حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت گوگل بر روی یک سیستم‌عامل جدید با نام “Fuchsia” مشغول به کار است

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | سیستم عامل

شرکت گوگل در سکوت، بر روی یک پروژه جدید با نام “Fuchsia” مشغول به کار است. این سیستم‌عامل بنابر جزئیات فاش‌شده، یک سیستم‌عامل مستقل بوده که هیچ نقطه مشترکی با سیستم‌عامل اندروید یا کروم OS ندارد؛ علاوه‌براین، سیستم‌عامل جدید “Fuchsia” بر پایه هسته لینوکس، طراحی نشده است و شرکت گوگل، این سیستم‌عامل را کاملاً متفاوت با دیگر سیستم‌عامل‌های اختصاصی دیگر خود، توسعه می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با ترنجی، همراه باشید.

پیش از اینکه شما برای اسم‌رمز پروژه جدید گوگل به جست‌وجو بپردازید، باید گفت که “Fuchsia” به‌معنای گل گوشواره (نام یک گل) بوده و علاوه‌براین، رنگ قرمز متمایل به ارغوانی، است. این موضوع مهمی است زیرا در توضیحات رسمی مربوط به پروژه “Fuchsia”، مشاهده می‌شود:

[su_quote]صورتی + بنفش = Fuchsia (یک سیستم‌عامل جدید)[/su_quote]

 سیستم‌عامل Fuchsia به احتمال زیاد، بازار اینترنت اشیا را هدف قرار داده است

برای جزئیات‌فنی، باید گفت که سیستم‌عامل Fuchsia از یک کرنل سفارشی با نام Magenta استفاده می‌کند و براساس LK یا LittleKernel، یک پروژه که برای استفاده در سامانه‌های نهفته (embedded systems) به‌طور معمول برای محصولات اینترنت اشیا طراحی شده،در حال توسعه است. شرکت گوگل، محصولات اینترنت اشیا نظیری OnHub و Google Home در بازار دارد و بدون شک، عرضه سیستم‌عامل Fuchsia، می‌تواند موقعیت گوگل را در بازار محصولات اینترنت اشیا تغییر دهد. اما آیا این تغییرات به‌ گونه‌ای خواهد بود که شرکت گوگل را به یک سازنده بسیار مهم در این بازار، تبدیل نماید یا خیر؟ موضوعی که پاسخ آن در حال‌حاضر، چندان مشخص نیست.

البته، Fuchsia تنها برای محصولات اینترنت اشیا درنظر گرفته نشده است و می‌تواند بر روی پلت‌فرم‌های دیگر نظیر گوشی‌های‌هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های‌شخصی معمول، مورد استفاده قرار گیرد. حتی در صورتی‌که یک دادگاه به نفع شرکت گوگل در برابر شرکت اوراکل به دلیل استفاده از جاوا در سیستم‌عامل اندروید رای بدهد، جالب است بدانید که شرکت گوگل، یک پروژه پشتیبان دیگر دارد زیرا این شرکت، چندان تمایلی به پرداخت حق‌امتیاز به اوراکل برای رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی جاوا نداشته و این موضوع در سیاست‌های شرکت گوگل، به خوبی قابل مشاهده است. علاوه‌براین، براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، رسپری پای ۳ نیز به‌زودی به لیست محصولات پشتیبانی‌شده توسط سیستم‌عامل “Fuchsia” اضافه خواهد شد.

Fuchsia به‌عنوان یک سیستم‌عامل متن‌باز، ارائه خواهد شد

در بین افرادی که بر روی پروژه “Fuchsia” گوگل مشغول به کار هستند، دو نام تراویس گایسل‌برکت و برایان سوئت‌لند بیش از بقیه، جلب‌توجه می‌کند. علاوه‌براین، همانند سیستم‌عامل اندروید، پروژه Fuchsia گوگل، کاملاً منبع‌باز است. به‌نظر شما، آیا در آینده، شرکت گوگل، سیستم‌عامل Fuchsia را به سازندگان گوشی‌های هوشمند به جای سیستم‌عامل اندروید، پیشنهاد می‌دهد یا سیستم‌عامل اندروید در سیاست‌های آینده این شرکت، جای دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Darkgroom

چه باحال
دم گوگل گرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی