حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارت گرافیک Geforce RTX 3090 TI با قیمت ۱۹۹۹ دلار رونمایی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، کارت گرافیک

شرکت انویدیا همواره با کارت گرافیک‌های ممتاز خود در بازار شناخته می‌شود و این شرکت همیشه محصولاتی پیشرو را برای کاربران حوزه سرگرمی  عرضه می‌کند. به تازگی این شرکت از کارت گرافیک Geforce RTX 3090 TI با قیمت ۱۹۹۹ دلار رونمایی کرده است. با ترنجی همراه باشید.

کارت گرافیک Geforce RTX 3090 TI با مشخصاتی فوق‌العاده رونمایی شد

امروز قطعا روز خوبی برای گیمرها، علاقه‌مندان به سخت‌افزار و همچنین استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال است. انویدیا بالاخره GeForce RTX 3090 Ti را معرفی کرد. این کارت گرافیک، پرچمدار این شرکت است که در ماه ژانویه در کنار کارت گرافیک مقرون‌به‌صرفه RTX 3050 معرفی شد. همانطور که انتظار می‌رفت، RTX 3090 Ti با عملکردی عالی و مشخصاتی چشم‌گیر، انتظارات شما را فراتر از همیشه بالا خواهد برد.

مشخصات RTX 3090 TI

کارت گرافیک RTX 3090 Ti یک پردازنده گرافیکی کاملا فعال GA102 با ۱۰۷۵۲ هسته CUDA ارائه می‌دهد. این هسته‌ها فقط کمی بیشتر از ۱۰۴۹۶ هسته در NVIDIA RTX 3090 هستند. با این حال، هنوز هم برای ارائه عملکرد برتر این کارت گرافیک کافی است. هسته‌های RT از ۸۲ به ۸۴ افزایش یافته است و همچنین هسته‌های Tensor از ۳۲۸ به ۳۳۶ رسیده است. کلاک‌های پایه نیز اکنون روی ۱.۶۷ گیگاهرتز به جای ۱.۴ گیگاهرتز قبل هستند.

در همین حال، کلاک‌های بوست نیز به ۱.۸۶ گیگاهرتز رسیده است که نسبت به ۱.۷ گیگاهرتز قبلی افزایش اندکی دارد. این کارت گرافیک همان ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X را به ارمغان می‌آورد، با این حال، سرعت آن کمی از ۱۹.۵ گیگابیت بر ثانیه به ۲۱ گیگابیت در ثانیه افزایش یافته است.

کارت گرافیک Geforce RTX 3090 TI

به گفته این شرکت، RTX 3090 Ti دارای ۴۰ ترافلپس در مقایسه با ۳۵ ترافلپس RTX 3090 است. عملکرد این کارت گرافیک هنگام بازی، به طور متوسط ۹ درصد در مقایسه با RTX 3090 بهتر است. با این حال، این مورد با قدرت بیشتر، بالاتر نیز می‌رود. مصرف برق RTX3090 Ti دارای توان مصرفی ۴۵۰ وات است که ۱۰۰ وات بیشتر از RTX 3090 است.

نکته جالب اینجاست که انویدیا RTX 3090 Ti را به عنوان یک کارت گرافیک برای سازندگان محتوا در نظر گرفته است. این دستگاه بر روی افزایش حافظه ۲۴ گیگابایتی GDDR6X در مقایسه با حافظه‌های ۱۰ گیگابایتی RTX 3080 و ۱۲گیگابایتی 3080 Ti تمرکز دارد. این شرکت همچنین امکان انجام بازی‌های 8K را در آن برجسته کرده است. با این حال، این فقط برای اهداف بازاریابی است، زیرا بازی 8K هنوز چندان همه گیر نشده است.

کارت گرافیک RTX 3090 Ti یک محصول مناسب برای سازندگان محتوا

بدیهی است که کارت گرافیک NVIDIA RTX 3090 Ti قیمت بالایی دارد. قیمت آن برای مدل Founders Edition به ۱۹۹۹ دلار می‌رسد. علیرغم ادعای تک رقمی بهبود عملکرد این شرکت، این افزایش ۳۳ درصدی نسبت به RTX 3090 است. با توجه به این واقعیت که این قیمت مصوب این سخت‌افزار است، استقبال بازار ممکن است کمی متفاوت از نسخه‌های گران‌تر باشد.

کارت گرافیک Geforce RTX 3090 TI

حال سوال بزرگ این است که آیا امکان خرید آن وجود دارد یا خیر؟ از این گذشته، کارت‌های گرافیک همچنان با تقاضای زیادی برای استفاده در استخراج رمزارزها مواجه هستند. به طور کلی مشتریان برای خرید کارت‌های گرافیک پیشرفته با مشکل مواجه هستند.

در عین حال، بحران در بخش تراشه‌ها و همچنین تورم مداوم جهانی ممکن است قیمت‌ها را در آینده نیز افزایش دهد. آخرین مورد نیز این است که اسکالپرهایی وجود دارند که موجودی محدود این محصولات را برای فروش مجدد با قیمت‌های فوق‌العاده بالاتر خریداری می‌کنند.

به گفته GizChina، باید دید که RTX 3090 Ti چگونه عملکردی خواهد داشت. اما باید این را نیز گفت که این کارت گرافیک، همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین کارت‌های گرافیک در بازار شناخته می‌شود. انویدیا همچنان اهداف خود را پیگیری کرده و تقریبا به یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در بخش گوشی‌های هوشمند نیز تبدیل شده است. علیرغم شکست این شرکت در خرید ARM، همچنان به عملکرد خوب خود در بازار ادامه می‌دهد و در حال حاضر برنامه‌های بزرگی برای آینده با شرکای بعدی خود دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان