حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری Xperia 1 III مشخص شد: عقب ماندگی از رقبا!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | سونی، عمر باتری

سونی و اکسپریا، دو عضو جدایی ناپذیر هستند. در سال‌های گذشته، سونی از طریق سری Xperia، توانسته است گوشی‌های هوشمند مختلفی را روانه بازار کند. گوشی Xperia 1 III، آخرین پرچمدار این کمپانی است که چندی پیش رونمایی شد. حال، نتایج تست بازدهی باتری این گوشی، منتشر شده است. در ادامه قصد داریم تا به عمر باتری Xperia 1 III بپردازیم.

اکسپریا ١ مارک ٣

اکسپریا ١ مارک ٣، حدود ۴ پیش توسط کمپانی ژاپنی سونی رونمایی شد. این دستگاه، عرضه خیلی گسترده‌ای نداشت و کم کم در بازارهای مختلف به فروش رسید. از مشخصات برجسته این دستگاه پرچمدار، می‌توان به بهره گیری از تراشه Snapdragon 888 و نمایشگری 4K به همراه رفرش ریت ١٢٠ هرتزی اشاره کرد.

 

سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ با Snapdragon 888 و دوربین تله متغیر رسما معرفی شد

 

در نهایت، نوبت به Gsmarena رسید تا عمر باتری Xperia 1 III را منتشر کند. با وجود تمام این‌ها، پیش از رسیدن به عمر باتری Xperia 1 III، بد نیست تا نگاهی به مشخصات کلیدی این گوشی داشته باشیم:

– نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع OLED با وضوح 4K و قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ

– رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

– تراشه ۵ نانومتری اسنپدراگون ٨٨٨

– سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض

– باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ٣٠ واتی

عمر باتری Xperia 1 III

عمر باتری Xperia 1 III

اولین نکته‌ای که توجه ما را به خود جلب می‌کند، عمر باتری در حالت استفاده ترکیبی است. اکسپریا وان مارک ٣، دوام ٨٢ ساعته را در این حالت ثبت کرده است که خیلی خوب نیست. با چنین بازدهی، عمر باتری این گوشی در بازه “خوب” قرار می‌گیرد. حدود ٢٣ ساعت تماس 3G، از دیگر نتایج این گوشی پرچمدار است. Gsmarena می‌گوید که این گوشی را در حالت رفرش ریت ١٢٠ هرتزی تست کرده است.

با این وجود، رفرش ریت در بخش پخش ویدئو به ۶٠ هرتز کاهش یافته است. به هر حال، در حالت رفرش ریت ١٢٠ هرتزی، خبری از وضوح 4K نیست. بنابراین، می‌توانیم شاهد کم‌تر شدن این عمر باتری در وضوح 4K نمایشگر نیز باشیم! در بخش وب گردی، Xperia 1 III تنها ٩ ساعت دوام آورده است. از سوی دیگر، بازدهی آن در بخش پخش ویدئو، تنها ١٢:۴٠ ساعت است. در کل، نمی‌توان از چنین عملکرد باتری رضایت داشت و باتری، از نقاط قوت کلیدی این پرچمدار سونی نیست. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از عمر باتری Xperia 1 III با گلکسی اس ٢١ اولترا، شیائومی می ١١ اولترا و وان پلاس ٩ پرو موجود است:

مقایسه عمر باتری اکسپریا ١ مارک ٣ با رقبا

مقایسه عمر باتری اکسپریا ١ مارک ٣ با رقبا

شارژر اکسپریا ١ مارک ٣

شارژر اکسپریا ١ مارک ٣، خوشبختانه از جعبه حذف نشده است. این شارژر که توان ٣٠ واتی دارد، مجهز به فناوری Power Delivery است. این شارژر، همان شارژری است که Xperia 10 III نیز از آن پشتیبانی می‌کند. با این وجود، درون جعبه آن گوشی، خبری از شارژر ٣٠ واتی نیست و باید این شارژر را جداگانه خریداری کرد. به هر حال، اجازه دهید تا نگاهی به نتایج به دست آمده با این شارژر داشته باشیم:

تست زمان شارژ اکسپریا ١ مارک ٣

تست زمان شارژ اکسپریا ١ مارک ٣

در تست اول که میزان ظرفیت شارژ شده از باتری را در نیم ساعت اول نشان می‌دهد، شاهد شارژ شدن ۴٧ درصد از ظرفیت باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی اکسپریا ١ مارک ٣ هستیم. در تست زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری، زمان ١١٧ دقیقه‌ای ثبت شده است! چنین زمان بالایی برای شارژ شدن باتری به وسیله این شارژر، واقعاً تعجب آور است. البته ممکن است که سونی سیاست‌های محافظت از باتری خود را برای مدیریت توان شارژ این گوشی اعمال کرده باشد. به همین دلیل، شاهد کند‌تر شدن روند شارژ Xperia 1 III حتی با شارژر ٣٠ واتی هستیم. البته ١٠ درصد نهایی شارژ این گوشی، حدود نیم ساعت زمان می‌برد که به دلیل همین سیاست‌ها است. در نتیجه، زمان شارژ باتری این گوشی تا ٩٠ درصد، حدوداً ٩٠ دقیقه است.

نظر شما در مورد بازدهی باتری اکسپریا ١ مارک ٣ چیست؟ آیا چنین سرعت شارژی برای شما رضایت بخش است؟ فکر می‌کنید که سونی در کدام قسمت کم کاری کرده است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

قاتل باتریش همون صفحه نمایشگر 4k پر مصرفش هست

Mahdi

عاشقتم سونی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️