حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Exynos W920، قلب تپنده ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، ساعت هوشمند، سامسونگ، شایعات

ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ سامسونگ، یکی از مورد انتظارترین گجت‌های پوشیدنی سال جاری میلادی هستند. انتظار می‌رود که سامسونگ از آن‌ها، در رویداد Unpacked بعدی رونمایی کند. اما به هر حال، خوشبختانه ما اطلاعات جدیدی در مورد تراشه به کار رفته در این سری داریم. این تراشه Exynos W920 است. در ادامه جزئیات این تراشه را بررسی خواهیم کرد.

تراشه Exynos W920 وظیفه پردازش اطلاعات گلکسی واچ ۴ را بر عهده خواهد داشت

ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ، به زودی توسط این کمپانی رونمایی می‌شوند. در آخرین اخبار، ما دیشب در مورد قیمت و زمان عرضه احتمالی گلکسی واچ ۴ صحبت کرده بودیم. این ساعت هوشمند، در Amazon نیز لو رفته است.

 

قیمت و زمان عرضه گلکسی واچ ۴ سامسونگ در Amazon لو رفت

 

حال، این بار جزئیاتی از تراشه این ساعت هوشمند منتشر شده است. بر اساس گفته‌های Sammobile، سامسونگ یک سری جدید از ساعت‌های هوشمند خود را در اختیار دارد. این ساعت‌های هوشمند، در تاریخ ١١ آگست (٢٠ مرداد) رسماً رونمایی خواهند شد. در همین حین، شایعات بسیاری از سری Galaxy Watch 4 سامسونگ انتشار یافته است. به دلیل همین افشای اطلاعات سری Galaxy Watch 4، ما می‌دانیم که طراحی این سری ساعت‌های هوشمند چگونه است. حتی زمان عرضه و قیمت آن‌ها را در اختیار داریم. اما این بار، نوبت به یک موضوع جدید رسیده است. این موضوع، مربوط به مغز متفکر Galaxy Watch 4 می‌شود. گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد تا نسل جدیدی از تراشه‌های اختصاصی خود را بر روی سری گلکسی واچ ۴ استفاده کند. تراشه مورد اشاره، پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسل قبل خود دارد.

تراشه Exynos W920، موضوع اصلی ما است. سامسونگ می‌خواهد از Exynos W920 در گلکسی واچ ۴ بهره بگیرد. پیش از این، ساعت‌های هوشمند قبلی سامسونگ سال‌ها از تراشه Exynos 9110 استفاده کردند. این تراشه، همراه با ساعت هوشمند گلکسی واچ در سال ٢۰١٨ معرفی شد. از آن زمان، گلکسی واچ اکتیو، گلکسی واچ اکتیو ٢ و حتی گلکسی واچ ٣ از Exynos 9110 برای پردازش اطلاعات استفاده کردند. اما در این زمینه، گلکسی واچ ۴ یک محصول کاملاً متفاوت نسبت به نسل‌های قبلی است. این ساعت هوشمند بر خلاف نسل‌های قبلی، دیگر از سیستم عامل تایزن برخوردار نیست. بلکه سیستم عامل WearOS بر روی آن ارائه خواهد شد. این بار، سامسونگ در توسعه WearOS نیز دست داشته است.

اما این چیپست جدید چه ویژگی‌ها و تغییراتی دارد؟ خب، گلکسی واچ ۴ اولین ساعت هوشمندی است که از تراشه Exynos W920 بهره مند می‌شود. اگر بخواهیم وارد بحث مقایسه شویم، این تراشه در بحث پردازش ١.٢۵ برابر قدرتمندتر از Exynos 9110 است. این میزان در بخش پردازش گرافیکی، به ٨.٨ برابر می‌رسد. گلکسی واچ ۴، دارای ١.۵ گیگابایت حافظه رم خواهد بود. این مقدار، ١.۵ برابر بیشتر از گلکسی واچ ٣ می‌باشد. این موضوع، سبب می‌شود تا دارندگان گلکسی واچ ۴ بتواند تجربه کاربری روان‌تری را داشته باشند. همچنین آن‌ها می‌‌توانند از قابلیت‌های بیشتری برخوردار شوند و در کنار آن، برنامه‌های بیشتری را از Play Store بارگیری کنند. در نهایت، احتمالاً لیتوگرافی تراشه Exynos W920 از نوع ۵ نانومتری خواهد بود.

به نظر شما قدرت بالای این تراشه تا چه حد ملموس خواهد بود؟ آیا بهبودهای این تراشه توجه شما را جلب کرده‌اند؟ گلکسی واچ ۴ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️