حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلایل افزایش قیمت بیت کوین تا نزدیک سطح ۴۰ هزار دلار

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | رمزارز

بیت کوین امروز صبح توانست همه را غافلگیر کند. بزرگ ترین رمزارز بازار توانست با یک کامبک فوق العاده دیدنی در کمتر از چند دقیقه خود را به نزدیکی ۴۰ هزار دلار (۳۹۸۵۰ دلار) برساند و پامپ بزرگی را انجام دهد. اما دلایل افزایش قیمت ناگهانی بیت کوین را می توان در ۳ عامل بیان کرد.

دلایل افزایش قیمت بیت کوین

پس از گذشت سه ماه کابوس وار برای اهالی کریپتو، امروز صبح آن ها را می توان خوشحال ترین افراد روی کره زمین دانست! قیمت بیت کوین با یک جهش بزرگ توانست خود را به سطح ۴۰ هزار دلار برساند و روند خرسی بازار را تغییر دهد. اما سه عامل بزرگ را می توان در این افزایش قیمت موثر دانست.

افزایش قیمت بیت کوین تا 40 هزار دلار

افزایش قیمت بیت کوین تا 40 هزار دلار

 

۱. پذیرش بیت کوین توسط آمازون

به نظر می رسد اصلی ترین علت در پشت صعود اخیر مربوط به خبر پذیرش بیت کوین توسط آمازون است. دیروز روزنامه انگلیسی City A.M با استناد به یک منبع ناشناس گزارش داد که این غول تجارت الکترونیکی آمریکایی برای پذیرش بیت کوین در اواخر سال جاری میلادی آماده می شود.

هفته گذشته، سومین شرکت بزرگ در ایالات متحده اعلام کرد که به دنبال یک متخصص در حوزه رمزارزها و بلاک چین است و این خبر منجر به حدس و گمان بسیاری در بازار شده است. در حالی که آمازون با خبر پذیرش بیت کوین سرو صدای زیادی در رسانه ها ایجاد کرده است، بازار رمزارزها برای قیمت گذاری از همین الان خود را برای چنین اتفاقی آماده می کند.

ایلان ماسک چه رمزارزهایی را خریداری کرده است؟

 

۲. تسلا دارایی بیت کوین خود را نگه می دارد

با توجه به اظهارات مبهم ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در زمینه ارزهای دیجیتال، بازار بی صبرانه در انتظار انتشار گزارش درآمد سه ماهه دوم کمپانی تولید کننده خودروهای الکترونیکی امروز دوشنبه است. با این حال، در طی همایش “B Word” ایلان ماسک تایید کرد که شرکت سازنده اتومبیل های الکترونیکی قصد ندارد دارایی بیت کوین خود را بفروشد و همچنان به حمایت از بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان ادامه می دهد. علاوه بر این، آقای ماسک اعلام كرد كه به احتمال زیاد تسلا پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت را از سر خواهد گرفت.

جک دورسی: بیت کوین کلید آینده توییتر است

 

۳. شورت اسکوییز بیت کوین

به نقل از u.today، الکس کروگر (Alex Krüger)، تحلیل گر ارزهای دیجیتال عنوان کرد که بیت کوین یک “شورت اسکوییز” را تجربه کرده است. تصویر کاملی از شورت اسکوییز قیمت بیت کوین را در زیر مشاهده می کنید:

شورت اسکوییز بیت کوین

شورت اسکوییز بیت کوین

شورت اسکوییز زمانی رخ می‌دهد که قیمت یک دارایی با افزایش شدیدی مواجه می‌شود. زیرا فروشندگان استقراضی بسیار زیادی مجبور به خروج از وضعیت معاملاتی خود می‌شوند و قیمت به دلیل حجم زیادی از معاملات بر علیه آن، به سرعت افزایش می یابد. معامله گرانی که پوزیشن های شورت دارند برای پوشاندن ضرر خود چاره ای جز خرید و افزودن به پوزیشن خود ندارند ،این امر حتی منجر به افزایش بیشتر قیمت  نیز می شود. طبق داده های ارائه شده توسط Bybt، طی 24 ساعت گذشته نزدیک به 929 میلیون دلار پوزیشن شورت لیکوئید شدند.

 

نظر شما درباره قیمت بیت کوین و آینده صنعت رمزنگاری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

وقتی دو تا حمایت رو با دو تا کندل قدرتمند بشکنه و بازار گاوی بشه خو معلومه .۱۹.۸۶ درصد سود کردم 😎ولی هنوزم به نظرم بازار می‌ریزه و بیت کوین به بیست و سه هزار دلار میرسه

hamidtn

قبلا امازون برای 24 ساعت رمز ارز برای سرویس آمازون پرایم رو قبول کرد بود. فقط برای 24 ساعت !!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی