حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در دوربین آیفون‌های آتی از سونی فاصله خواهد گرفت: آغاز از آیفون ۱۸ ؟

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

حتما می‌دانید که سونی حسگر تصویر دوربین خیلی از موبایل‌ها را می‌سازد. اپل یکی از بزرگترین و طبیعتا سودآورترین مشتریان سونی در این زمینه است. به تازگی گزارشی منتشر شده که اپل در دوربین آیفون‌های آتی از سونی فاصله خواهد گرفت. البته این فاصله گرفتن در بخش حسگر تصویر دوربین نیست!

احتمال تجهیز سری آیفون ۱۸ به ISP اختصاصی اپل

ظاهرا اپل در حال توسعه یک پردازشگر سیگنال تصویر یا ISP اختصاصی برای بهبود قابلیت‌های دوربین آیفون است. یک گزارش از سوی یک چینی منتشر شده که ادعا می‌کند اپل در حال ارزیابی طراحی ISP اختصاصی خود است.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، این منبع انتظار دارد ISP اختصاصی اپل در نیمه دوم سال 2026 وارد تولید انبوه شود. طبق انتظار این تراشه نیز توسط TSMC تایوانی ساخته خواهد شد.

پردازشگر سیگنال تصویر یا ISP نقش مهمی در عکاسی با تلفن‌های هوشمند دارد. این تراشه داده‌های تصویر خام گرفته شده توسط سنسور دوربین را پردازش می کند و با انجام اقدامات مختلف، آنها را به تصویری با کیفیت بالا تبدیل می کند.

این موارد شامل پردازش HDR، تنظیم نوردهی، وضوح تصویر، مصنوعات‌زدایی، کاهش نویز، تصحیح تعادل رنگ سفید، تصحیح اعوجاج لنز و موارد دیگر است.

در حال حاضر، اپل برای آیفون های خود به ISP ساخت سونی متکی است. با توسعه ISP اختصاصی، اپل کنترل بیشتری بر پردازش تصویر خواهد داشت و می‌تواند آن را به طور خاص برای دستگاه های خود بهینه کند. پیش از این شرکت‌های مختلفی در دنیای اندروید چینی تصمیمی را جسته‌وگریخته دنبال کرده‌اند.

متاسفانه هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه نداریم و باید صبر کرد و منتظر اظهار نظر دیگر منابع آگاه بمانیم. همچنین تا نیمه دوم سال ۲۰۲۶ فاصله زیادی داریم، اگر این گزارش صحیح باشد باید ISP اختصاصی اپل روی سری آیفون ۱۸ دیده شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید اپل به این سمت حرکت خواهد کرد؟ فعلا کوپیتینویی‌ها در ساخت مودم 5G مشکل دارند و باید دید که آیا آن‌ها قادر خواهند بود که به سمت خودکفایی بیشتر پیش بروند یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)