جدید این شرکت که با سبک طراحی آشنای سری میت ۴۰ هواوی همراه هستند، از ویژگی‌های قابل‌توجه دیگر ازجمله تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، نمایشگر آبشاری پیشرفته و دوربین‌های قدرتمند بهره می‌برند.

آنر مجیک ۳ و مجیک ۳ پرو

مشخصات کامل سری آنر مجیک ۳

مشخصات کامل سری آنر مجیک ۳

پس از تأسیس شرکت زیرمجموعه هواوی در سال ۲۰۱۳، به‌ادعای این کمپانی و پس از سال‌ها معرفی و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مختلف با قابلیت و طراحی‌های متنوع در سه سری آنر، ایکس و مجیک، حال در سال ۲۰۲۱ و پس از جدایی از هواوی، این شرکت از پرچمداران جدید خود رونمایی رونمایی کرده است که در ادامه نگاهی به مشخصات داخلی و طراحی آنها می‌اندازیم.

طراحی و نمایشگر

طراحی سری آنر مجیک ۳

طراحی سری آنر مجیک ۳

از طراحی این گوشی‌ها شروع می‌کنیم. به ‌ادعای آنر ظاهر مجیک ۳ و مجیک ۳ پرو، بسیار آینده‌نگرانه بوده به‌طوری‌که به‌عنوان مثال در قاب پشتی دوربین که از طراحی دایروی عظیم با نام The Eye of Muse(با الهام از الهه یونانی) بهره می‌برد، می‌توان نسبت‌های طلایی مثلثاتی را در زاویه قرارگیری دوربین‌های آن مشاهده کرد. همچنین در انتخاب رنگ این گوشی‌ها از ساعت طلایی روز(Magic Hour) الهام گرفته شده است که درواقع بیانگر زمانی در هنگام طلوع و غروب خورشید می‌باشد که در آن رنگ آسمان به نوعی آبی و نارنجی می‌شود. بنابراین این دو رنگ به‌همراه رنگ‌های کلاسیک مشکی و سفید، رنگ‌بندی سری مجیک ۳ را تشکیل می‌دهند.

همچنین برای اولین بار در یک گوشی آنر، مجیک ۳ و مجیک ۳ پرو به‌ترتیب از گواهینامه مقاومت در برابر آب و گردوغبار IP54 و IP68 بهره می‌برند.

رنگ‌بندی آنر مجیک ۳ و مجیک ۳ پرو

رنگ‌بندی آنر مجیک ۳ و مجیک ۳ پرو

در پنل جلویی، شاهد طراحی مشابه سری میت ۴۰ هواوی با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی آبشاری(زاویه خمیدگی ۸۹ درجه) از نوع OLED و وضوح +FHD هستیم که دارای سوراخ نمایشگر دوتایی برای تعبیه سیستم دوربین سلفی سه‌بعدی دستگاه هستیم که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، دقت رنگ ۱۰بیت(بیش از ۱ میلیارد رنگ)‌ و +HDR10 نیز پشتیبانی مي‌کند. همچنین محدوده رنگ DCI-P3 نیز به‌صورت کامل در این سری پشتیبانی می‌شود.

مشخصات نمایشگر مجیک ۳

مشخصات نمایشگر مجیک ۳

پردازنده و سیستم‌عامل آنر مجیک ۳ و مجیک ۳ پرو

مطابق انتظار و درنتیجه جدایی آنر از هواوی، این شرکت اکنون توانسته تا از جدیدترین و قوی‌ترین تراشه موجود در بازار برای گوشی‌های اندرویدی یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس استفاده کند. سایر مشخصات سخت‌افزاری سری مجیک ۳، شامل بهره‌مندی از حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت می‌شود. همچنین این گوشی‌ها سیستم‌عامل اندروید ۱۱ را در خارج از جعبه اجرا کرده که به پوسته اختصاصی آنر یعنی MagicUI 5 نیز مجهز شده‌اند. همچنین سرانجام شاهد پشتیبانی از سرویس و خدمات گوگل در این گوشی‌ها هستیم که خبر خوبی برای طرفداران این کمپانی به‌شمار می‌رود.

قابلیت جدید آنر در اینجا نیز، ویژگی‌های OS Turbo X ،GPU Turbo X ،Link Turbo X می‌باشد که برطبق آن، مجیک ۳ می‌تواند با استفاده از هوش‌مصنوعی، قدرت پردازشی و همچنین توان گرافیکی خود را در بازی‌های مختلف و به‌صورت کلی در محیط‌ رابط کاربری افزایش دهد.

دوربین

شاید بتوان دوربین را مهم‌ترین بخشی دانست که کمپانی آنر بر روی آن مانور می‌دهد. البته که مطابق طراحی، دوربین این سری نیز شباهت زیادی به جدیدترین پرچمداران هواوی یعنی سری پی ۵۰ دارد. درنتیجه در مجیک ۳ شاهد استفاده از دوربین سه‌گانه شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع Sony IMX766 با ابعاد ۱/۱.۵۶ اینچ و دریچه دیافراگم f/1.9، یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مونوکروم با دیافراگم f/1.8، یک لنز اولتراواید با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر و دیافراگم f/2.2 و درنهایت فوکوس لیزری و فلاش LED هستیم.

مشخصات دوربین آنر مجیک ۳ و مجیک ۳ پرو

مشخصات دوربین آنر مجیک ۳ و مجیک ۳ پرو

مجیک ۳ پرو اما علاوه‌بر دارا بودن سه دوربین اصلی، سیاه‌وسفید و اولتراواید مشابه نسخه عادی، از دو سنسور جدید شامل یک لنز تله‌فوتو پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی با فاصله‌کانونی ۹۰ میلی‌متر(زوم اپتیکال ۳.۵ برابر و دیجیتال ۱۰۰ برابر) و دیافراگم f/3.5 (دقیقا مشابه پی ۵۰ پرو) و همچنین یک سنسور 8×8 dToF بهره می‌برد. متاسفانه از میان تمامی این دوربین‌ها، تنها لنز پریسکوپی نسخه پرو از لرزشگیر اپتیکال OIS استفاده می‌کند. البته سنسورهای تشخیص رنگ Multi-Spectrum و تشخیص دما نیز تکمیل‌کننده‌ی ترکیب دوربین‌ها هستند.

آنر برای دوربین سلفی این دو پرچمدار، یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی درنظر گرفته که در کنار آن، حسگر تصویر عمق‌سنج 3D ToF نیز به کمک امنیت بیومتریک این گوشی‌ها می‌‌آید.

تمرکز اصلی آنر در این سری اما، بر روی فیلمبرداری بوده است. این کمپانی به همکاری خود با IMAX اشاره کرده و ادعا می‌کند که توانسته تا با ارائه‌ی فرمت جدید ضبط ویدیو با نام Log، هم کیفیت و هم حجم کافی و مناسب را به ویدیوهای ضبط شده توسط مجیک ۳ بیاورد. همچنین HDR فیلمبرداری نیز در این سری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و این کمپانی ادعا می‌کند مجیک ۳ می‌تواند تمامی قسمت‌های تاریک موجود در فیلم‌ها را تا حد زیادی روشن کند. این تلفن‌ها همچنین از هشت پروفایل درجه‌بندی رنگ 3D LUT پشتیبانی می‌کنند که محتوای ویدئویی شما را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

فرمت آنر Log

فرمت آنر Log

 باتری، قیمت و سایر مشخصات

آنر مجیک ۳ و مجیک ۳ پرو هر دو از یک باتری نسبتا حجیم ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع ۶۶ وات سیمی و ۵۰ وات وایرلس بهره می‌برند که کمپانی آن را HONOR SuperCharge می‌نامد. همچنین این دو گوشی از بلندگوهای استریو همسان dts x نیز استفاده می‌کنند.

قیمت این محصولات اما شاید عجیب‌ترین بخش داستان باشد. متاسفانه شرکت آنر برای پرچمداران جدید خود قیمت مناسبی درنظر نگرفته و نسخه عادی مجیک ۳ در حالت پایه شامل ۸ گیگ رم+۲۵۶ گیگ حافظه داخلی، با برچسب قیمتی ۸۹۹ یورو به‌فروش می‌رسد. همچنین مجیک ۳ پرو نیز قیمت ۱۰۹۹ یورویی دارد که نشان می‌دهد آنر، خود را از فهرست کمپانی‌های ارائه دهنده گوشی‌های رقابتی کنار کشیده و قصد دارد کاربران حس کنند تا با کالاهای لوکس و درجه یکی روبرو هستند.

هر دو گوشی ابتدا در چین ارائه شده و سپس به‌صورت جهانی عرضه خواهند شد. متاسفانه هنوز صحبتی از زمان عرضه این گوشی‌ها به میان نیامده است.

نظر شما راجع‌به جدیدترین پرچمداران لوکس آنر با طراحی و مشخصات آشنا چیست؟ به‌نظر شما این سری باتوجه به مشخصات داخلی و ویژگی‌های ارائه شده، توان رقابت با بزرگان بازار را داشته و لایق چنین قیمت‌گذاری هستند یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

مشخصات رو کاغد که عالیه. به جز نداشتن لرزشگیر اپتیکال😖😖
باید صبر کنیم نتایج تست های دوربین و نمایشگر و باتری و… بیاد ببینیم آنر چیکار کرده

M.Y

به نظرم خیلی شبیه سری میت چهلن…

ali karimi

سلام، واقعا گوشیهای عالی هستن، 3تا دوربین 64 مگاپیکسلی و یکی هم 50 مگا پیکسلی، که تا به امروز فکر نکنم تو هیچ گوشی با این مقدار پیکسل بوده باشه، ولی زوم اپتیکالشودباید بیشتر میکرد تا دیجیتال،، سختافزارشم که هیچ کمبودی نداره، باطریشم خوبهذبخصوص با فست شارژش سیمی و بیسیم، فقط قیمت میمونه که واسه بازار چین اینقدر گزاشته اونوقت واسه بازار جهانی چه قیمتیدمیخواد بزاره منظور اینکه بیشتر میشه قیمتش، ایکاش قیمتشداینقدر زیاد نبود اونوقت کولاک میکرد واقعا حیف،اون محل قرار گیری دوربینهای پشت درسته که بزرگه ولی خیلی باحاله بزرگتر از میت40 شده و یجوریه تکراری نیستشو حص خوبی داره، البته خب خیلی هام اینو دوست ندارن، اون دیگه نظر شخصیه، موفق باشید

rad 007

عالیه مخصوصا اینکه سنسور دوربین هاش سونی هست نه سامسونگ تو خالی

آنر عجب گوشیایی زده….
هر سه تاشونو میپسندم ولی به خاطر طراحی و دوربین قوی تر انتخاب من Magic 3 p+ هست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی