حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو در حال کار بر روی تراشه سیگنال تصویری(ISP) اختصاصی خود است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، پردازشگرها، شایعات

گزارش جدید منتشر شده از داخل چین بیان می‌کند که تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در حال کار بر روی تراشه سیگنال تصویری(ISP) سفارشی خود می‌باشد. ISP یکی از مؤلفه‌های مهم پردازشی محسوب شده که عملکردهای اصلی را برای تبدیل داده‌های خام به عکس یا فیلم نهایی انجام می‌دهد. طبق گزارش جدید، اوپو به‌زودی تراشه سیگنال تصویری خود را با نام OPPO M1 معرفی خواهد کرد.

تراشه سیگنال تصویری اوپو با نام OPPO M1 عرضه خواهد شد

پیش‌تر فرض بر این بود که تراشه جدید M1 اوپو، همان چیپست سفارشی است که این شرکت در سال 2019 در حال توسعه آن بود. اوپو در آن زمان، چندین مهندس سابق را از Speadtrum و MediaTek استخدام کرده بود تا این تراشه را توسعه دهند. با این حال، در آن هنگام مشخص نبود که M1 به چه معنا بوده و استفاده‌ی آن مربوط به کدام قسمت می‌شود. اکنون اما، افشگر معروف، Digital Chat Station، فاش کرده است که شرکت مذکور در حال کار بر روی ISP اختصاصی خود بوده و انتظار می‌رود در اواخر سال جاری نیز عرضه شود.

OPPO در زمان نگارش این مطلب هیچ اطلاعات رسمی را بیان نکرده است. DCS اما ادعا می‌کند که این ISP جدید، M1 نام دارد. گزارشات قبلی حاکی از آن بود که “M1” در واقع پردازشگری است که شرکت در حال توسعه آن می‌باشد. با این حال، گزارشات آنلاین بیان می‌کنند که M1 در حقیقت یک ISP است و نه SoC.

تراشه سیگنال تصویری اوپو

تراشه سیگنال تصویری اوپو

اگر این شایعه صحت داشته باشد، این اولین ISP سفارشی OPPO خواهد بود. این تراشه همچنین توسط تیم Mariana متعلق به پروژه اوپو در حال توسعه است. این تیم همچنین شامل مهندسان شرکت‌های همرده‌ی دیگر مانند OnePlus و Realme نیز می‌شود. این موضوع همچنین نشان می‌دهد که گوشی‌های آینده وان پلاس و ریلمی نیز می‌توانند از ISP سفارشی M1 استفاده کنند. همانطور که قبلاً گفته شد، درحال‌حاضر هیچ تأیید رسمی در مورد وجود این تراشه مطرح نشده است.

توسعه یک ISP سفارشی، کنترل بیشتری بر پردازش کلی تصویر دارد. این موارد شامل کاهش نویز، تصحیح رنگ، شارپ کردن، تعادل رنگ سفید، فوکوس خودکار و غیره است. شرکت‌ها تاکنون برای ISPهایی که همراه با پردازنده داخلی استفاده می‌کردند، به کوالکام و مدیاتک اعتماد کرده‌اند.

شیائومی اخیراً تراشه سیگنال تصویر Surge C1 سفارشی خود را که بخشی از ماژول دوربین Mi Mix Fold می‌باشد، توسعه داده و عرضه کرده است. اوپو نیز می‌تواند کار مشابهی را انجام دهد و احتمالاً M1 ISP را در گوشی‌های هوشمند برتر خود در آینده معرفی کند.

پرچمدار آینده اوپو حاصل ادغام گوشی‌های وان پلاس با فایند ایکس و OxygenOS با ColorOS خواهد بود

به نظر شما ساخت تراشه سیگنال تصویر سفارشی ایده خوبی برای OPPO است؟ نظر شما راجع به ISP شرکت چینی چیست و آیا در کیفیت نهایی عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده، تأثیر قابل‌توجهی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی