حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل A15 به مانند اپل A14 با CPU دارای ۶ هسته ارایه می شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

ما درباره تراشه اپل A15 شایعات زیادی شنیده ایم. مثلا این تراشه با معماری ۵ نانومتری ساخته می شود. امروز گفته می شود که تراشه اپل A15 به مانند اپل A14 با CPU دارای ۶ هسته ارایه می شود.

تراشه اپل A15

انتظار می رود که A15 Bionic اواخر شهریور در کنار سری آیفون ۱۳ به نمایش درآید. جالب خواهد بود که اپل چگونه فرآیند تولید پیشرفته را برای بهبود عملکرد و بازده انرژی به کار می گیرد. با این حال، برخی بخش ها در این چیپست وجود دارد که احتمالاً ثابت خواهد ماند، مثل تعداد هسته های پردازنده مرکزی یا همان CPU است.

اپل A15

اپل A15

هیچ حرفی در مورد تعداد هسته GPU وجود ندارد، اما هسته های بهبود یافته TSMC می تواند به A15 Bionic کمک کند تا یک رکورد عملکرد جدید کسب کند.

تنها مرتبه ای که اپل در هنگام انتشار تراشه های سری A برای آیفون، تعداد هسته پردازنده مرکزی را افزایش داد مربوط به زمان معرفی A11 Bionic در سال ۲۰۱۷ بود. از آن زمان، این رقم بدون تغییر باقی مانده است. به گزارش بلومبرگ با انتشار آیفون ۱۳، پردازنده مرکزی همان ۶ هسته حفظ خواهد شد. با این حال، بزرگترین تفاوت در این است که A15 Bionic در فرآیند N5P TSMC ساخته می شود.

در حالی که A14 Bionic با معماری 5 نانومتری TSMC تولید انبوه شد، انتظار می رود فرآیند آینده نسخه پیشرفته ای باشد که احتمالاً منجر به بهبود جزئی عملکرد و کارایی انرژی می شود. برای کسانی که انتظار دارند از معماری ۵ نانومتری TSMC استفاده شود باید بگویم که امسال انتظار آن را نداشته باشید زیرا گفته می شود تولید انبوه A15 Bionic از اردیبهشت امسال آغاز شده است.

در CPU تراشه اپل A15 Bionic احتمالاً شاهد دو هسته قوی و به دنبال آن چهار هسته با مصرف انرژي بهینه هستیم، دقیقا مانند سال گذشته. اپل ممکن است اینجا عمر باتری را هدف قرار دهد، اما ما احساس می کنیم که این تراشه می تواند امتیاز تک و چند هسته ای بالاتری نسبت به رقبا به دست آورد.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه اپل A15 هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)