حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

١۴ نماینده مجلس آمریکا به دنبال تحریم آنر؛ آیا محدودیت آنر نیز در راه است؟

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | آنر، اخبار، برترین‌های ترنجی

آنر در حال رشد در بازار است. این کمپانی پس از بازگشت مجدد، حالا بیشتر به محبوبیت گذشته خود نزدیک شده است. اما آنر هم اکنون از خطرات کاملاً در امان نیست. چرا که برخی از نمایندگان مجلس آمریکا به دنبال اعمال محدودیت برای آنر هستند. این موضوع، می‌تواند به تحریم آنر نیز ختم شود!

تحریم آنر: آیا آنر نیز به سرنوشت هواوی دچار می‌شود؟

در واپسین ماه‌های سال ٢٠٢٠ میلادی با خبری شوکه کننده مواجه شدیم. همان طور که در ترنجی خواندید، هواوی رسماً آنر را فروخت. این موضوع، اما سبب شد تا آنر آزادی بیشتری را به دست بیاورد.

 

فروش آنر توسط هواوی رسمی شد

 

بر اساس گزارش Phonearena، سال گذشته هواوی تصمیم گرفت تا واحد زیر مجموعه خود یعنی آنر را به فروش برساند. موضوع اصلی، عدم ایجاد محدودیت برای آنر توسط آمریکا بود. موضوع مهم، این بود که آنر نیز به دلیل عضویت در گروه فناوری هواوی نیز مجرم شناخته می‌شد. بنابراین، این کمپانی نیز نیز نمی‌توانست از سرویس‌های نرم افزاری گوگل و روابط تجاری آزادانه با دیگر شرکت‌ها بهره مند شود.

پس از فروش این کمپانی به قیمت ١۵ میلیارد دلار آمریکا، آنر توانست از این تحریم‌ها رهایی یابد. به طوری که هم اکنون آنر می‌تواند از نسخه‌های جدید اندروید استفاده کند، سرویس‌های گوگل را در محصولاتش استفاده کند و یا با دیگر کمپانی‌ها همکاری داشته باشد. به همین ترتیب، سری آنر ۵٠ این کمپانی چندی پیش عرضه شد. این سری، از اندروید ١١، سرویس‌های گوگل و تراشه Snapdragon 778G استفاده می‌کند.

 

آنر ۵٠ پرو در کنار آنر ۵٠ و Honor 50 SE رونمایی شدند: بازگشت پر افتخار آنر

 

این گوشی‌ها، اولین سری گوشی‌‌های آنر هستند که از سال ٢٠١٩ میلادی و پس از ایجاد تحریم‌های مختلف برای هواوی بدون هیچ گونه محدودیتی به دست مشتریان می‌رسند. اما موضوع اصلی بحث ما چیست؟ به نظر می‌رسد که آنر مورد شک برخی از سیاستمداران آمریکایی قرار گرفته است. به تازگی ١۴ جمهوری خواه از مجلس آمریکا، واکنش‌هایی نشان داده‌اند. این نمایندگان، تمایل دارند تا آنر را مانند هواوی به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه کنند. پیش از این، هواوی حدود ٢ سال پیش به لیست تحریم‌ها اضافه شد.

سری آنر ۵٠

اتهام این کمپانی، همکاری و روابط نزدیک با دولت کمونیستی چین است. به همین صورت، آمریکا هواوی را یک تهدید برای امنیت ملی اعلام کرد. این فهرست، به منزله این است که هواوی نمی‌تواند به زنجیره تأمین خود از برندهای آمریکایی دسترسی پیدا کند. برخی از تحلیلگران نیز معتقد هستند کمپانی‌های آمریکایی به دلیل تحریم هواوی نیز دچار ضررهایی شده‌اند. چرا که هواوی به طور متوسط حدود ١٢ میلیارد دلار برای قطعات آمریکایی هزینه می‌کرد. همچنین این موضوع، سبب اشتغال ۴٠ هزار نفر در آمریکا شده بود.

آنر همچنان نسخه جهانی سری Honor 50 را عرضه نکرده است. اما این گوشی‌ها، مجهز به اولین تراشه ۶ نانومتری کوالکام هستند. همچنین آن‌ها از سرویس‌های گوگل نیز بهره گیری کرده‌اند. هواوی طی سال ٢٠٢١ میلادی به طور چشمگیری افت کرده است. این کمپانی، اکنون رتبه هفتم فروش را در بازار گوشی‌های هوشمند دارد. بنابراین، آنر ممکن است همین امسال در رتبه هشتم و پیش از هواوی قرار گیرد.

هواوی به لطف فروش زیاد گوشی‌های آنر و اوضاع بهتر، توانسته بود رتبه اول فروش گوشی‌های هوشمند در چند ماه از سال ٢٠٢٠ را از آن خود کند. علاوه بر قرارگیری هواوی در لیست تحریم‌ها از سال ٢٠١٩، اتفاقات دیگری نیز افتاد. هواوی دقیقاً یک سال پس از اعمال تحریم‌های قبلی، بیشتر محدود شد. این محدودیت، مانع از همکاری هواوی با کمپانی‌های ریخته گری و تولید تراشه می‌شد. این موضوع، به هواوی اجازه همکاری بدون مجوز با دیگر کمپانی‌های تولید کننده محصولات نیمه هادی را نمی‌دهد. همچنین فروش قطعات فناوری 5G به این کمپانی ممنوع اعلام شد.

بر اساس گزارشات منتشر شده، آنر نیز مورد توجه برخی نمایندگان آمریکایی قرار دارد. آن‌ها می‌خواهند دقیقاً همان محدودیت‌های ایجاد شده برای هواوی، برای کمپانی آنر نیز در نظر گرفته شود. سیاستمداران جمهوری خواه با اشاره به این که هواوی و آنر از یکدیگر جدا شده‌اند، گفته‌اند که فروش آنر توسط هواوی، تنها یک راه فرار برای این کمپانی برای آزاد شدن استفاده از محصولات مختلف بوده است. بنابراین، این‌ها تنها یک داستان ظاهری هستند. در نهایت، آن‌ها اظهار کرده‌اند که مشخصاً فروش این کمپانی از سوی هواوی، برای تأمین قطعات نیمه هادی و استفاده آزادانه از محصولات بوده است.

نکته‌ای که این نمایندگان ذکر کرده‌اند، این است که آنر نیز ممکن است مانند هواوی یک نگرانی بزرگ باشد. بنابراین، احتمالاً صادرات قطعات برای این کمپانی کار منطقی نیست. در نهایت، اتاق بازرگانی آمریکا به این نامه نمایندگان پاسخ داده است. این اتاق بازرگانی، از نمایندگان مورد اشاره در مورد دیدگاه آن‌ها تشکر کرده است. در نهایت، آن‌ها گفته‌اند که به طور مستمر اطلاعات را برای شناسایی هرگونه تخطی از قوانین بررسی می‌کنند.

به نظر شما تحریم آنر محتمل است؟ اگر تحریم آنر به وقوع بپیوندد، چه بلایی بر سر این کمپانی می‌‌آید؟ فکر می‌کنید آنر بتواند به زودی به جمع ۵ برند پر فروش گوشی‌های هوشمند بپیوندد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

انر فقط نمایشی فرخته شده
هنوز بعد فروخته شدن اسم های سری p هواوی رو میزاره روی گوشیاش
مثل انر 50
خیلی ضایعه بازی در میارن اینا

m.b

نمیدونم از روی تیزر ها چرا حس میکنم آنر تو سری مجیک میخواد یه گوشی با یه دوربین بزرگ و ماژول دایره‌ای هم بزنه🤔
شبیه اون پتنتی که میکس ثبت کرده بود که فقط یک دوربین با امکان تغییر فاصله کانونی داشت…

#بدون شرح
قانون بازیو اونی تعریف می‌کنه که زمین بازیو تعیین می‌کنه… بذار کنترل بازیو طرف مقابل به دست بگیره اما تو هوشمندانه عمل کن ، همیشه برگ آستو به وقتش رو کن…
تا مجبور نشدی وزیرو حرکت نده👌

ali karimi

سرام خدا لعنت کنه اون 14 نفرو و اون ترامپ بنانسبت بی شرفو که بنیانگزار این مسخره بازی بود،یه کشور دیگه نباید اینقدر فوضولی کنه، ایران واقعا با آمریکا مشکل داره هیچطوره باهاش راه نمیاد حق داره برای اینکه اینا مریض هستن، مریض روحی روانی هستن، تا تکون میخورن اینو تحریم میکنن اونو تحریم میکنن،واقعا بخدا خیلی زور داره این کارهای اینا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️