حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال ارایه امکان سنجش دما توسط آیفون اپل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

همه ما می دانیم که اپل چقدر در مورد تأثیر دستگاه هایش بر سلامتی ما جدی است. آنها به طور مداوم روش های بیشتری برای ردیابی ضربان قلب، خواب، استرس و سایر آمارهای حیاتی ما فراهم کرده اند. اکثر فناوری های فعال کننده این قابلیت، مانند سنسور اکسیژن خون ، اپل فقط در Apple Watch ارائه می دهد. با این حال امروز در گزارشی می شنویم که احتمال ارایه امکان سنجش دما توسط آیفون اپل وجود دارد. البته این ویژگی به صورت پیش فرض عرضه نمی شود.

سنجش دما توسط آیفون اپل

بله، شما یک ردیاب سلامت بسیار دقیق در iPhone دارید اما همه آن نرم افزاری است. با این حال ممکن است نکاتی را درباره سخت افزار احتمالی آینده وجود داشته باشد که می تواند قابلیت ردیابی سلامت توسط آیفون را بیش از پیش بهبود بخشد.

یک درخواست ثبت اختراع با عنوان “افزونه دوربین و پردازش داده های تصویر برای اندازه گیری دما” رصد شده است. این نشان می دهد که غول فناوری آمریکایی در فناوری دوربین سرمایه گذاری کرده است که قادر به تجزیه و تحلیل تصویر برای تعیین درجه حرارت یک سوژه توسط آیفون است.

این حق اختراع بیان می دارد که:

“با توجه به همه گیر بودن تلفن های هوشمند، از این افزونه می توان برای تبدیل یک تلفن هوشمند به دستگاه اندازه گیری دما استفاده کرد تا اندازه گیری دما به راحتی در دسترس باشد. در برخی از شرایط، افزونه منفعل است (بدون برق یا نیاز به منبع تغذیه) و ممکن است هزینه های تولید را کاهش دهد و در دسترس بودن را افزایش دهد. “

داخل جعبه ارایه نمی شود!

اپل

اپل

به نظر می رسد این فناوری نوآورانه جزئی از خودِ آیفون نخواهد بود بلکه افزونه ای است که فقط در صورت نیاز می تواند اضافه شود. “به عنوان مثال، در برخی از شرایط یک افزونه دوربین ارائه شده است که شامل یک قاب مجزا برای جفت شدن با دوربین است”.

این قاب بخشی را توضیح می دهد که تمام فناوری مورد نیاز برای تعیین دمای گفته شده را ارایه خواهد کرد. در ادامه این متن می گوید:

“ضمیمه دوربین شامل یک ماده واکنش دهنده به دما (TRM) است که درون قاب است. این قاب به گونه ای طراحی شده است که TRM را در محدوده دید دوربین قرار می دهد به گونه ای که تصاویر گرفته شده توسط دوربین حداقل بخشی از TRM را شامل شود. “

اپل واچ توسط متخصصان پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است و به آنها در کار و توانایی ردیابی سلامت بیمار کمک کرده است. به طور مشابه، این افزونه اندازه گیری دما که شرکت به دنبال آن است به نظر می رسد چیزی است که می تواند کل فرآیند را حتی راحت تر کند.

همچنین وانمود نکنیم که ارتباط این حق اختراع را با بیماری همه گیر COVID-19 و فاصله گذاری اجتماعی را که به جامعه تحمیل می کند، متوجه نمی شویم. در بسیاری از مکان ها، از فروشگاه ها گرفته تا مرزهای کشور، از دستگاه هایی استفاده می شود که می توانند دما را از فاصله دور اندازه گیری کنند و برنامه ثبت اختراع اپل بسیار شبیه آنها است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اندازه گیری دما با آیفون می تواند مفید باشد؟ جالب است بدانید که هواوی Mate 40 RS این قابلیت را به صورت داخلی و بدون نیاز به افزونه مجزا، ۹ ماه پیش به صورت تجاری ارایه کرد!

هواوی Mate 40 RS با طراحی پورشه دیزاین و قیمت ۲۳۰۰ یورو رسما معرفی شد

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)