حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اجرای ویندوز XP روی هدست ویژن پرو اپل با شبیه‌ساز را ببینید

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، واقعیت ترکیبی

یک کمپانی شبیه‌ساز مشهور به‌تازگی اعلام کرده است که توانسته سیستم‌عامل ویندوز XP مایکروسافت را بر روی هدست ویژن پرو اپل اجرا کند.

اجرای ویندوز XP روی هدست ویژن پرو اپل

درحالی‌که حداقل ماه‌ها تا عرضه Vision Pro باقی مانده است، توسعه‌دهندگان درحال کار با کیت توسعه visionOS اپل هستند و از آن برای اهدافی استفاده می‌کنند که احتمالاً اپل درنظر نگرفته است؛ مانند نصب و اجرای ویندوز بر روی آن!

به‌طور خاص، Turing Software، سازنده ماشین‌های مجازی UTM برای مک، ویندوز XP را بر روی هدست اپل نصب کرده است. این همان ویندوز XP خواهد بود که مایکروسافت در سال 2014 پشتیبانی از آن را متوقف کرد.

نسخه‌ی نمایشی نشان می‌دهد که ویندوز XP روی دسکتاپ خود بوت می‌شود و تاکنون هیچ برنامه ویندوزی در آن اجرا نشده است. UTM اشاره می‌کند که این نسخه هنوز به کیبورد یا سایر دستگاه‌های ورودی متصل نمی‌شود، بنابراین هنوز یک سیستم عملی نیست.

ماشین‌های مجازی UTM مک برای کاربران اپل درنظر گرفته شده است تا بتوانند بسیاری از نسخه‌های مختلف ویندوز یا لینوکس را بر روی مک خود نصب کنند و بنابراین به مجموعه عظیمی از برنامه‌های نوشته‌شده برای آن پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشند.

اجرای ویندوز XP روی هدست ویژن پرو اپل

اجرای ویندوز XP روی هدست ویژن پرو اپل

این شرکت در وب‌سایت خود می‌گوید: «UTM از چارچوب مجازی‌سازی Hypervisor اپل برای اجرای سیستم‌عامل‌های ARM64 بر روی Apple Silicon استفاده می‌کند. علاوه‌بر این، شبیه‌سازی عملکرد پایین‌تر نیز برای اجرای x86/x64 در Apple Silicon و همچنین ARM64 در Intel در دسترس است.»

به‌عنوان ابزاری برای کارهایی که می‌توانیم با Vision Pro انجام دهیم، این یک نسخه نمایشی بسیار جالب است. امیدواریم در سال آینده، لینوکس و ویندوز 10 را نیز برای هدست اپل ببینیم که توانایی اجرای نرم‌افزارهای مختلف را نیز دارند.

نظر شما درباره اجرای ویندوز اکس پی مایکروسافت روی هدست ویژن پرو اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی