حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت گوشی تاشو هواوی با یک ناچ برای چند دوربین به ثبت رسید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، هواوی

پتنت گوشی تاشو هواوی با یک ناچ برای چند دوربین به ثبت رسید. هواوی از جمله شرکت‌های خلاق و پیشرو در زمینه ثبت فناوری‌های جدید است. همواره اخبار و اطلاعات مختلفی نیز درباره ثبت پتنت‌های مختلف این شرکت به گوشی می‌رسد. این برند خوش‌نام چینی اخیرا اقدام به ثبت پتنت جدیدی کرده است. این پتنت به یک گوشی هوشمند تاشو با یک ناچ برای چند دوربین اشاره دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پتنت گوشی تاشو هواوی؛ یک ناچ برای چند دوربین

به نقل از gizchina، شرکت چینی هواوی اخیراً اقدام به ثبت اختراعی برای گوشی تاشو جدید خود کرده است که طرح و شکل آن شبیه یک کتاب است. این دستگاه جدید، به دلیل داشتن چندین ماژول دوربین، دارای یک طراحی غیر معمول است. بر اساس گزارش 91mobiles، به دنبال ثبت این اختراع در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)، تصاویر شماتیک مرتبط با آن منتشر شده است. این تلفن هوشمند دارای یک صفحه نمایش بزرگ و انعطاف پذیر است. همچنین مکانیزم تا شدن این دستگاه به سمت بیرون است. با توجه به این مکانیزم، دستگاه قادر است هنگام باز شدن، به عنوان یک تبلت کوچک عمل کند.

هوآوی پتنت فناوری تشخیص الگوی صدا را ثبت کرد

در پشت دستگاه یک ماژول دوربین با چهار جزء قرار دارد. این ماژول نسبت به بقیه قسمت‌های دستگاه، دارای برآمدگی قابل توجهی است. برای کاهش ضخامت دستگاه هنگام تا شدگی، این شرکت خلاقیت خاصی به خرج داده است. هواوی به این منظور اقدام به استفاده از یک ناچ مقابل دوربین در نیمه دوم دستگاه کرده است. با توجه به چنین عملکردی، برآمدگی ماژول دوربین در این قسمت پنهان می‌شود. همچنین این دوربین می‌تواند پیکربندی‌های مختلفی نیز داشته باشد. مثلا یک ردیف به صورت عمودی یا به صورت ماتریس ۲ در ۲.

 

سال گذشته هواوی بیشترین تعداد حق اختراع را داشته است

سرمایه گذاری هواوی بر روی توسعه دهندگان و تولید کنندگان چیپ‌های چینی

از سال گذشته، به دنبال افزایش تحریم‌ها علیه هواوی، این شرکت حق خرید تراشه برای گوشی‌های هوشمند خود، از تولید کنندگانی که محصولات خود را با استفاده از تجهیزات یا فناوری‌های آمریکایی تولید می‌کنند را از دست داده است. با این حال هواوی برای رفع نیازهای خود بیکار ننشسته است. اخیرا خبری منتشر شده است که بر اساس آن، شرکت سرمایه گذاری و فناوری هابل که متعلق به هواوی است، به سهامدار جدید شرکت فناوری میکرو الکترونیک آکاسی شانگهای (Shanghai Akasi Microelectronics Technology) تبدیل شده است.

طبق سوابق عمومی ثبت شده، فعالیت شرکت ذکر شده شامل توسعه فناوری، مشاوره فنی، خدمات فنی، انتقال فناوری، توسعه نرم‌افزار، فروش نرم‌افزار، تولید مدارهای یکپارچه و همچنین توسعه طراحی‌های مختلف است. شرکت چینی هواوی دائما در حال گسترش دامنه حضور خود در صنعت تولید تراشه است. با این حال مدرک مستند و قابل اطمینانی مبنی بر اینکه شرکت فناوری میکرو الکترونیک آکاسی شانگهای در حال تولید تراشه برای گوشی‌های هوشمند شرکت هواوی باشد، در دست نیست.

 

استخدام متخصصین تولید تراشه توسط هواوی

نکته قابل توجه دیگر این است که هواوی طی ماه‌های اخیر به طور فعال در حال استخدام متخصصین توسعه تراشه بوده است. این شرکت در ده‌ها شرکت دیگر که در زمینه طراحی و توسعه تراشه فعالیت دارند، اقدام به سرمایه گذاری کرده است. از سوی دیگر، این شرکت از هرگونه اظهار نظر درباره استراتژی‌های خود در زمینه سرمایه گذاری در این شرکت‌ها خودداری کرده است.

طبق گزارش‌های قبلی، مدیران شرکت هواوی، بر حفظ کارکنان واحد توسعه HiSilicon تاکید داشته‌اند. منابع آگاه در این مورد می‌گویند که تا سال آینده یک شرکت جدیدی فعالیت خود را در ووهان چین آغاز می‌کند. فعالیت آن نیز در زمینه تولید قطعات و تجهیزات شبکه به صورت مستقل خواهد بود. اطلاعات مربوطه در روز جمعه توسط DigiTimes منتشر شده است.

هواوی تولید اختصاصی تراشه های Kirin خود را از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد

به گفته خبرگزاری Sparrows News، به زودی جزئیات بیشتری درباره این خبر منتشر خواهد شد. کارخانجات جدید این شرکت در شهر ووهان می‌تواند در جهت رفع نیاز هواوی پیش قدم باشند. این مسئله تا پیش از این توسط تولیدکنندگان ثالث صورت می‌گرفت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان