حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان یک خاطره ؛ موزیلا در سال 2018 پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز XP و Vista را متوقف می‌کند

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، اینترنت

همه‌ی ما با موزیلا فایرفاکس خاطره داریم. چه آن‌هایی که همچنان از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند و چه کسانی که از مرورگر کروم لذت می‌برند. حداقل یکبار از موزیلا فایرفاکس استفاده کرده اید و موس شما لوگو روباه طورش را کلیک کرده‌اید. اگر هنوز از ویندوز XP یا ویندوز Vista استفاده می‌کنید ، خبری خوبی برای شما نداریم.

آخرین نسخه از ویندوز عرضه شده توسط مایکروسافت ویندوز 10 نام دارد. با وجود گذشت دو سال از پایان پشتیبانی از ویندوز XP ، هنوز هم افرادی وجود دارند که از این ویندوز منسوخ استفاده می‌کنند. البته حق انتخاب یکی از فاکتورهای اصلی زندگی بشری است و نمی‌توان بابت آن به کسی خرده گرفت.

چند ماه پیش خبر رسید که موزیلا در سپتامبر 2017 (تقریبا همین حالا!) پشتیبانی خود از فایرفاکس را در ویندوز XP و Vista قطع خواهد کرد. این تاریخ همچنان تحت عنوان یک شایعه مطرح بود تا اینکه باز هم قاصد برایمان خبری آورد! فایرفاکس تصمیم خود را عوض کرده است و این تاریخ به چند ماه بعد موکول شده است.

امروز وبلاگ رسمی موزیلا اعلام کرده است که در تاریخ ژوئن 2018 (به صورت تقریبی خرداد 96) موزیلا دیگر هیچ تعهدی نسبت به بروزرسانی امنیتی و کلی مرورگر خود در ویندوزهای ویستا و اکس‌پی ندارد.

“Today we are announcing June 2018 as the final end of life date for Firefox support on Windows XP and Vista. As one of the few browsers that continues to support Windows XP and Vista, Firefox users on these platforms can expect security updates until that date. Users do not need to take additional action to receive those updates.”

امروز ما ژوئن 2018 را به عنوان تاریخ پایان نهایی زندگی برای پشتیبانی فایرفاکس در ویندوز XP و ویستا اعلام می کنیم. به عنوان یکی از چندین مرورگر که همچنان به پشتیبانی از ویندوز ایکس پی و ویستا متعهد است اعلام می‌کنیم که کاربران فایرفاکس در این سیستم عامل ها می توانند تا آن تاریخ به روز رسانی های امنیتی را انتظار داشته باشند. کاربران برای به دست آوردن این به روزرسانی لازم نیست اقدام دیگری کنند.

نظر شما در این رابطه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

انصافاً فایرفاکس و کروم بهترین مرورگرها هستند

Peiman

توی اندروید کروم بهترینه و اصلا فایر فاکس قابل مقایسه نیست اما تو ویندوز قضیه فرق داره هرچند خودم رو لپتاپ از اپرا استفاده میکنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com