حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع Vivo برای دوربین پرنده ای که از درون گوشی پرواز می کند! 🤯

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | ویوو

حق اختراع های دیوانه وار دنیای موبایل های هوشمند را دیده اید؟ خب بیاید یک عدد دیوانه وار ترین‌ش را با هم ببینیم! امروز حق اختراع Vivo برای دوربین پرنده ای که از درون گوشی پرواز می کند ما را اینطور شگفت زده کرد: 🤯 ! بیاید ببینیم چه چیزی تصور شده است.

حق اختراع Vivo برای دوربین پرنده

ویوو به تازگی حق ثبت اختراع بسیار قابل توجهی را برای یک گوشی هوشمند خود با دوربین پرنده ثبت کرده است. دوربین این طرح ثبت شده می تواند از تلفن هوشمند جدا شده، پرواز کند و پس از آن می تواند خلاقانه ترین عکس ها را از زوایای مختلف بگیرد. حتی برای فیلم برداری می تواند بسیار جذاب باشد نه؟

حق اختراع ویوو موسوم به “دستگاه الکترونیکی” در دسامبر سال ۲۰۲۰ برای ارتباطات موبایل Vivo در دفتر مالکیت معنوی جهان (WIPO) ثبت شد. اسناد ۲۰ صفحه ای اوایل امروز، ۱۱ خرداد منتشر شده است.

ویوو

ویوو

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، این گوشی در نگاه اول به نظر می رسد یک گوشی هوشمند معمولی است. در بالای دستگاه اما یک محفظه اضافی وجود دارد که شامل یک سیستم دوربین دوگانه، سه سنسور مجاورت مادون قرمز، چهار پروانه و یک باتری اضافی است. سیستم دوربین می تواند به همراه براکت نصب از محفظه خارج شود و کاملاً قابل جابجایی است.

براکت نصب، با سنسور اثر انگشت یکپارچه می تواند از سیستم دوربین جمع و جور جدا شود. سیستم دوربین می تواند به لطف پروانه های یکپارچه به هوا پرواز کند تا از فاصله بیشتری عکس بگیرد. با استفاده از سنسورهای مادون قرمز می توان فاصله تا اشیا دیگر را محاسبه کرد تا از برخورد هنگام پرواز جلوگیری شود.

در هوا، دوربین پرنده قادر به تغییر موقعیت برای حفظ انعطاف پذیری بیشتر هنگام عکسبرداری در خدمت کاربر است. احتمالا، هدایت از طریق تلفن هوشمند انجام خواهد شد. همچنین ممکن است Air Gestures (ژست های هوایی) نیز پشتیبانی شود با این حال، اسناد و مدارک جزئیات بیشتری در این مورد ندارند.

با این حال، ذکر شده است که یک دوربین در بالا و دوربین دیگر در جلو قرار می گیرد. با قرار دادن دوربین ها در مکان های مختلف، کاربر امکان عکسبرداری از زوایای مختلف را حفظ می کند. در صورت تمایل، دوربین سوم و چهارم می تواند اضافه شود.

Air Pix

Air Pix

با این حال این یک ایده کاملا جدید نیست. در حال حاضر دوربین هایی به اصطلاح Airselfie در دسترس هستند. به عنوان مثال به این دستگاه با نام Air Pix در آمازون نگاه کنید (که در تصویر بالا نیز نشان داده شده است). در سال ۲۰۱۸ وب سایت LetsGoDigital همچنین یک حق اختراع در مورد یک صفحه نمایش سامسونگ منتشر کرد که برای پرواز کردن نیز به چهار پروانه مجهز شده بود.

نمایشگر پرنده سامسونگ 

نمایشگر پرنده سامسونگ

نمایشگر پرنده سامسونگ

با این حال، ویوو اولین شرکتی است که می خواهد این دوربین پرنده را در خود گوشی هوشمند نگه داری کند. بنابراین باید یک دوربین نسبتاً جمع و جور باشد. مثلا اندازه Air Pix بیش از ۱۰ سانتی متر است و بنابراین هرگز در محفظه گوشی های هوشمند جای نخواهد گرفت.

این طرح البته یک عیب واضح نیز دارد، زیرا اگر سیستم دوربین خیلی کوچک یا خیلی سبک طراحی شود مشخصا در باد دچار تلاطم می شود، که باعث تار شدن تصاویر می شود. سیستم تثبیت کننده گیمبال Vivo ممکن است در اینجا مفید واقع شود. چند حق اختراع جالب دیگر از ویوو را که قبلا با هم دیدیم را اینجا برای شما قرار می دهم:

حق اختراع خاص ویوو برای کیبرد چرخنده را ببینید: روحت شاد نوکیا ۳۲۵۰

حق اختراع ویوو برای دوربین سلفی چهارگانه

 

دو حق اختراع جدید ویوو برای موبایلی با دو نمایشگر دیده شد

 

ویوو طی این سالها چندین گوشی هوشمند شگفت آور را وارد بازار کرده است. به عنوان مثال، به سری ابتکاری Nex فکر کنید که شامل Vivo NEX 3 و تلفن هوشمند Nex Dual Display است. این شرکت اکنون همچنین در تلاش است تا جای پای خود را در اروپا محکم کند، درست مانند وان پلاس و اوپو (دیگر زیربرندهای BBK Electronics) که قبلاً از قاره کهن عبور می کردند. اکنون چندین مدل تلفن ویوو در اروپا ارائه می شود. این برند همچنین اسپانسر یورو ۲۰۲۱ هست.

نظر شما درباره این حق اختراع ویوو چیست؟ جالب است نه؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

چ باور کنید چ ن این اینده ی نزدیک گوشی های همراهه

صدرا مخملی

واسه سلفی عالیه مخصوصا تو وقتهایی که همه تو عکس نمی افتن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)