حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر LiDAR آیفون ۱۳ فقط در مدل‌ های Pro استفاده خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

حسگر LiDAR آیفون ۱۳ یکی از مواردی است که اخبار و شایعات زیادی در مورد آن مطرح است. به گفته برخی صاحب نظران، اپل امسال از این سنسور تنها در مدل‌های Pro خانواده آیفون ۱۳ استفاده خواهد کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حسگر LiDAR آیفون ۱۳ فقط در مدل‌های Pro استفاده خواهد شد

قبلا در ترنجی درباره حسگر LiDAR خوانده‌ایم. این سنسور یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موجود در آیفون ۱۲ محسوب می‌شود. همچنین انتظار می‌رود این حسگر در نسل بعدی آیفون‌های اپل نیز مورد استفاده قرار گیرد.

حسگر LiDAR چیست؟ عملکرد آن در آیفون ۱۲ پرو یا آیپد پرو چیست؟

به گزارش phonearena، یک توسعه دهنده سیستم عامل iOS به نام دیلن که در توئیتر با نام کاربری dylandkt@ فعالیت می‌کند، اخیرا اخباری در مورد آیفون ۱۳ منتشر کرده است. این خبر در مورد استفاده از حسگر LiDAR در خانواده آیفون ۱۳ می‌باشد. بر اساس گزارش این حساب کاربری که پیش از این نیز سابقه خوبی در نشر اطلاعات محصولات اپل داشته است، گویا تنها مدل های Pro خانواده آیفون ۱۳ به این حسگر مجهز خواهند بود. گرچه اوایل امسال به نظر می‌رسید که اپل قصد دارد تمام خانواده آیفون بعدی خود را به این سنسور مجهز کند اما اکنون گفته می‌شود که اپل قصد چنین کاری را ندارد.

حسگر LiDAR آیفون ۱۳

اظهار نظر حساب کاربری dylandkt@ در توئیتر، درباره حسگر LiDAR در آیفون ۱۳

حسگر LiDAR در محصولاتی همچون آیپد پرو ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار گرفت. سپس آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس نیز به این سنسور مجهز شدند. این حسگر به دستگاه این امکان را می‌دهد که با استفاده از فناوری ToF، فاصله میان شی و سنسور دستگاه را اندازه گیری و محاسبه کند. اگر می‌خواهید درباره اینکه دوربین ToF چیست و چه کاربردی در موبایل دارد، بیشتر بدانید مطلب زیر می‌تواند به شما کمک کند.

دوربین ToF چیست؟ کاربرد دوربین ToF در موبایل

عملکرد حسگر LiDAR

عملکرد حسگر LiDAR به این شکل است که با انجام محاسباتی دقیق، مدت زمان لازم برای ارسال پرتو نور به سمت یک شی و بازگشت آن به دستگاه را اندازه گیری می‌کند. با استفاده از داده‌های به دست آمده، دستگاه قادر است تا فاصله دقیق میان دوربین و اشیا را محاسبه نماید.

شرکت اپل از سنسور LiDAR برای موضوعاتی همچون واقعیت افزوده (AR) و ثبت تصاویر پرتره در حالت شب استفاده می‌کند. این شرکت به تازگی یک تبلیغ تلویزیونی جدید را منتشر کرده است که در آن نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس قادر هستند تا با استفاده از دوربین‌های این دو دستگاه، در حالت شب اقدام به ثبت تصاویر پرتره نمایند. برای ثبت چنین تصاویری به سنسور LiDAR نیاز خواهید داشت. به همین دلیل مدل‌هایی غیر از مدل Pro قابلیت ثبت چنین تصاویری نخواهند داشت.

لرزشگیر تصویر سنسور شیفت به تمامی مدل های آیفون 13 راه پیدا می کند

منبع خبری دیگری به نام 9to5Mac گفته است که dylandkt@ پیش از این نیز در مورد آیفون‌‌های اپل، اقدام به ارائه و انتشار اطلاعات دقیق و درستی کرده است. بنابراین می‌توان تا حد زیادی از اعتبار این خبر مطمئن بود. انتظار می‌رود دوربین‌های خانواده آیفون ۱۳ اپل بهبود و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشند. از جمله این تغیرات می‌توان به بهبود قابلیت بزرگ نمایی این دستگاه اشاره کرد. همچنین استفاده از دوربین‌های الترا واید مجهز به فوکوس خودکار نیز از جمله این قابلیت‌های جدید خواهند بود. خانواده آیفون ۱۳ اپل در شهریورماه یا تیرماه معرفی خواهند شد. یعنی حدود دو ماه دیگر با معرفی این دستگاه‌ها فاصله داریم. در همان ماه نیز اپل اقدام به عرضه آن خواهد کرد.

تاریخ رونمایی سری آیفون ١٣ احتمالاً ٢ مهرماه خواهد بود

 

نظر شما چیست؟ به نظر شما دوربین‌های آیفون ۱۳ یک ارتقا اساسی و قابلیت‌های جدیدی را به همراه خواهند داشت یا صرفا شاهد بهبودهای جزئی هستیم؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان