حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کراس اوور ایران خودرو با کد پروژه K125 بر مبنای پژو ۲۰۰۸ خواهد بود + تصاویر

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

پس از این که یک ماه پیش در ترنجی ایران خودرو K132 را دیدیم و مشخص شد که یک خودرو ملی جدید در رده سدان C بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۱ است حالا گفته می شود که کراس اوور ایران خودرو با کد پروژه K125 بر مبنای پژو ۲۰۰۸ خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تصاویر شاسی بلند ایران خودرو K125 را ببینیم.

کراس اوور ایران خودرو

کراس اوور ایران خودرو

کراس اوور ایران خودرو

به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو با انتشار ویدیویی از روند فعالیت هایش، چند نما از کراس اوور ملی خود را به نمایش گذاشته است. این محصول قرار است تا با کد K125 پس از K132 به بازار بیاید.

پیش از این گفته شده بود که کراس اوور ایران خودرو بر مبنای پلتفرم PF1 و پژو ۲۰۰۸ طراحی و ساخته شده است. پلتفرم PF1 یکی از مشهورترین و پرکاربردترین سازه های مشترک محصولات گروه PSA است که در قراردادهای برجانی اجازه بهره برداری از آن به خودروسازان داخلی داده شد. با رونمایی سدان K132 و شباهت هایش به پژو ۳۰۱، اعلام شد که ایران خودرو به صورت قانونی حق استفاده کامل از سازه PF1 را دارد و در چند ماه قبل با تغییرات اعمال شده بر روی این سازه فرانسوی، پلتفرم ملی را برای خود آماده ساخته است. حال قرار است تا دومین محصول این پلتفرم جدید ایران خودرو، K125 یا همان کراس اوور ملی این شرکت باشد که اتفاقا از نظر ابعاد و بسیاری از اجزای بدنه شباهت هایی به پژو ۲۰۰۸ نسل اول دارد.

کراس اوور ملی

کراس اوور ملی

با توجه به چند تصویر گرافیکی و پیش فرض برای K125 که در ویدیوی اخیر ایران خودرو دیده می شود، الگوی ثابت سقف و بخش جانبی میان پژو ۲۰۰۸ و این کراس اوور ملی دیده می شود. از سویی در بحث نمای داخلی هم می بینیم که تا حدی الگوی داشبورد پژو ۲۰۰۸ رعایت شده و بخش جلو آمپر نیز بیانگر این شباهت اجباری است. همچنین پنل تنظیمات سیستم تهویه نیز بر اساس برخی خودروهای PSA که روی پلتفرم PF1 توسعه یافته اند، برای ایران خودرو K125 طراحی شده است. نمایشگر دیجیتال سیستم تهویه و دکمه های آن کاملا با قطعه مشابه در سیتروئن C3-XR و پژو ۳۰۱ برابری دارد.

با توجه به اطلاعات موجود نمی توان پیش بینی دقیقی برای طراحی کلی K125 داشت. اما با توجه به نمونه رونمایی شده از سدان K132 و تصاویر گرافیکی منتشر شده K125، می توان گفت که قطعا ایران خودرو امضای طراحی و خطوط مشترک را میان محصولات جدید خود در نظر گرفته است. چراغ های پیوسته عقب از نمادهای ثابت میان محصولات جدید این خودروساز دولتی است که فعلا در نسخه اولیه K132 و نمونه گرافیکی K125 دیده می شود. برای همین احتمال دارد که در بخش جلویی خودرو هم شباهت هایی میان ایران خودرو K132 و K125 وجود داشته باشد.

فراخوان ایران خودرو برای نام گذاری دو محصول جدید : یک کراس اوور و یک سدان

چندی پیش مدیران بخش توسعه محصول شرکت ایران خودرو در جمع خبرنگاران اعلام کردند که این شرکت برای پلتفرم جدیدش دو پیشرانه اصلی را در نظر گرفته است. بدیهی است که K132 و K125 با این پیشرانه ها به بازار بیایند و مانند سایر خودروسازان، سیاست مشخصات فنی مشابه در کلاس های مختلف نیز در ایران خودرو دیده خواهد شد.

کراس اوور ایران خودرو

کراس اوور ایران خودرو

فعلا ایران خودرو برنامه نصب پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC5 تنفس طبیعی را در نسخه های پایه K132 و K125 دارد. این پیشرانه ۱۱۰ تا ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور حدود ۱۵۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو را به چرخ های جلوی این سدان و کراس اوور ملی دارد.

کراس اوور ایران خودرو

کراس اوور ایران خودرو

نمونه قوی تر ایران خودرو K125 و K132 به پیشرانه ۱٫۷ لیتری توربو (TC7 و یا TC7 پلاس) مجهز خواهند بود که قدرتی در بازه ۱۵۰ تا ۱۶۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ تا ۲۴۵ نیوتن متر به دست می آورند. انتقال قدرت این توان از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE به چرخ های جلو انجام می شود و در اصل نسخه فول آپشن این دو محصول با پیشرانه ملی توربو به بازار می آیند.

نظر شما درباره کراس اوور ایران خودرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
max03

برداشتن فقط یه بدنه رو تغییر دادن به اسم خودروی ملی میفروشن که همون طراحی بدنه هم بعید میدونم کار خودشون باشه😂

vahid

اولا جان مادرتون نرینین تو ۲۰۰۸ ثانیا احمق ها چه موتوری میخوان بزارین توش،،،،لابد tu5 دستی😂😂😂

pooria

صدام خیار خورده اسحال گرفته مرده اما امام ما گفت شاید نشسته خورده 🤥؟!

Armin.Technology

😑

Armin.Technology

😑

Amir galaxy

ملت بخرین

Milad7

چقدر زشته 😐

Milad7

و اینکه پیشرانه ضعیفی داره 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)