حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز ۱۱

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | Windows 11

بالاخره ۳ تیرماه ۱۴۰۰ از راه رسید و طبق انتظار از دقایقی پیش و از ساعت ۱۹:۳۰ مایکروسافت رسما ویندوز ۱۱ را معرفی کرد. ویندوز ۱۱ رسما از پاییز امسال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. اما برای نصب این نسخه از سیستم عامل، حداقل سخت افزار مورد نیاز آن را باهم در ترنجی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز ۱۱

به نظر می رسد مایکروسافت ویندوز ۱۱ را فقط در نسخه ۶۴ بیتی عرضه خواهد کرد و خبری از نسخه ۳۲ بیتی از این ویندوز نخواهد بود. سیستم عامل ویندوز 11 فقط در پردازنده های 64 بیتی در دسترس است و مایکروسافت نسخه 32 بیتی سیستم عامل را منتشر نمی کند، اگرچه برنامه های 32 بیتی به خوبی بر روی این نسخه کار خواهند کرد.

به نقل از windowscentral، مایکروسافت windows 11 همچنین به پشتیبانی از UEFI ، Secure Boot و TPM 2.0 نیاز دارد. اگر رایانه شما هیچ کدام از این ها را نداشته باشد، مایکروسافت تضمین نمی کند که ویندوز 11 به درستی اجرا شود.

ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱

:Windows 11 Minimum Requirements

  • A modern 1Ghz 64-bit dual-core processor
  • 4GB RAM
  • 64GB drive
  • 9-inch display
  • 1366×768 resolution
  • UEFI, Secure Boot & TPM 2.0 compatible
  • DirectX 12 compatible graphics / WWDM 2.x

 

دستگاه هایی که حداقل مشخصات بالا را داشته باشند، می توانند به راحتی ویندوز 11 را نصب و اجرا کنند. این بدان معناست که رایانه شما برای نصب و اجرای جدیدترین سیستم عامل ردموندی ها به 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و 4 گیگابایت RAM نیاز دارند. همچنین شما به دستگاهی با اندازه صفحه نمایش ۹ اینچی برای بهره مند شدن از ویندوز ۱۱ نیاز خواهید داشت.

 

دانلود تصویر زمینه ویندوز ۱۱ با کیفیت 4K

شما می توانید برای اطمینان از این که سیستم شما برای نصب ویندوز ۱۱ مناسب است یا نه، از برنامه Windows Pc Health نیز استفاده کنید.

نظر شما درباره حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز ۱۱ چیست؟ آیا مایکروسافت توانسته است انتظارات را برآورده کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mostoul

اقای فروغی‌، لپ تاپ من همه اینا رو داره ولی نرم افزار ارور میده که سیستم شما ساپورت نمیکنه. دلیلش چی میتونه باشه؟

علی آقا

بنظر میرسه محدودیت اعمال شده توسط مایکروسافت یعنی حداقل سخت افزار مورد نیاز برای نصب ویندوز جدید، جهت ایجاد تمرکز بیشتر در دریافت بازخوردهای کاربران در زمان استفاده از قابلیت های جدید ویندوز 11 و خطاهای مرتبط با اون برای تسریع در رسیدن به یک نسخه پایدار اعمال شده باشه. پس احتمالا پس از رسیدن به نسخه های پایدار ویندوز 11 (که زمان بر خواهد بود) اغلب محدودیت های حال حاضر برای نصب ویندوز 11 بر روی سیستم هایی با سخت افزار قدیمی برداشته میشه.
هرچند انتشار آپدیت های جدید (منهای برخی قابلیت ها) برای ویندوز 10 جهت یکسان سازی و ایجاد تجربه کاربری مشابه با ویندوز 11 به صورت همزمان و یا در دراز مدت دور از انتظار نخواهد بود.

Farzin Alamdar

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای فروغی.

من نرم افزار windows pc health cheker رو روی لپ تاپم نصب کردم و موقع اجرا یک ارور اومد و مفهومش این بود: «نسخه ویندوز شما باید از 1803 بالاتر باشد»

یعنی من برای اینکه بفهمم میتونم ویندوز 11 رو نصب کنم یا نه، باید همین ویندوز فعلیم رو ارتقا بدم؟
خب اگه ارتقاش بدم ممکنه ویندوز 11 بشه ولی لپ تاپم کشش نداشته باشه

به نظرتون چکار میتونم بکنم؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی