حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی Nova 8 نسخه جهانی با Kirin 820E و EMUI 12 معرفی شد!

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، هواوی

هواوی به دلیل تحریم‌های سخت و مشکلات جدی در تأمین قطعات، مدل‌های محدودی از گوشی‌های هوشمند خود را در سال جاری میلادی روانه بازار کرد. حتی به دلیل این تحریم‌ها، هواوی نتوانست از فناوری 5G در پرچمداران خود استفاده کند. اما هواوی به تازگی از یک گوشی عجیب و غریب رونمایی کرده است. این گوشی، هواوی Nova 8 است. اما این بار، هواوی Nova 8 نسخه جهانی رونمایی شده است. این گوشی، از مشخصاتی مانند تراشه Kirin 820E و رابط کاربری EMUI 12 بهره می‌برد!

مشخصات فنی و قیمت هواوی Nova 8 نسخه جهانی

هواوی مدتی پیش و در کشور مادری خود یعنی چین، از سری Nova 8 خود رونمایی کرد. این سری، بعداً با گوشی‌هایی مانند Nova 8 Pro 4G نیز همراه شد. به هر حال، این بار هواوی Nova 8 نسخه جهانی رونمایی شده است!

 

هواوی نوا ۸ و نوا ۸ پرو رسما معرفی شدند

 

به نقل از Gizmochina، هواوی در آخرین ماه سال میلادی گذشته از سری Nova 8 خود رونمایی کرد. گوشی‌های این سری، مجهز به تراشه Kirin 985 بودند. اما این بار، هواوی Nova 8 نسخه جهانی با تراشه‌ای متفاوت در کشور روسیه رونمایی شده است. اما این گوشی دقیقاً چه مشخصات ویژه‌ای دارد؟ آیا اتفاق خاصی در نسخه جهانی نوا ٨ رخ داده است؟

خب، این گوشی مشخصات مشابهی با نسخه چینی Nova 8 دارد. به طوری که این گوشی مجهز به نمایشگری ۶.۵٧ اینچی از نوع OLED با وضوح +Full HD است. رفرش ریت این نمایشگر، ٩٠ هرتز است. حسگر تشخیص اثرانگشت نیز در زیر این نمایشگر واقع شده است. دوربین سلفی نوا ٨ نسخه جهانی، وضوح ٣٢ مگاپیکسلی دارد. ماژول دوربین بیضوی شکل این گوشی در قاب پشتی، از دوربین اصلی چهارگانه میزبانی می‌کند. این دوربین اصلی، متشکل از سنسورهای ٢+٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی است. این دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را دارد.

حال، زمان آن است تا به بخش تعجب برانگیز ماجرا برسیم. بر خلاف نسخه چینی نوا ٨، نسخه جهانی آن از تراشه Kirin 820E استفاده می‌کند. این تراشه، دارای مشخصاتی همچون هسته‌های پردازشی Cortex-A76 و Cortex-A55 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP6 است. البته این گوشی بر خلاف پشتیبانی Kirin 820E از اینترنت 5G، دارای این فناوری نیست. اما نکته عجیب‌تر، مربوط به بخش نرم افزاری این گوشی است. بر اساس ادعای منبع، هواوی Nova نسخه جهانی از سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض استفاده می‌کند. این نسخه از اندروید، با رابط کاربری اختصاصی EMUI 12 همراه شده است. ما هیچ اطلاعی از امکانات و ویژگی‌های EMUI 12 نداریم. حتی مشخص نیست که چگونه هواوی مجوز استفاده از اندروید ١١ را کسب کرده است! اما پیش‌تر در ترنجی، از رابط کاربری EMUI 12 برای شما گفته بودیم.

 

رابط کاربری EMUI 12 هواوی لو رفت: نسخه جهانی HarmonyOS؟

 

این گوشی از ٨ گیگابایت حافظه رم به همراه ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. باتری این گوشی ٣,٨٠٠ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. شارژر آن نیز ۶۶ واتی است و درون جعبه قرار گرفته است. درگاه Type-C و جک ٣.۵ میلی متری هدفون، از دیگر مشخصات این گوشی است. در نهایت، نوبت به قیمت این گوشی تازه وارد می‌رسد. قیمت تک نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی هواوی Nova 8 نسخه جهانی برابر با ٣٩,٩٩٩ روبل روسیه (معادل ۵۴٧ دلار آمریکا) است. این گوشی، خیلی هم ارزان نیست. مشخص نیست که هواوی قصد عرضه این گوشی را در دیگر کشورها دارد یا خیر.

چه نظری در مورد هواوی Nova 8 نسخه جهانی دارید؟ تا چه حد از بخش نرم افزار این دستگاه متعجب شده‌اید؟ کدام ویژگی این گوشی برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مگه هوآوی تحریم نبود.؟
پس چطور شد تونست اندروید ۱۱ رو بگیره؟😳🤔

outpost

اندروید یه پروژه متن باز هستش و تحریم نیست
چیزی که تحریمه، استفاده از گوگل سرویس هستش

حسین

سیستم عامل این گوشی اندروید 11 نیست
HarmonyOS 2 هست

M.Y

عجیبه

ali karimi

سلام، گوشی خوبی به نظر میرسه ولی من یجای دیگه خوندمداین تراشه 6هسته ای هستش 3تاش آ76 و 3تای بعدی آ55، نمیدونم اشتباه تایپی بوده یا نه واقعا 6هسته ایه، چون تا حالا نشنیده بودم 6هستهای بجز اپل، ولی تو اندروید تا حالا نشنیده بودم، 4هسته ای قبلا داشتیم ولی 6هسته ای نه، فناوری ساخت این تراشه خوبه 7نانو،ولی از کورتکس های آ76 استفاده کرده که اینش یکمی بده، البته خب شرکتی که همجوره تحریم شده باشه نباید ازش زیاد انتظار داشت

حسین

سلام. دوستان طبق تحقیقاتی که من کردم emui 12 بر اساس اندروید نیست و بر اساس هارمونی او اس هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️