حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاداش زنجیره تامین تولید آیفون به‌منظور جذب کارگران جدید افزایش یافته است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، تجاری

چه کسی خواهان شغل خسته‌کننده و تکراری آن هم با دستمزد کم می‌باشد؟ بر اساس گزارش جدید South China Morning Post، تعداد کارگران فعال در چین مانند گذشته نیست. SCMP خاطرنشان می‌کند که شرکت‌های تولیدکننده آیفون اپل، مانند Foxconn، مجبور به افزایش پاداش به کارگران جدید خود می‌باشند، چراکه تعداد کمی از جوانان، علاقه‌مند به مشاغل تولیدی هستند.

افزایش پاداش زنجیره تأمین تولید آیفون به‌منظور جذب کارگران جدید

اپل قصد دارد ماه آینده از سری آیفون 13 به‌صورت رسمی رونمایی کند و سازندگان قراردادی که توسط اپل برای مونتاژ دستگاه‌ها استفاده می‌شوند، درحال‌‌حاضر درحال تولید این سری می‌باشند. اما به‌منظور تولید به موقع این گوشی‌ها، شرکت‌های تولیدی به بدن‌های توانمندتری برای انجام کار نیاز دارند. به‌عنوان مثال، در کارخانه Foxconn در Zhengzhou، که تخمین‌زده می‌شود ۸۰ درصد از واحدهای آیفون را به‌صورت جهانی تولید می‌کند، پاداش‌های بالایی از 10،200 یوان (1578 دلار آمریکا) به کارگران جدید خود اهدا می‌کند که حداقل 90 روز در خط مونتاژ آیفون بمانند.

فشار بر Foxconn و دیگر تامین‌کنندگان اپل مشهود می‌باشد؛ چراکه این شرکت امیدوار است در نیمه دوم سال جاری، از 130 تا 150 میلیون دستگاه آیفون را عرضه کند. این برآوردیست که در ماه ژوئن توسط تحلیلگر Wedbush انجام شده است. وی همچنین بیان می‌کند که مراسم رونمایی از سری آیفون ۱۳ اپل در تاریخ 14 سپتامبر برگزار شده و زمان ورود این دستگاه‌ها به بازار، 24 سپتامبر می‌باشد.
تحلیلگر مذکور همچنین تخمین می‌زند که زنجیره تامین اپل در آسیا تعداد قطعات مورد نیاز برای تولید 90 تا 100 میلیون گوشی از سری آیفون 13 را در نیمه دوم سال عرضه خواهد کرد.

افزایش پاداش اولیه تنها دو هفته پس از افزایش مبلغ به 10000 یوان (1542 دلار آمریکا) در 23 جولای انجام شد. این نشان می‌دهد که Foxconn چقدر مستأصل شده است تا کارگران واجد شرایطی را پیدا کند که مایل به انجام این کار هستند. از 10200 یوانی که Foxconn به عنوان پاداش می‌دهد، 9500 یوان به کارگر تعلق می‌گیرد درحالی‌که 700 یوان دیگر به شخصی که کارمند جدید را استخدام کرده است، تعلق خواهد گرفت.

افزایش پاداش زنجیره تأمین تولید آیفون به‌منظور جذب کارگران جدید

افزایش پاداش زنجیره تأمین تولید آیفون به‌منظور جذب کارگران جدید

سایر تأمین‌کنندگان اپل نیز روند مشابهی را در پیش گرفته‌اند؛ زیرا Foxconn شامل ارائه‌دهنده صفحات لمسی Lens Technology نیز می‌باشد که 5000 کارگر را برای خط تولید خود و 2000 نفر دیگر را به‌عنوان بازرس کیفیت استخدام می‌کند. کسانی که بیش از 20 روز در ماه و به‌مدت 7 ماه کار کنند، واجد شرایط دریافت پاداش 10000 یوان هستند که نسبت به 5000 یوان ماه مه، دو برابر شده است.

یکی دیگر از تولیدکنندگان اپل، Luxshare Precision، جایزه ارجاع داخلی خود را از 2500 یوان به 5000 یوان در ماه مه رسانده است. کارگران بازگشتی این شرکت نیز، 3800 یوان پاداش دریافت می‌کنند.

به یاد دارید زمانی که اپل در مورد انتقال درصد زیادی از تولید آیفون به چین صحبت می‌کرد؟ در آن زمان، این نگرانی مشروع وجود داشت که ایالات متحده مالیات واردات را برای همه مدل‌های آیفون ساخت چین که به ایالات متحده ارسال می‌شوند، وضع کند و باعث شود اپل یا قیمت‌های خود را افزایش دهد یا حاشیه سود کمتری را بپذیرد. با وجود اینکه چنین مالیاتی هرگز برای آیفون وضع نشده است، اما گفته می‌شود اپل بیش از هر کشور دیگری، تامین‌کننده جدید از چین اضافه کرده است.

با این حال، نیروی کار در چین در دهه گذشته کاهش یافته است زیرا جمعیت کار (به‌عنوان تعداد افراد در گروه سنی 15 تا 59 سال)، از میزان ۷۰ درصد مربوط به 10 سال پیش، به 63.4 درصد در سال 2020 کاهش یافته است. در Zhengzhou، درآمد سرانه در سال 2010، سالی که کارخانه Foxconn افتتاح شد، 9225 یوان برآورد می‌شد. از آن زمان، درآمد سرانه در منطقه روستایی که فاکسکان اکثر کارگران خط مونتاژ خود را در آن پیدا می‌کند، به 24783 یوان رسیده است.

چین همچنان مهمترین کشور در زنجیره تامین آیفون محسوب می‌شود زیرا بیش از هر کشور دیگری در جهان، وظیفه تامین‌کننده محصولات اپل را برعهده دارد.

افزایش ۴۴ درصدی درآمد فاکسکان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱

نظر شما راجع‌به افزایش پاداش کارگران خط تولید آیفون به‌منظور جذب کارگران بیشتر توسط زنجیره تامین اپل در چین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Golden Manfioda

اگه فاکسکان باز هم نتونه کارگر پیدا کنه شاید دوباره حقوق ها رو افزایش بده .
اگه اپل بدونه آن مقداری که تخمین زده رو بفروشه که رتبه اول رو در فروش میگیره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی