حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری TSMC در ۳ سال آینده برای برآورده کردن نیاز بازار تراشه ها

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها

اصلا عدد ۱۰۰ میلیارد دلار را ساده نخوانید. این عدد واقعا بالاست و سرمایه گذاری آن در مدت ۳ سال می تواند یکی از سرمایه گذاری های گسترده در بازار تراشه ها باشد. هر چند که ما چهار ماه پیش در ترنجی خواندیم برنامه ۱۱۶ میلیارد دلاری سامسونگ برای کاهش فاصله با TSMC اما مشخص است که تایوانی ها هم دست رو دست نگذاشته اند و به فکر آینده هستند.

سرمایه گذاری TSMC برای رقابت در بازار تراشه ها

TSMC اوایل امروز رسما اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دلار طی سه سال آینده است. این سرمایه گذاری شرکت را قادر می سازد تا ظرفیت تولید را در کارخانه های خود گسترش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، بزرگترین سازنده تراشه های قراردادی جهان تنها چند روز پس از اعلامیه اینتل مبنی بر اینکه 20 میلیارد دلار برای توسعه تراشه های پیشرفته خود هزینه خواهد کرد، این خبر را اعلام کرد. مشتریان Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd یا همان TSMC برند های بزرگی مانند اپل و کوالکام را شامل می شوند. این شرکت قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد طی سال جاری بین 25 تا 28 میلیارد دلار آمریکا برای تولید و تولید تراشه های پیشرفته سرمایه گذاری کند.

شرکت TSMC

شرکت TSMC

به طور قابل توجهی، حرکت سازنده تراشه در حالی اتفاق می افتد که جهان از کمبود نیمه هادی بزرگ رنج می برد و صنایع مختلفی را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. این بازارها مانند تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها و حتی لوازم خانگی را به دلیل همه گیری ویروس کرونا شامل می شود.

TSMC بیانیه ای را به رویترز ارائه داد كه در می گفت:

“در حال ورود به دوره ای با رشد بالاتر هستیم زیرا انتظار می رود كه چندین سال توسعه 5G و محاسبات با كارآیی بالا تقاضای زیادی برای فناوری های نیمه هادی ما در چند سال آینده تأمین كند.”

این شرکت همچنین افزود كه:

“علاوه بر این، بیماری همه گیر COVID-19 همچنین دیجیتال سازی را از هر نظر تسریع می كند.”

سهام TSMC نیز در معاملات اواخر صبح تقریباً ۲ درصد افزایش یافت. این شرکت یکی از شرکت های نیمه هادی است که از خانه نشینی ناشی از همه گیری که منجر به افزایش تقاضای الکترونیک برای آموزش آنلاین و کار از روند خانه ها شده است، بهره مند است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این سرمایه گذاری عظیم TSMC می تواند به آینده شرکت کمک کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

عالی خدا کنه چیپ 2+بسازه که مجهز به سیستم خنک کننده داخلی قوی و پردازش گرافیکی عظیم وهوش مصنوعی بی رقیب باشه

AŁɪ

Tsmc خداس 😈🤍💪

Milad7

بهترین 💪🏻💪🏻💪🏻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)