حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز XP بیشترین مدل زمان پشتیبانی مایکروسافت و ویندوز ۸ کمترین آن را دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، مایکروسافت

تا به حال این این فکر کرده اید که مایکروسافت چند سال از ویندوزهایی که ارایه کرده، پشتیبانی می کند؟ به صورت مقایسه ای باید بگویم که ویندوز XP بیشترین مدل زمان پشتیبانی مایکروسافت و ویندوز ۸ کمترین آن را دارد.

مدت زمان پشتیبانی از ویندوز XP

ویندوز 11 به طور رسمی در تاریخ ۳ تیر ۱۴۰۰ معرفی شد و باید تا قبل از پایان سال میلادی عرضه شود. هنوز تاریخ دقیقی تعیین نشده، اما مایکروسافت یک مورد را تأیید کرده است: کاربرانی که از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند، تا سال ۲۰۲۵ همچنان کلیه به روزرسانی های مهم سیستم عامل خود را دریافت می کنند. کسانی که از نسخه قدیمی تر استفاده می کنند، باید همین حالا یک نسخه جدید را در نظر بگیرند چرا که ویندوز ۷ از سال ۲۰۲۰ به بعد دیگر پشتیبانی ندارد.

مدت زمان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوزهای مختلف

مدت زمان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوزهای مختلف

همانطور که این اینفوگرافیک نشان می دهد، فقط ویندوز ۱۰ در حال حاضر به روزرسانی های امنیتی و امنیتی را دریافت می کند. البته این به استثنای موارد خاص مانند نسخه های سازمانی و سرور سیستم عامل های قدیمی است. با یک دوره پشتیبانی ۱۰ ساله این سیستم عامل در میانه چرخه عمر خود قرار دارد.

ویندوز XP اما یک نسخه بسیار پرفروش بوده و در این میان مستثنی است. مایکروسافت Windows XP را ۱۲ سال پشتیبانی کرد در حالی که نسخه اصلی ویندوز ۸ با پشتیبانی رسمی کمتر از سه سال در انتهای لیست ظاهر می شود.

اگرچه macOS اپل به طور پیوسته در حال رقابت است، ویندوز با داشتن ۷۳ درصد سهم بازار در ماه ژوئن 2021 همچنان پیشرو در سیستم عامل دسکتاپ جهان است.

شما کدام ویندوز را دارید؟ به فکر ارتقا هستید؟ حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ را می توانید از اینجا ببینید:

حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز ۱۱

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)