حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پژو ۲۰۰۸ به خط تولید ایران خودرو بازگشت + قیمت جدید

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

پژو ۲۰۰۸ یک کراس اور شهری جمع و جور از ایران خودرو برای بازار پژو-پسند ماست. این خودرو به مانند خیلی از دیگر خودروهای جدید پسابرجامی پس از خروج امریکا از برجام، به مشکل خورد. با این حال به نظر می رسد که به صورت محدود شاهد بازگشت پژو ۲۰۰۸ به خط تولید ایران خودرو هستیم. قیمت جدید این خودرو هم با چیزی که ابتدا پیش فروش شده بود، بسیار متفاوت است. جالب این که برای محصولات جدید، هیچ طرح فروشی هم ارایه نشده است و مشخص نیست به چه کسانی و چطور فروخته اند.

بازگشت پژو ۲۰۰۸ به خط تولید

اطلاعات مالی منتشر شده از سوی ایران خودرو برای تیر ماه ۱۴۰۰ نشان می دهد پژو 2008 به خط تولید این شرکت برگشته و قیمت کارخانه ای آن نیز ۷۱۲ میلیون تومان در ماه گذشته بوده است. آخرین بار این محصول پسابرجامی در دی ماه 99 در خطوط تولید این خودروساز دیده شده بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ایران خودرو در سایت کدال این خودروساز طی تیرماه امسال 103 دستگاه پژو 2008 تولید کرده است. تولید این تعداد خودرو در حالی انجام شده است که این خودروساز در سال گذشته  توانست تنها ۱۸۱ دستگاه از این محصول کراس اوور را عملیاتی کند.

پژو ۲۰۰۸ ایران خودرو

پژو ۲۰۰۸ ایران خودرو

پژو ۲۰۰۸ مدال اولین محصول پسابرجامی صنعت خودرو را بر سینه دارد. ایران خودرو خطوط تولید این محصول را در اسفندماه 95 نصب کرد اما  تولید این خودرو را از اردیبشهت ماه سال 96 آغاز کرد. این شرکت در آن مقطع برنامه ریزی کرده بود تا در فاز اول سالانه ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو تولید کند.

ایران خودرو در تیرماه 96 برای اولین بار پیش فروش این محصول را برگزار کردند. طی این پیش فروش تعداد 16 هزار دستگاه از این محصول پسابرجامی پیش فروش شد.

کراس اوور ایران خودرو با کد پروژه K125 بر مبنای پژو ۲۰۰۸ خواهد بود + تصاویر

اما خروج ایالات متحده آمریکا از برجام در اردیبشهت ماه ۹۷ و بازگشت تحریم های صنعت خودرو در نیمه مرداد ماه همان سال سبب شد تا تولید این محصول و تحویل 16 هزار پژو 2008 پیش فروش شده با اما و اگرهایی همراه باشد. به هر حال ایران خودرو به تعهد خود عمل کرد و تا پیش از تیرماه امسال در مجموع 16 هزار و 138 دستگاه از این خودرو را در خطوط تولید خود تکمیل کرد.

ایران خودرویی ها هر دستگاه  پژو 2008 تولیدی خود در تیرماه امسال را به قیمتی حدود 712 میلیون تومان فروخته اند. این در حالیست که آبی های جاده مخصوص پیش تر این خودرو را در پیش فروش های خود با قیمتی در حدود 100 میلیون تومان به خریداران تحویل می دادند.

پژو ۲۰۰۸ داخلی احتمالا پروژه بعدی ایران خودرو برای بومی سازی باشد

در خصوص فروش این خودرو یک نکته وجود دارد و آن نحوه فروش است. بررسی ها نشان می دهد ایران خودرو برای فروش این تعداد خودرو در تیر هیچ فراخوان،طرح فروش یا اطلاعیه ای صادر نکرده است. به بیان ساده ایران خودرو این تعداد پژو 2008 را بدون اعلام قبلی فروخته و مشخص نیست این خودروها به چه کسی و در چه قالبی تحویل داده شده است. ظاهرا این خودرو برجامی واقعا بدون هیچ شفاف سازی فروش رفته است که آن هم با این قیمت، به نظر من عجیب خواهد بود.

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۰ را ببینید و با ویژگی های آن آشنا شوید

نظر شما چیست؟ فکر می کنید پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۷۱۲ میلیون تومان جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mismim

این ماشین، دو تا ایراد ریز داره..
اول اینکه، صفحه نمایش داخل کیلومتر، خیلی ریزه و اصلا با این موضوع حال نمیکنم
دوم اینکه زمانی درب صندوق عقب رو باز میکنی، اگه بخوای ببندی، دستت اگه خیس باشه، نمیتونه اون قسمت فرو رفتگی رو به راحتی بگیره و درب رو بکشه پایین .. اگه براش دستگیره میذاشتن، خیلی بهتر بود

Monarch

واسه کیلومتر شمار که هیچی
اما واسه بستن درب صندوق عقب حتما لازم نیست دستت رو بکنی تو فرو رفتگی یه جا دیگه رو بگیر :))))))))))))))

صدرا مخملی

تیگو 7❤❤❤😍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)