حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی تولید اختصاصی تراشه های Kirin خود را از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

ایالات متحده دسترسی هواوی را به فناوری‌های آمریکایی قطع کرده و این شرکت چینی از امکان سفارش تولید تراشه از TSMC محروم شده است. نتیجه این اقدام آنکه، هواوی به طور جدی به فکر توسعه و تولید اختصاصی تراشه های سری Kirin توسط خود می‌باشد؛ علی‌رغم این واقعیت که Kirin نمی‌تواند با قدرتمندترین پردازنده‌های سطح بالای کوالکام رقابت جدی داشته باشد چراکه این تراشه‌ها به خصوص در زمینه یادگیری ماشینی، مزایای منحصربه‌فرد خود را دارند.

تولید اختصاصی تراشه های Kirin هواوی

به نقل از وب سایت gizchina، این احتمال وجود دارد که سال آینده تراشه‌های Kirin هواوی به بازار تلفن‌های هوشمند برگشته و کارخانه خط مونتاژ واقع در شهر ووهان استان Hubei، شروع به فعالیت کند. تأسیس این کارخانه در سال 2019 آغاز شد و هواوی این پروژه را “Hisilicon Factory” نامید. در ادامه شرکت چینی مبلغی معادل 1.8 میلیارد یوان را در آن سرمایه گذاری کرد با هدف آنکه در سال‌های آتی، بازدهی آن را از طریق تولید تراشه دریافت کند.

خود کارخانه در ابتدا در زمینه تولید ریز مدارها و ماژول‌های ارتباطی نوری فعالیت داشت. این امر برای دستیابی به خودکفایی و به موازات آن ایجاد طرح‌هایی برپایه میکرو مدار، ضروری بود.

تولید تراشه kirin هواوی

تولید تراشه kirin هواوی

در همان شهر ووهان، مؤسسه تحقیقاتی هواوی وجود دارد که کارمندان آن در زمینه تولید تراشه‌های HiSilicon، رادارهای لیزری برای اتومبیل‌ها و تجهیزات ارتباطات نوری فعالیت می‌کنند. کارکنان این مؤسسه بالغ بر 10 هزار نفر تخمین زده شده که از آن در اذهان عمومی به عنوان یک مرکز علمی قدرتمند یاد می‌شود.

اگر هواوی موفق شود تا سال آینده تولید و توسعه‌ی تراشه‌های اختصاصی خود را شروع کند، این موضوع از نظر رقابت و ارائه نوآوری، خبر خوبی برای بازار خواهد بود. ظهور یک رقیب جدی دیگر باعث می‌شود سایر بازیکنان در بازار تراشه‌های تلفن همراه، خطر را احساس کرده و فعالیت خود را گسترش دهند که این موضوع در نهایت به نفع مصرف کننده خواهد بود.

با وجود تحریم هواوی اما کوالکام هنوز با این شرکت همکاری می کند

نظر شما راجع به تلاش هواوی برای تولید اختصاصی تراشه های Kirin توسط خود این شرکت چیست؟‌ به نظر شما کمپانی چینی تا چه میزان توانایی تولید تراشه‌هایی هم سطح با رقیبان دیگر را خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Tanha122

اقای عطایی همین الان ی اپدیت اومد برا ای ۵۰ حجمش هم ۵۰۰ مگابایت هست لطفا پوشش بدین

خوبه دیگه!
اونوقت هماهنگی سخت افزار با هارمونی خیلی خیلی بهتر و بهینه تر میشه.

ali karimi

سلام، خدا کنه همینطوری بشه بازم خط تولید چیپهای های سیلیکون کایرین هواوی بازم بکار بیفته،تو خیلی چیزهای مهم اثر داره، مثلا الان کمبود تراشه داریم، که فعلا بر اساس گزارشهایی که خوندم، حل شدنی نیستس، دوم اینکه هرچی رقیب ببشتر باشه همه فکر خوب کردن و قویتر کردن محصولات خودشون هستن تا فروش بهتروبیشتری داشته باشن که اینطوری هم به نفع ما مصرف کننده ها هستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی