حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3: پرچمداران منعطف سامسونگ چه حرفی برای گفتن دارند؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

تنها ۵ روز به برگزاری مراسم Unpacked جدید سامسونگ مانده است. در این مراسم، ساعت‌ هوشمند، ایربادز کاملاً بی سیم و گوشی‌های منعطف جدید سامسونگ رونمایی می‌شود. مورد توجه‌ترین محصول جدید سامسونگ، Galaxy Z Fold 3 نام دارد. این گوشی، نسل جدیدی از گوشی‌های منعطف سامسونگ است. به همین دلیل، قصد داریم تا نگاهی به مشخصات Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 داشته باشیم. در ادامه به جزئیات کامل لو رفته از این گوشی خواهیم پرداخت.

مشخصات Galaxy Z Fold 3 و اطلاعات لو رفته از این گوشی

پیش از این شایعات فراوانی از گلکسی Z Fold 3 منتشر شده بود. این گوشی، در رندرهای رسمی نیز دیده شده بود. بنابراین، ما به طور کامل با طراحی نسل جدید گوشی منعطف سامسونگ آشنایی پیدا کرده‌ایم.

 

رندر رسمی گلکسی Z Fold 3 سامسونگ را در رنگ‌های جدید ببینید

 

به گفته Mysmartprice، سامسونگ در حال آماده شدن برای مراسم جدید خود، یعنی Unpacked است. سامسونگ قصد دارد طیف جدیدی از محصولات مختلف خود را معرفی کند. در میان این محصولات، نام Galaxy Z Fold 3 به چشم می‌خورد. این نام، جذاب‌ترین بخش از مراسم است. این شرکت، شانس خود را برای جلوگیری از درز اطلاعات گلکسی Z Fold 3 امتحان کرده است. اما به کلی با شکست مواجه شده است. بنابراین، ما اطلاعات زیادی از این گوشی داریم. ما چندین گزارش از مشخصات Galaxy Z Fold 3 در دسترس داریم. به همین صورت، می‌توانیم مروری بر بخش‌‌های مختلف این گوشی داشته باشیم. در نهایت، اجازه دهید تا مروری نهایی بر مشخصات Galaxy Z Fold 3 داشته باشیم تا ببینیم این گوشی با چه مشخصه‌هایی روانه بازار می‌شود.

هر آنچه که از گلکسی زی فولد ٣ می‌دانیم

گلکسی زی فولد ۳ مدتی است که در شایعات حضور دارد. این گوشی، یک گوشی منعطف تمام عیار و پرچمدار خواهد بود. به طوری که بسیاری از کاربران در نظرسنجی‌ها از این گوشی تجلیل کرده‌اند! در مشخصات لو رفته، گلکسی Z Fold 3 دارای نمایشگر اصلی ٧.۶ اینچی است. این نمایشگر، از مشخصاتی مانند وضوح ٢,٢٠٨×١,٧۶٨، پنل Dynamic AMOLED، رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس بهره می‌برد. نمایشگر خارجی این دستگاه نیز ۶.٢ اینچی است و پنلی از نوع Super AMOLED با وضوح ٢,٢۶٠×٨٣٢ دارد.

گلکسی Z Fold 3

گلکسی Z Fold 3، مجهز به دوربین سلفی درون نمایشگر است. دوربین سلفی موجود در زیر نمایشگر اصلی این گوشی، وضوح ۴ مگاپیکسلی دارد. ضریب گشودگی دیافراگم آن نیز F/1.8 است. دوربین سلفی دوم که در نمایشگر بیرونی تعبیه شده است، زیر صفحه نیست. وضوح این دوربین نیز ١٠ مگاپیکسل است. از سوی دیگر، این گوشی دارای دوربین اصلی سه گانه ١٢ مگاپیکسلی است. دوربین فوق عریض این گوشی، توانایی ثبت عکس‌هایی با زاویه دید ١٢٣ درجه دارد. لنز تله فوتو نیز در این دوربین موجود است. دوربین اصلی این گوشی، توانایی ضبط فیلم‌های 8K را دارد.

گلکسی Z Fold 3 از اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس استفاده نمی‌کند. بلکه تراشه این گوشی، همان اسنپدراگون ٨٨٨ نسخه استاندارد می‌باشد. این تراشه ۵ جی، با ١٢ گیگابایت حافظه رم به همراه ٢۵۶ گیگابایت یا ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 وارد عمل می‌شود. سامسونگ باتری با ظرفیت ۴,۴٠٠ میلی آمپر ساعتی را برای گوشی منعطف جدید خود در نظر گرفته است. گفتنی است که این گوشی، از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند. شارژر سیمی این گوشی نیز مانند نسل قبل، توان ٢۵ واتی دارد.

در هنگام باز کردن این گوشی، ضخامت آن ۶.۴ میلی متر است. اما در حالت بسته، ضخامت Galaxy Z Fold 3 به ١۴.۴ میلی متر خواهد رسید. وزن این دستگاه پرچمدار نیز ٢٧١ گرم است. سیستم عامل اندروید ١١ و رابط کاربری OneUI 3.1 پیش فرص در گوشی منعطف جدید سامسونگ ارائه می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست. چرا که ما قصد داریم در مورد دیگر پرچمدار منعطف جدید سامسونگ، یعنی Galaxy Z Flip 3 صحبت کنیم.

مشخصات گلکسی Z Flip 3

سامسونگ در مراسم آنپکد جدید خود تنها از یک گوشی منعطف رونمایی نمی‌کند. بلکه این کمپانی قصد دارد Galaxy Z Flip 3 را نیز روانه بازار کند. چندی پیش، از رنگ بندی جدید Galaxy Z Flip 3 در ترنجی صحبت کرده بودیم.

 

رنگ بندی جدید گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ را ببینید

 

پس از مشخصات Galaxy Z Fold 3، نوبت به Galaxy Z Flip 3 می‌رسد. این گوشی به زودی به عنوان یک گوشی ارزان‌تر نسبت به Galaxy Z Fold 3 رونمایی می‌شود. اما مشخصات این گوشی چیست؟ خب، گلکسی Z Flip 3 از نمایشگر اصلی ۶.٧ اینچی استفاده می‌کند. این نمایشگر، از نوع Dynamic AMOLED است و وضوح +Full HD دارد. رفرش ریت آن نیز بر خلاف نسل قبلی، ١٢٠ هرتز است. محافظت از نمایشگر Galaxy Z Flip 3، بر عهده گوریلا گلس ویتکوس می‌باشد. از سوی دیگر، نمایشگر ثانویه Galaxy Z Flip 3 قطر ١.٩ اینچی دارد. وضوح آن، ۵١٢×٢۶٠ است. مانند Galaxy Z Fold 3، قلب تپنده این گوشی نیز Snapdragon 888 با لیتوگرافی ۵ نانومتری است. سامسونگ برای Z Flip 3 نیز ٨ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است. ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 را نیز فراموش نکنید.

دوربین اصلی گوشی منعطف ارزان‌تر سامسونگ. دوگانه است. دو سنسور ١٢ مگاپیکسلی در این دوربین تعبیه شده است. یکی از این دوربین‌ها، مربوط به لنز فوق عریض است. دوربین فوق عریض این گوشی توانایی ثبت عکس‌های ١٢٣ درجه‌ای را دارد. لرزشگیر اپتیکال نیز در این سیستم دوربین موجود است. دوربین سلفی Galaxy Z Flip 3 تکی است و وضوح ١٠ مگاپیکسلی دارد. این دوربین، زیر نمایشگر نیست و در حفره نمایشگر مرکزی جای گرفته است.

حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی، با دکمه پاور ادغام شده است و بر روی فریم قرار دارد. قابلیت بازگشایی قفل گوشی با تشخیص چهره نیز در Z Flip 3 موجود است. همچنین این دستگاه با اسپیکر استریو و استاندارد IPX8 به دست مشتریان می‌رسد. وزن و ضخامت Galaxy Z Flip 3 به ترتیب برابر با ١٨٣ گرم و ۶.٩ میلی متر می‌باشد. باتری ٣,٣٠٠ میلی آمپر ساعتی با شارژر ٢۵ واتی برای این گوشی در نظر گرفته خواهد شد. در انتها، سیستم عامل اندروید ١١ و رابط کاربری OneUI 3.1 به صورت پیش فرض بر روی این دستگاه منعطف نصب می‌شود.

در نظر شما مشخصات Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 چطور است؟ آیا این گوشی‌های منعطف می‌تواند بهترین گوشی‌های منعطف در سال ٢٠٢١ میلادی باشند؟ کدام ویژگی Galaxy Z Fold 3 یا Galaxy Z Flip 3 برای شما جذابیت بیشتری دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️