حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت TSMC احداث کارخانه تراشه سازی در ژاپن را تایید کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها

در اوایل این هفته کمپانی TSMC تأیید کرد که در حال ساخت اولین کارخانه تولید تراشه خود در ژاپن برای گسترش میزان تولیدات خود در خارج از کشور است. همچنین انتظار می‌رود که کارخانه این شرکت در آریزونا نیز، تولیدات انبوه خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

کمپانی TSMC کارخانه ای را در ژاپن تاسیس خواهد کرد؛ تولیدات کارخانه آریزونا نیز در ۲۰۲۴ شروع خواهد شد

بر اساس گزارش NikkeiAsia، بزرگترین سازنده تراشه دنیا اکنون در زمینه تعیین امکان تأسیس کارخانه تولید تراشه در ژاپن تحقیق می‌کند. اگر با ترنجی همراه بوده اید می‌دانید که ما قبلا در مورد برنامه های احتمالی TSMC برای تاسیس کارخانه ای در ژاپن گزارش داده بودیم. اکنون این گزارشات با اظهارات رئیس کمپانی TSMC یعنی مارک لیو، تأیید شده است. او می‌گوید: «ما اکنون در حال انجام کار های لازم هستیم تا یک فناوری ویژه در ژاپن داشته باشیم. افشای تصمیم هنوز زود است زیرا این تصمیم براساس نیازهای مشتری، کارایی و هزینه ها عملیاتی خواهد شد.»

لیو همچنین تأیید كرد كه كارخانه ۱۲ میلیارد دلاری آمریكایی كه در آریزونا  آمریكا در حال ساخت است تولید انبوه خود را از سال ۲۰۲۴  آغاز خواهد کرد. فعالیت های کارخانه مذکور از سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. کارکنان این مرکز نیز از ماه آوریل (فروردین) برای آموزش وارد تایوان شده اند. مارک لیو همچنین افزود «ما تا آنجا که می توانیم به فشرده سازی برنامه های خود ادامه خواهیم داد.»

این تاسیسات قادر به تولید قطعات نیمه هادی بر اساس فرآیند ساخت ۵ نانومتری شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوان (TSMC) است. این فرآیند پیشرفته در محصولات مختلف الکترونیکی مانند تلفن های هوشمند و سایر موارد وجود دارد. یک نمونه قابل توجه در مورد استفاده از این فناوری، تراشه A14 Bionic اپل و استفاده از آن برای سری آیفون ۱۲ است.

اعتماد جهانی به TSMC می تواند ناامید کننده و فاجعه بار باشد

نظر شما چیست؟ آیا TSMC می‌تواند با تأسیس کارخانه های متعدد در کشور های مختلف، به موفقیت بیشتری دست پیدا کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی