حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ ریزر Blade 17 رونمایی شد: پردازنده Core-i9 و گرافیک RTX 3080

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، لپ‌تاپ

ریزر معمولاً به تولید لپ تاپ‌های گیمینگ و حرفه‌ای مشهور است. این کمپانی، پیش‌تر از لپ تاپ‌های گیمینگ سری Blade خود رونمایی کرده بود. هر کدام از این لپ تاپ‌ها، دارای مشخصات جذابی هستند. اما هم اکنون، این سری پذیرای یک عضو جدید است. به همین دلیل است که شاهد رونمایی لپ تاپ ریزر Blade 17 هستیم. در ادامه، به جزئیات و مشخصات فنی این دستگاه نگاهی خواهیم داشت.

مشخصات فنی و قیمت لپ تاپ ریزر Blade 17

مدتی پیش، ریزر از اولین لپ تاپ خود با پردازشگر Ryzen پرده برداشت. این لپ تاپ، Razer Blade 14 نام داشت. به همین ترتیب، می‌توانید جزئیات و قیمت این لپ تاپ را از ترنجی دنبال کنید.

 

لپ تاپ ریزر Blade 14 رسماً معرفی شد: اولین لپ تاپ ریزر با پردازشگر Ryzen

 

اما هم اکنون، شاهد رونمایی از یک لپ تاپ گیمینگ جدید از سوی ریزر هستیم. به نقل از Wccftech، ریزر به تازگی از یکی از پر قدرت‌ترین لپ تاپ‌های خود رونمایی کرده است. نام این لپ تاپ، Razer Blade 17 می‌باشد. این لپ تاپ، مجهز به پردازنده مرکزی از نوع Core-i9 می‌باشد. در کنار آن، Blade 17 به کارت گرافیک GeForce RTX 3080 لپ تاپ مجهز شده است. اکنون، اجازه دهید تا به طور دقیق‌تری وارد مشخصات این لپ تاپ شویم.

لپ تاپ ریزر Blade 17، با نمایشگری با وضوح 4K و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی عرضه می‌شود. پردازنده مرکزی Blade 17، عمان Core-i9 11900H است. این پردازنده، دارای ٨ هسته و ١۶ رشته است. همچنین می‌توان با استفاده از این پردازنده در حالت توربو، به حداکثر فرکانس کاری ۴.٩ گیگاهرتز رسید. در بخش گرافیک نیز یک انتخاب پر قدرت را شاهد هستیم. به طوری که این لپ تاپ، مجهز به قوی‌ترین کارت گرافیک رایانه‌های قابل حمل، یعنی RTX 3080 لپ تاپ است. همچنین ٣٢ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 برای Blade 17 در نظر گرفته شده است. وجود یک ترابایت حافظه از نوع SSD را نیز فراموش نکنید!

لپ تاپ ریزر Blade 17 دارای نمایشگر لمسی ١٧.٣ اینچی است. ممکن است شما در برخی مواقع، نگران کثیف شدن این نمایشگر لمسی باشید. اما نیازی به نگرانی نیست. زیرا ریزر یک لایه مقاوم در برابر جذب اثرانگشت بر روی این نمایشگر قرار داده است. یک وبکم با وضوح 1080p در Blade 17 تعبیه شده است. گرچه ممکن است این لپ تاپ، در سطح جامعه خیلی مورد توجه کاربران قرار نگیرد. اما سیستم خنک کننده این لپ تاپ، یکی از ویژگی‌های جذاب آن است. به طوری که ریزر در این لپ تاپ، از فن‌های مختلف با صدای کم و یک محفظه خنک کننده اختصاصی بهره گرفته است.

همچنین صفحه نمایش لمسی Blade 17 توانایی شناسایی رفتار کاربر را دارد. بنابراین، اگر اشتباهاً نمایشگر را با کف دست خود لمس کنید، بازخوردی دریافت نخواهید کرد. در نتیجه، خبری از اشتباهات لمسی نیست. در کل، ریزر بر روی این لپ تاپ حساب ویژه‌ای باز کرده است. چرا که مدیر کل واحد تجاری لپ تاپ‌های ریزر، گفته است که ریزر سال‌هاست در حال طراحی چنین لپ تاپ‌هایی در سری Blade است.

حال به سراغ بخش درگاه‌های این لپ تاپ تازه وارد می‌رویم. لپ تاپ ریزر Blade 17 مجهز به درگاه Thunderbolt 4 است. همچنین برای شارژ این لپ تاپ، درگاه Type-C به کار گرفته شده است. خوشبختانه در این لپ تاپ گیمینگ جذاب، شاهد نور پس زمینه برای هر کدام از کلیدهای کیبورد هستیم. نورپردازی مورد اشاره، از نوع RGB است و توسط Razer Chroma طراحی شده است. بلندگوهای این لپ تاپ، مجهز به فناوری THX Spatial Audio هستند. در همین راستا، این بلندگوها توانایی ارائه صدای ٣۶٠ درجه را دارند. با این که لپ تاپ Blade 17 به ١ ترابایت حافظه از نوع PCIe 4.0 NVMe SSD تجهیز شده است، شما می‌توانید به صورت اختیاری از یک درگاه برای به کارگیری حافظه بیشتر استفاده کنید. این لپ تاپ، در زمان ارائه نهایی ویندوز ١١ توانایی دریافت و نصب آن را خواهد داشت.

قیمت نهایی نسخه RTX 3080 و Core-i9 لپ تاپ ریزر Blade 17 مشخص نیست. اما نسخه پایه Blade 17، دارای پردازنده مرکزی Core-i7 11800H است. کارت گرافیک آن نیز GeForce RTX 3060 لپ تاپ است. ظاهراً قیمت نسخه پایه Blade 17، برابر با ٢,٣٩٩.٩٩ دلار آمریکا می‌باشد. بنابراین، قیمت نسخه قدرتمندتر، نزدیک به ٣,٠٠٠ دلار آمریکا خواهد بود.

نظر شما در مورد این لپ تاپ و امکانات آن چیست؟ آیا حاضر به صرف چنین هزینه‌ای هستید؟ ارزش خرید Blade 17 در چه حدی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️