حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه ایربادز OnePlus Buds Pro با Galaxy Buds Pro سامسونگ

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، لوازم جانبی، مقایسه، وان‌پلاس

همیشه گلکسی بادز پرو سامسونگ برای بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی (به ویژه دارندگان دستگاه های Galaxy) که می‌خواهند هدفون های بی سیم با قابلیت حذف نویز، طراحی جمع و جور، کیفیت صوتی خوب و عمر باتری طولانی را داشته باشند، توصیه می‌شد. اما اکنون وان پلاس با هدفون OnePlus Buds Pro که اولین هدفون بی سیم بالا رده این شرکت است، Galaxy Buds Pro را به چالش می‌کشد.

OnePlus Buds Pro برای به چالش کشیدن Galaxy Buds Pro اینجاست!

وان پلاس Buds Pro چند روز پیش در کنار OnePlus Nord 2 5G رونمایی شد. این هدفون های جدید بی سیم از درایورهای داینامیکی ۱۱ میلی متری استفاده می‌کنند که ادعا می‌شود صدای قدرتمند با بیسی غنی را ارائه می‌دهد. این هدفون ها از تراشه بلوتوث ۵.۲ بهره می‌برند که از رمزگذاری های صوتی SBC، AAC و LHDC پشتیبانی می‌کند.

فناوری LHDC (رمزگذاری صوتی با وضوح بالا و تأخیر پایین) مشابه LDAC سونی است و نرخ بیت تا 990 کیلوبیت بر ثانیه را امکان پذیر می‌کند. LHDC برای کیفیت بهتر صدا در مقایسه با AAC و aptX دارای گواهینامه Hi-Res Audio است. وان پلاس می‌گوید میزان تاخیر Buds Pro آنها ۹۴ میلی ثانیه است که البته در مقایسه با تاخیر ۵۰ میلی ثانیه ای Galaxy Buds Pro نقطه قوتی به حساب نمی‌آید.

OnePlus Buds Pro

جزئیاتی از مشخصات فنی وان پلاس بادز پرو

مشابه با گلکسی بادز پرو، OnePlus Buds Pro نیز سه میکروفون در هر گوشی برای قابلیت Active Noise Cancelling یا همان حذف نویز پس زمینه هنگام گوش دادن به موسیقی و تماس صوتی دارد. وان پلاس بادز پرو قابلیتی به نام Transparency Mode دقیقا مشابه با Ambient Mode سامسونگ دارد. همچنین هدفون بی سیم جدید وان پلاس موفق به دریافت گواهی IP55 شده است؛ یعنی آن که این هدفون در برابر گرد و غبار و قطرات آب مقاوم است. کاربران تلفن های هوشمند Android و iOS می‌توانند از برنامه HeyMelody برای شخصی سازی کنترل ها، تنظیم صدا، بررسی میزان باتری و بروزرسانی این هدفون استفاده کنند.

OnePlus Buds Pro

وان پلاس بادز پرو

مطابق با مطلب SamMobile، طول عمر باتری این هدفون ۳۸ ساعت است. هدفون بی سیم جدید وان پلاس در صورت فعال بودن قابلیت حذف نویز ۵ ساعت، و در صورت خاموش بودن آن تا ۷ ساعت می‌تواند شارژدهی داشته باشد. این دقیقا یکی از نقاط قوت OnePlus Buds Pro نسبت به Galaxy Buds Pro است.  این هدفون ها همچنین از ویژگی Warp Charge وان پلاس برخوردار هستند که به کمک آن فقط با ۱۰ دقیقه متصل شدن به برق می‌توانند تا ۱۰ ساعت شارژ داشته باشند. کیس این هدفون ها از شارژ بی سیم و پورت Type-C بهره مند است.

ایربادز OnePlus Buds Pro با قیمت ١۴٩ دلار آمریکا رسماً رونمایی شد

در آخر برتری با کدام یک است؟

به نظر می‌رسد OnePlus Buds Pro بیت ریت بالاتر، نسخه بلوتوث جدیدتر، شارژ سریع تر و عمر باتری بیشتری در مقایسه با Galaxy Buds Pro سامسونگ ارائه می‌دهد. قیمت هر دو آن ها ۱۵۰ دلار است. اما با این حال باید دید که آیا وان پلاس بادز پرو می‌تواند با درایور دوگانه و قابلیت Active Noise Cancelling خود، کیفیت صدای بهتری از گلکسی بادز پرو ارائه دهد؟

نظر شما چیست؟ اگر قیمت هر دو آن ها در بازار کشورمان مشابه باشد، کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی