حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کانسپت گوشی ویوو با دوربین پاپ آپ چندگانه برای زوم بیشتر منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | دوربین، کانسپت، ویوو

ویوو اکنون صدرنشین فروش گوشی‌های هوشمند در بزرگ‌ترین بازار موبایل دنیا، یعنی بازار موبایل کشور چین است. کمپانی Vivo در سال‌های اخیر، نوآوری‌های زیادی داشته است. با سرمایه گذاری‌های صحیح، این کمپانی توانست برخی از حق اختراع‌های جذاب خود را ثبت کند. اکنون، کانسپت گوشی ویوو با دوربین پاپ آپ چندگانه منتشر شده است. این موضوع، ویوو را از یک نوع لنز پریسکوپ تله فوتو با بُرد بالا بهره مند می‌کند.

کانسپت گوشی ویوو با دوربین پاپ آپ چندگانه

این اولین باری نیست که در فضای مجازی کانسپت‌های عجیب و غریب منتشر می‌شوند. منبع بسیاری از این طرح‌های مفهومی جذاب، Let’sGoDigital هستند. پیش‌تر نگاهی به کانسپت یک گوشی از شیائومی با گوشه‌های بسیار گرد داشتیم.

 

کانسپت گوشی شیائومی با گوشه های خیلی گرد و با دکمه مخصوص سایلنت را ببینید!

 

این بار، Let’sGoDigital اقدام به طراحی یک کانسپت گوشی ویوو با دوربین پاپ آپ چندگانه کرده است. به گفته Gizchina، یک کانسپت جدید از گوشی ویوو منتشر شده است. این کانسپت، بسیاری از توجهات را به خود جلب کرده است. در حقیقت، در برخی مواقع ویوو گوشی‌های نوآورانه و جذابی را راهی بازار می‌کند. به عنوان مثال، سری گوشی‌‌های Vivo S10 با قاب پشتی تغییر رنگ دهنده رونمایی شده بودند. بر اساس اظهارات ویوو، طراحی این قاب سال‌ها طول کشیده است. صفحه فوتوکرومیک ویوو S10، در مجاورت نور تغییر رنگ‌های دیدنی می‌دهد. اما موضوع بحث ما، این نیست.

در اوایل سال جاری میلادی، ویوو یک سری پتنت در مورد ماژول‌های دوربین را در سازمان مالکیت فکری جهان (WIPO) ثبت کرد. این سند ٢٣ صفحه‌ای، در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی توسط ویوو ثبت شده است. بر اساس توضیحات این طرح مفهومی، استفاده از لنز پریسکوپ تله فوتو به وسیله دوربین پاپ آپ چندگانه فراهم شده است.

بر اساس ادعاهای مطرح شده در این سند، گوشی‌های هوشمند فعلی از زوم با رنج کم پشتیبانی می‌کنند. در همین راستا، حق اختراع جدید ویوو می‌تواند به میزان زوم بالایی در گوشی‌های هوشمند دست پیدا کند. به عبارت دیگر، ویوو ادعا می‌کند که با عملی کردن کانسپت گوشی ویوو با دوربین پاپ چندگانه، می‌توان به میزان زوم بیشتری در دوربین گوشی‌های هوشمند دست پیدا کرد. ویوو پیش‌تر نیز یکی از پیشگامان ارائه میزان زوم بیشتر در دوربین گوشی‌های هوشمند بود. به عنوان مثال، ویوو X30 Pro دارای دو لنز تله فوتو با زوم ٢ و ۵ برابری اپتیکال بود. برای درک هرچه بهتر این طرح مفهومی از گوشی ویوو، طراحان Let’sGoDigital دست به کار شده‌اند. به همین صورت، شما می‌توانید نگاهی به طراحی این دستگاه جذاب داشته باشید.

توجه داشته باشید که این تصاویر، تنها طرح‌های مفهومی هستند. بنابراین، وجود آن‌ها قطعی نیست و هنوز این دستگاه حتی به صورت رسمی تأیید نشده است. این گوشی، مجهز به یک سری دوربین سلفی پاپ آپ با ارتفاع بسیار زیادتر نسبت به قبل است. اما این دوربین‌ها، رو به جلو نیستند. بلکه آن‌ها رو به عقب هستند و نقش دوربین اصلی را ایفا می‌کنند. به طور دقیق‌تر، دوربین اصلی این گوشی به صورت پاپ آپ طراحی شده است. دوربین سلفی نیز درون نمایشگر قرار گرفته است. مشخص نیست که چطور می‌توان دوربین سلفی زیر نمایشگر را با وجود مکانیزم دوربین پاپ به این بزرگی استفاده کرد!

بر اساس این کانسپت رندرها، گوشی نوآورانه ویوو از سیستم دوربین اصلی پاپ آپ چهارگانه به صورت ماژولار و قابل ارتقاء بهره مند است. کاربران می‌توانند بدون نیاز به لنزهای دیگر، از لنز اصلی استفاده کنند. اما اگر بخواهید تا حداکثر میزان زوم کنید، باید تمام دوربین‌های اصلی پاپ آپ را فعال کنید. این ایده، جذابیت‌ها و معایب خاص خودش را دارد. با کمک لنز‌های پشت سر هم و آینه‌های موجود در این سیستم دوربین بزرگ، می‌توان به میزان زوم زیادتری دست یافت. متأسفانه این سندها، میزان زوم دوربین این گوشی را تأیید نکرده‌اند. با این حال، این سیستم دوربین باید بسیار بهتر از لنز پریسکوپ تله فوتوی گوشی‌های فعلی باشد. موضوع دیگر، این است که ویوو قصد دارد چه بلایی بر اساس فلش LED و یا سیستم فوکوس لیزری بیاورد؟ از آن جایی که این طرح صرفاً مفهومی است، نمی‌توان از جزئیات آن ایرادی گرفت.

دیگر گوشی‌های ویوو که از دوربین پاپ آپ استفاده کرده‌اند

ویوو پیش از این هم گوشی‌هایی با دوربین سلفی پاپ آپ روانه بازار کرده بود. گوشی‌های Vivo Nex، ویوو V17 Pro و V15 Pro، نمونه‌هایی از این محصولات هستند. با این حال، امروزه کم‌تر برندی را می‌بینیم که از مکانیزم دوربین سلفی پاپ آپ در محصولات خود استفاده کند. چرا که بسیاری از افراد معتقدند فناوری دوربین سلفی درون نمایشگر، پایان راه مکانیزم دست و پا گیر پاپ آپ است. با این حال، ویوو نشان می‌دهد که مکانیزم پاپ آپ، استفاده‌هایی بیشتر از یک دوربین سلفی دارد.

نظر شما در مورد کانسپت گوشی ویوو با دوربین پاپ آپ چندگانه چیست؟ آیا چنین گوشی را می‌پسندید؟ فکر می‌کنید که چه زمانی شاهد عرضه چنین گوشی خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

ترنجی جان بر اساس اصل‏ بیست و چهارم: قانون حکومت جمهوری اسلامی بخش سوم ‌حقوق ملت ماده بیست و سه شریات‏ و مطبوعات‏ در بیان‏ مطالب‏ آزادند مگر آنکه‏ مخل‏ به‏
مبانی‏ اسلام‏ یا حقوق‏ عمومی‏ باشد. تفصیل‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند.فکر نکنم پستی که اون نماز جمعه مشهد در مورد مسدود سازی درگاه اینترنت ایران به رییسی گفته شامل مخالفی با مبانی اسلام و حقوق عمومیست …یا پست نزارید یا گذاشتید پاک نکنید ✋رسماً داریم کره شمالی میشیم آینده سیاهی پیش رو هست کشوری دچار هرج و مرج و جنگ داخلی .خود دانید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️