حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۳ احتمالا برای اولین بار از پنل OLED ساخت BOE استفاده خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، نمایشگر

تولید کننده چینی صفحه نمایش یعنی BOE، مدتی است که سعی دارد وارد زنجیره تأمین اپل شود. طی چند ماه گذشته این شرکت چندین بار برای ورود به این زنجیره تلاش کرده است اما موفقیتی به دست نیاورده و تا ماه مه ( اردیبهشت) سال جاری، این شرکت موفق به دریافت تاییدیه اپل نشد. طبق گفته Omdia، اپل ۱۷۲ میلیون صفحه نمایش OLED را خریداری خواهد کرد. طبق گزارشات موجود، اپل پنل های مورد نیاز خود را از سامسونگ، ال جی و BOE دریافت خواهد کرد. از ۱۷۲ میلیون پنل، ۱۰۶ میلیون مربوط به آیفون ۱۳ جدید است.

ممکن است آیفون ۱۳ اپل از پنل های ساخت BOE استفاده کند

بر اساس گزارشات موجود، BOE امسال ۹ میلیون صفحه نمایش OLED برای آیفون ۱۲ پرو اپل فراهم خواهد کرد. پنل های آیفون ۱۳ پرو اپل هنوز در مرحله صدور گواهینامه قرار دارند. تولید انبوه این پنل ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

ما همچنین می‌دانیم که سری Apple iPhone 13 Pro از یک صفحه نمایش LTPO استفاده خواهد کرد. این یک فناوری نسبتاً جدید است و فقط تعداد کمی از پرچمداران اندرویدی از این فناوری استفاده می‌کنند. برای مثال، در سال جاری سری Samsung Galaxy 21، سری Oppo Find X3، سری OnePlus 9 و چند مورد دیگر از این فناوری استفاده کرده اند.

یکی از مزیت های پنل LTPO رفرش ریت بهتر است. علاوه بر این، میزان رفرش ریت می‌تواند به طور خودکار با توجه به محتوای در حال نمایش تنظیم شود. این موضوع باعث می‌شود که افزایش رفرش ریت نمایشگر کمترین تاثیر منفی را بر عملکرد و بازدهی باتری داشته باشد. طبق گزارشات، سری آیفون ۱۳ پرو از رفرش ریت بالای ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهند کرد. برای آیفون ها که ظرفیت باتری زیادی ندارند، استفاده از فناوری LTPO اجتناب ناپذیر خواهد بود.

صفحه نمایش LTPO چیست؟ چه مزیت هایی نسبت به نمایشگرهای OLED دارد؟

 

به گفته رسانه های چینی، BOE در حال آزمایش پنل های LPTO است. با این حال، به نظر می‌رسد که این شرکت مشکلات زیادی با این فناوری دارد. ‌ بنابراین هنوز مشخص نیست که آیا BOE برای تأمین صفحات نمایش آیفون ۱۳ پرو گواهینامه خواهد گرفت یا خیر. البته کمپانی BOE در تولید نمایشگر های OLED معمولی پیشرفت زیادی داشته است. بنابراین جای تعجب نخواهد بود که BOE پنل هایی را برای آیفون ۱۲ پرو تهیه کند.

جزئیات صفحه نمایش آیفون های مختلف

طبق گزارشات، BOE در شرف تجاری سازی فناوری صفحه نمایش کریستال شش ضلعی است. این فناوری چیدمان پیکسل BOE مشابه فناوری چیدمان الماس ال جی و سامسونگ است. دستیابی به این فناوری برای شرکت BOE بسیار مهم است زیرا ال جی و سامسونگ انحصار استفاده از این فناوری را در اختیار دارند. اولین تلفن هوشمندی که از فناوری چیدمان صفحه نمایش کریستال شش ضلعی BOE استفاده می کند، Huawei P50 Pro + خواهد بود. برای اینکه BOE بتواند وارد زنجیره تأمین صفحه نمایش آیفون شود، برای تولید نمایشگر آیفون ۱۲ پرو نیز احتمالا از همین فناوری چیدمان پیکسل استفاده خواهد کرد.

شرکت چینی BOE موفق به ساخت پنل QLED با 500ppi و ۱۱۴ درصد طیف رنگ NTSC شد

نظر شما چیست؟ آیا در نهایت BOE موفق خواهد شد نظر اپل را جلب کند و مسئولیت ساخت صفحات نمایش آیفون ۱۳ را به عهده گیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی