حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ١ مارک ٣، تنها یک آپدیت اندروید و ٢ سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند!

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | آپدیت، سونی

سونی مدتی پیش از پرچمدار جدید خود، یعنی اکسپریا ١ مارک ٣ رونمایی کرد. هرچند که این پرچمدار، قیمت بسیار زیادی دارد. اما در میان کاربران، این گوشی مورد استقبال قرار گرفت. حال ما خبر عجیبی برای شما داریم. گفته می‌شود که اکسپریا ١ مارک ٣، تنها یک آپدیت اساسی اندروید و ٢ سال آپدیت امنیتی را دریافت می‌کند! در ادامه برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

گوشی پرچمدار سونی، پشتیبانی خوبی نخواهد داشت!

همان طور که گفتیم، سونی چند ماه قبل از پرچمدار جدید خود پرده برداری کرد. این گوشی، Xperia 1 III نام دارد. از مشخصات برجسته این دستگاه، می‌توان به استفاده از تراشه Snapdragon 888 و بهره مندی از لنز تله فوتوی متغیر اشاره کرد.

 

سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ با Snapdragon 888 و دوربین تله متغیر رسما معرفی شد

 

اما یک خبر عجیب و جدید از این گوشی پرچمدار منتشر شده است. بر اساس گزارشات Droidapp، امروزه به روزرسانی و پشتیبانی نرم افزاری، به طور فزاینده‌ای برای کاربران مهم است. به همین علت، به روزرسانی‌های امنیتی نیز حائز اهمیت هستند. چرا که آسیب پذیری‌ها، از طریق آن‌ها قابل حل هستند. حال، پشتیبانی سونی این مرجع را در جزئیات عجیبی گذاشته است.

گوشی‌های جدید سونی، از Xperia 10 III و Xperia 5 III در کنار Xperia 1 III در حال عرضه در بازارهای مختلف هستند. امسال، سونی امیدوار است تا با این پرچمدار خود، بتواند محبوبیت خوبی را برای خود دست و پا کند. چرا که این دستگاه، مجهز به نمایشگر و مشخصات جذابی است. اما جدا از این موارد، Droidapp تصمیم گرفت تا در مورد جزئیات پشتیبانی نرم افزاری اکسپریا ١ مارک ٣، سؤالاتی را از تیم پشتیبانی سونی بپرسد. اما پاسخ تیم پشتیبانی سونی، به شدت عجیب بود. بر اساس اظهارات آن‌ها، پرچمدار سونی تنها دو سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند. ظاهراً تعداد آپدیت‌های اساسی اندروید این گوشی نیز تنها یکی است! پاسخ دقیق این تیم، به شرح زیر می‌باشد:

در مورد به روزرسانی‌ها، باید بگوییم که این گوشی ١ به روزرسانی اندروید و ٢ سال آپدیت ماهانه امنیتی را دریافت می‌کند. ما می‌توانیم در صورت بروز مشکل جدی، پس از این مدت نیز آپدیتی را منتشر کنیم. اما این موضوع، فقط در صورت لزوم خواهد بود.

این موضوع، واقعاً مایه تعجب است. چرا که دیگر کمپانی‌ها، مانند سامسونگ یا وان پلاس، سه به روزرسانی اساسی اندروید را برای پرچمدار نود منتشر می‌کنند. این در حالی است که سونی، پیش‌تر برای اکسپریا ١ تنها دو آپدیت اساسی اندروید را ارائه کرده بود. این موضوع، قطعاً خبر خوبی برای خریداران و طرفداران Xperia 1 III نیست. چرا که در صورت صحت این خبر، پشتیبانی گوشی ١,٢٩٩ یورویی سونی از گوشی ١٠٠ یورویی شیائومی نیز ضعیف‌تر خواهد بود! سامسونگ به دستگاه‌های خود، ۴ سال آپدیت امنیتی اندروید می‌دهد. این موضوع، به شدت ناامید کننده است. به همین دلیل، انتظار داریم که سونی در این مورد اشتباه کرده باشد و جزئیاتی را در مورد این موضوع اعلام کند. در صورت انتشار بیانیه رسمی از سوی سونی، آن را در ترنجی با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

نظر شما در مورد این خبر و چنین پشتیبانی از Xperia 1 III چیست؟ آیا پشتیبانی نرم افزاری برای شما حائز اهمیت است؟ فکر می‌کنید که سونی در این مورد اشتباه کرده باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سونی با این کارش یه پتک قشنگ کوبید به سر پرچمدارش🙄😐

Mahdi

اگه میخوای مثل الجی از بازار خداحافظی کنی اینکارو بکن

Sarnevesht

داستان شروع انقراض یک برند!!!! 😑😑😑😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️