حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش آیفون ١٢ مینی کمتر از ١٠ درصد فروش آیفون‌ها را به خود اختصاص داده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

فروش گوشی‌های سری آیفون ١٢، به میزان فوق العاده‌ای زیاد است. به همین دلیل، اپل توانست به وسیله گوشی‌های این سری، محبوب‌ترین گوشی‌های خود در نیمه اول سال جاری میلادی به فروش برساند. اما گوشی iPhone 12 Mini، به اندازه بقیه گوشی‌های این خانواده محبوب نیست. به همین دلیل، فروش آیفون ١٢ مینی تنها ۵ درصد کل فروش گوشی‌های اپل را شامل می‌شود!

فروش آیفون ١٢ مینی کم‌تر از ١٠ درصد فروش آیفون‌های بازار را تشکیل می‌دهد

آیفون ١٢ مینی سال گذشته در مراسم پر حاشیه اپل معرفی شد. این گوشی که یک دستگاه کامپکت محسوب می‌شود، از نمایشگری ۵.۴ اینچی بهره و تراشه ۵ نانومتری A14 Bionic بهره مند شده است.

 

آیفون ۱۲ مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED و اپل A14 رسما معرفی شد

 

اما اکنون به گزارش Gizchina، اپل پیش‌تر از با عرضه سری آیفون ١٢، از گوشی آیفون ١٢ مینی به عنوان پرچمدار کوچک خود رونمایی کرد. آیفون ١٢ مینی، ارزان‌ترین گوشی هوشمند اپل بود. به همین دلیل، اپل چشم به فروش بالای این دستگاه دوخته بود. با این حال، میزان فروش آیفون ١٢ مینی، امیدهای اپل را به باد داد. میزان فروش این دستگاه، بسیار کم است و به همین دلیل، اپل تولید این دستگاه را متوقف کرد. اخیراً مؤسسه تحقیقاتی CIRP، آماری را از فروش گوشی‌های اپل منتشر کرده است. بر اساس اظهارات این مؤسسه، فروش گوشی‌های سری آیفون ١٢، ۶٣ درصد از فروش کل آیفون‌ها را از آن خود کرده است.

میزان فروش آیفون در بازار ایالات متحده آمریکا (سه ماهه دوم سال ٢٠٢١ میلادی)

میزان فروش آیفون در بازار ایالات متحده آمریکا (سه ماهه دوم سال ٢٠٢١ میلادی)

در همین حین، نکته جالب محبوبیت بالای گران‌ترین و بزرگ‌ترین گوشی این سری است. به طوری که آیفون ١٢ پرو مکس، ٢٣ درصد از فروش بازار را به خود اختصاص داده است. این گوشی، همان سهمی را دارد که آیفون ١١ دو سال گذشته در اختیار داشت. اما اجازه دهید تا به فروش آیفون ١٢ مینی بپردازیم. ظاهراً این دستگاه، تنها ۵ درصد از سهم فروش بازار را به خود اختصاص داده است. این رقم، تنها یک دهم از فروش کل سری آیفون ١٢ را در بر می‌گیرد. بنابراین، آیفون ١٢ مینی گوشی محبوبی نیست. علاوه بر این، در برخی از بازارهای ایالات متحده آمریکا، مشتریان از گوشی‌های کامپکت استقبال نمی‌کنند. طبق گزارش‌های اخیر، آیفون ١٢ مینی نه تنها در آمریکا، بلکه در بازارهای جهانی نیز عملکرد ضعیفی دارد.

محبوبیت نمایشگرهای بزرگ، بیشتر از نمایشگرهای کوچک است

با بررسی میزان فروش آیفون ١٢ مینی و آیفون ١٢ پرو مکس، آن هم با وجود چنین اختلاف قیمتی، مشخص می‌شود که گوشی‌های بزرگ، محبوبیت بیشتری دارند. این بدان معناست که مشتریان گوشی‌های کامپکت کم شده است. این موضوع، به دلیل بهتر بودن تجربه کاربری برخی از کاربران در حین کارکرد با نمایشگرهای بزرگ‌تر است. اگرچه که آیفون ١٢ مینی نیز به تراشه قدرتمند Apple A14 Bionic مجهز شده است. با این حال، اندازه کوچک این گوشی و نبود خنک کننده، سبب می‌شود که انتقال حرارت مناسبی صورت نگیرد. همین موضوع، در نهایت منجر به اتلاف انرژی و تولید حرارت بالا می‌شود.

علاوه بر این، اندازه کوچک آیفون ١٢ مینی و فضای کم داخل آن، سبب شده است تا ظرفیت باتری این گوشی بسیار کوچک باشد. ظرفیت باتری این گوشی، تنها ٢,٢٢٧ میلی آمپر ساعت است که بسیار کم می‌باشد. چرا که نه؛ حمل و نقل گوشی‌های کامپکت راحت‌تر است. اما متأسفانه مزایای این نوع از گوشی‌ها، کم‌تر از معایب آن است. اپل، امسال از سری آیفون ١٣ خود به صورت رسمی رونمایی می‌کند. نکته جالب، این است که اپل قصد تسلیم شدن ندارد. به همین دلیل، کوپرتینویی‌ها قصد دارند تا از آیفون ١۳ مینی با بهبودهای قابل توجه در این سری رونمایی کنند. البته اگر اپل اتلاف حرارت و انرژی کم‌تری را در کنار ظرفیت باتری بیشتری به ارمغان بیاورد، اوضاع فروش متفاوت نخواهد بود. هرچند گفته می‌شود که سری آیفون ١۴، دیگر دارای سری Mini نخواهد بود.

نظر شما در مورد فروش آیفون ١۲ مینی و عدم محبوبیت آن چیست؟ آیا شما این دستگاه را می‌پسندید؟ چه نظری در مورد گوشی‌های کامپکت دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️