حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رابط کاربری MagicUI 5.0 احتمالاً مشابه HarmonyOS خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | HarmonyOS، آنر، شایعات

آنر با رونمایی از سری Honor Magic 3، مجدداً به بازار گوشی‌های پریمیوم باز می‌گردد. این کمپانی چینی پس از جدا شدن از هواوی، عزم خود را جزم کرده است تا مانند گذشته به یک برند پر فروش گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولات تبدیل شود. آنر از سال ٢٠١۶ میلادی و همزمان با رونمایی از Honor Magic، رابط کاربری MagicUI را در اختیار داشت. حال، ظاهراً رابط کاربری MagicUI 5.0 مشابه HarmonyOS خواهد بود.

رابط کاربری MagicUI 5.0 شباهت‌های واضحی با HarmonyOS خواهد داشت

همان طور که می‌دانید، آنر از سری پرچمداران آنر مجیک ٣ خود در تاریخ ٢١ مرداد رونمایی می‌کند. این گوشی‌ها، اولین گوشی‌های پرچمدار آنر پس از استقلال یافتن کامل از هواوی هستند.

 

تاریخ رونمایی Honor Magic 3 به صورت جهانی مشخص شد: ٢١ مرداد ١۴٠٠

 

به گزارش Gizmochina، گوشی‌های هوشمند آنر از رابط کاربری اختصاصی MagicUI این کمپانی بهره مند هستند. از آن جا که این کمپانی دیگر متعلق به گروه فناوری هواوی نیست، بنابراین شاهد استفاده از رابط کاربری EMUI در هیچ یک از محصولات جدید این کمپانی نیستیم. اما ظاهراً این موضوع تنها یک ماجرای ظاهری است. چرا که در باطن، داستان متفاوتی در حال روی دادن است. آنر برای اولین بار پس از فروخته شدن توسط هواوی، می‌خواهد گوشی پرچمدار خود را روانه بازار کند. این سری گوشی‌ها که Magic 3 نام دارند، ۶ روز دیگر رونمایی می‌شوند.

پیش از این، یک افشاگر در ویبو ذکر کرده بود که این گوشی‌ها از رابط کاربری MagicUI 5.0 استفاده خواهند کرد. به گفته این افشاگر، رابط کاربری مورد اشاره شباهت‌های بسیار زیادی با HarmonyOS هواوی دارد. به عبارت دیگر، هنوز ریشه‌هایی از هواوی در آنر به چشم می‌خورند. برای کسانی که نمی‌دانند، باید بگوییم که هواوی به طور قابل ملاحظه‌ای در حال ارائه به روزرسانی HarmonyOS برای محصولات خود است. این کمپانی حتی اعلام کرده است که حاضر به ارائه HarmonyOS به دیگر شرکت‌ها است. بنابراین، عجیب نیست که آنر این اقدام را انجام داده باشد. مشخصاً همکاری با هواوی می‌تواند برای آنر دردسرساز باشد. بنابراین، احتمالاً آنر این همکاری را تحت نام MagicUI 5.0 انجام می‌دهد!

غیرمنطقی نیست که آنر از نرم افزار شرکت مادر سابق خود استفاده کند. البته که شرکت مادر کنونی آنر نیز همکاری‌هایی با هواوی دارد. از آن جایی که این نرم افزار، یک سیستم عامل اختصاصی نیست، آنر هم می‌تواند از آن بهره گیری کند. اگر این طور نبود، آنر ویژگی Multi Screen Cooperation را در گوشی‌های خود در دسترس کاربران قرار نمی‌داد. این قابلیت، برای ارتباط گوشی با نمایشگرهای جانبی است. همان طور که می‌دانید، هواوی حدود ٢ ماه پیش از HarmonyOS به صورت رسمی و نهایی رونمایی کرد.

 

سیستم عامل هارمونی هواوی رسما معرفی شد: یکی برای همه، همه برای یکی

 

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، در واقع HarmonyOS یک سیستم عامل مجزا نیست. بلکه این نرم افزار، صرفاً یک پوسته برنامه نویسی شده بر روی پروژه متن باز اندروید یا همان AOSP است. در حقیقت، HarmonyOS نام جدیدی برای رابط کاربری EMUI محسوب می‌شود! البته در حال حاضر چنین شرایطی برقرار است. ممکن است در آینده‌ای نزدیک، هواوی HarmonyOS را به صورت یک سیستم عامل جداگانه عرضه کند. همان طور که گفته شده بود، احتمالاً رابط کاربری EMUI 12 نسخه جهانی HarmonyOS است. از آن جایی که MagicUI 5.0 نسخه‌ای موازی از EMUI 12 است، تمام این موضوعات قطعی به نظر می‌رسند. بنابراین، آنر همچنان در حال استفاده از فناوری‌های نرم افزاری هواوی است.

نظر شما در مورد رابط کاربری MagicUI 5.0 و شباهت آن با HarmonyOS چیست؟ آیا آنر کار درستی را انجام آماده است؟ تا چه حد از HarmonyOS خوشتان می‌آید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali

هارمونی os خیلی خوبه من که الان فکر کنم حدود 2 ماهه دارم ازش استفاده می کنم خیلی راضی ام ازش

@ahmad1111

آخه چه جوری دارید استفاده میکنید هنوز که در خارج چین عرضه نشده؟

hamidtn

هیچ تغییر نمیشه حس کرد یک رابط کاربری هست و هوآوی هر سال معرفیش میکنه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️