حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لوگو جدید سیستم عامل فیوشا گوگل (Fuchsia OS) را ببینید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

سیستم عامل Fuchsia جدیدترین پروژه سیستم عامل گوگل است. به نظر می رسد این سیستم عامل یک لوگو جدید دارد. در ادامه با ترنجی باشید که لوگو جدید سیستم عامل فیوشا گوگل (Fuchsia OS) را ببینید.

لوگو جدید سیستم عامل فیوشا

گوگل به طور رسمی لوگو جدیدی را برای سیستم عامل جهانی خود معرفی نکرده است. با این حال، اخیرا ثبت یک لوگو برای این سیستم عامل به ما خبر از یک تغییر می دهد.

لوگو جدید سیستم عامل فیوشا (غیررسمی)

لوگو جدید سیستم عامل فیوشا (غیررسمی)

گوگل اواخر ماه گذشته برای یک نشان تجاری جدید به USPTO (اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده) تقاضای ثبت داده است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این لوگو به نوعی یک شکل مورب هشت با انتهای باز است، طرحی که از لوگو فعلی سیستم عامل Fuchsia پیروی می کند. همچنین می توان نمایی از نوار موبیوس را در طراحی دید.

با این حال، طبق اسناد رسمی این لوگو یک طرح از حروف کوچک “f” است. این لوگو “برای پوشش نرم افزارهای سیستم عامل، نرم افزار سیستم عامل کامپیوتر و ابزارهای توسعه نرم افزار در نظر گرفته شده است.”

اگرچه در اسناد و مدارک به صراحت نام “سیستم عامل Fuchsia” ذکر نشده است، اما این جزئیات چیزی بیش از یک اشاره ساده به شما می دهد. به طور جداگانه، گوگل همچنین به 9to5Google تأیید کرده است که این اصطلاحا “سبک f” در واقع لوگو جدید پروژه سیستم عامل Fuchsia است.

این شرکت هرگز استفاده از لوگو جدید را نه در کد منبع و نه در هیچ وب سایت عمومی شروع نکرده است. شاید به این دلیل که هنوز تاییدیه دریافت نکرده است. با توجه به لیست موجود در وب سایت USPTO این لوگو هنوز در انتظار بررسی بوده و ممکن است بیش از سه ماه طول بکشد تا تأیید شود.

شرکت گوگل بر روی یک سیستم‌عامل جدید با نام “Fuchsia” مشغول به کار است

گوگل سابقه طولانی در تغییر چهره پروژه های مهم خود با لوگو یا نام های جدید دارد. طی چند سال گذشته، ما شاهد این هستیم که این شرکت سیستم عامل ساعت هوشمند خود را از Android Wear به Wear OS ، ابزارهای بهره وری G Suite تا Google Workspace و موارد دیگر تغییر نام داده است. در همین حال، برخی از محصولات دیگر مانند Chrome و Android با طراحی مجدد لوگو مواجه شدند.

از طرف دیگر، پروژه Fuchsia OS از همان آگوست سال ۲۰۱۶ که مورد توجه مردم قرار گرفت، دارای همان لوگو “صورتی رنگ” بود. در واقع، این پروژه تا همین اواخر مورد توجه گوگل نبود. توسعه این سیستم عامل منبع باز، که مبتنی بر هسته Zircon (سرخابی سابق) است، برای سالها به طرز وحشتناکی کند پیشرفت می کرد. همچنین حدس و گمان هایی در مورد راکد بودن این پروژه وجود داشت.

با این حال، گوگل اخیرا سیستم عامل Fuchsia را به صورت عمومی در نسل اول Google Nest Hub خود که در ابتدا سیستم عامل Cast مبتنی بر Linux را اجرا می کرد، منتشر کرد. اندکی پس از آن، این پروژه با یک لوگو دوباره طراحی شده، اولین تغییر شکل خود را نیز به دست آورد.

لوگو جدید سیستم عامل فیوشا گوگل (Fuchsia OS) را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

امیدوارم بلکه این بتونه مارو راضی کنه
من به شخصه از اندروید ناامید شدم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)