حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده از سیستم عامل Fuchisa OS در گوشی های سامسونگ در آینده

نوشته

2 سال قبل | 11 دیدگاه | سیستم عامل

اواخر سال ۲۰۱۶ بود که برای شما در ترنجی نوشتیم گوگل در حال توسعه سیستم عامل متن باز جدید Fuchisa OS است. امشب ادعای یکی منبع خبری قابل توجه می گوید که استفاده از سیستم عامل Fuchisa OS در گوشی های سامسونگ در آینده ممکن است.

استفاده از سیستم عامل Fuchisa OS

به تازگی و طبق توییت Ice Universe، گفته می شود که سیستم عامل جدید گوگل احتمالا در گوشی های آینده سامسونگ استفاده خواهد شد. می توانید تصویر این توییت را پایین تر ببینید:

استفاده از سیستم عامل Fuchisa OS در گوشی های سامسونگ

استفاده از سیستم عامل Fuchisa OS در گوشی های سامسونگ

اینکه چرا حالا و تقریبا ۴.۵ سال از اولین خبر درباره Fuchisa OS داریم درباره آن چیزی می شنویم، می تواند به کنفرانس توسعه دهندگان گوگل ۲۰۲۱ که ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، مرتبط باشد. شاید در این کنفرانش شاهد ارایه نسه پیش نمایش آن باشیم. البته هیچی چیز هنوز قطعی نیست.

نمی‌توان کتمان کرد که با توجه به ناپدید شدن سیستم‌عامل‌های محبوب مانند سیمبین و بلک‌بری، گوگل می‌خواهد برای روزی که از محبوبیت اندروید کاسته می‌شود، آماده باشد. در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ نفر مشغول توسعه این سیستم‌عامل هستند و روز گذشته سایت مختص توسعه‌دهندگان فیوشا کار خود را آغاز کرد.

سیستم عامل فیوشا (Fuchsia) گوگل حالا سایت توسعه دهندگان دارد

در هر حال، توسعه سیستم‌عامل جدید آن هم توسط شرکت بزرگی مانند گوگل، خبر بسیار هیجان‌انگیزی محسوب می‌شود. فیوشا برخلاف اندروید و بسیاری از سیستم‌های مشابه، مبتنی بر هسته لینوکس نیست بلکه از ریزهسته‌ای موسوم به Zircon بهره می‌برد. به همین خاطر، این سیستم‌عامل کاملا مقیاس‌پذیر است و می‌تواند برای انواع و اقسام گجت‌ها از گوشی‌ها و تبلت‌ها گرفته تا کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این، به لطف کیت توسعه نرم‌افزار Flutter، توسعه‌دهندگان به‌سرعت می‌توانند اپلیکیشن اندرویدی خود را روانه‌ی این پلتفرم جدید کنند.

پیش از این دیدیم که فیوشا پشتیبانی از تراشه کایرین ۹۷۰ را آغاز کرد و با موفقیت بر روی گوشی آنر پلی اجرا شد. اگرچه تمام این اخبار هیجان‌انگیز هستند، اما برای همه‌فن‌حریف شدن این سیستم‌عامل همچنان راه زیادی در پیش است. حالا به‌لطف راه‌اندازی سایت مختص توسعه‌دهندگان فیوشا، برنامه‌نویسان می‌توانند از زیر و بم این سیستم‌عامل جدید سر در بیاورند و با قابلیت‌های آن آشنا شوند.

نظر شما چیست؟ منتظر ارایه گوشی سامسونگ با این سیستم عامل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ببینیم و تعریف کنیم.🙂

S AH

چطور یادتون بود این مقاله ی ۴ سال پیش رو؟😐

سوسماز به سبک ترنجی😂🙏🏼

Mahdi

اگه بهتر از اندروید باشه چرا که نه

صدرا مخملی

اگه سامسونگ بتونه یه سیستم عامل پایدار و جذاب بزنه با امکانات بسیار زیادتر چرا که نه عالی میشه ولی خدا نیاره اون روزی که شیائومی بخواد سیستم عامل بزنه

داداش ظاهرا Tizen رو از یاد بردیا…

صدرا مخملی

تایزن هم سیستم عامل خوبیه امیدوارم سامسونگ سر عقل بیاد و از اون هم رو گوشی هاش استفاده کنه ولی از کجا معلوم که این سیستم عاملی بهتر نباشه ؟!

Chalton

نمیدونم چرا سامسونگ تایزن رو گسترش نمیده،نمیدونم دنبال چیه،تایزن رو اگه بهش بیشتر اهمیت بده و سرمایه گذاری بیشتری بکنه و برنامه نویس ها رو مجاب کنه برای قدرت و گستردگی تایزن اون موقع دیگه به گوگل هم متکی نیست.

اتفاقا سامسونگ واقعا پیگیرش بود ولی گوگل با اون کاری که کرد ترسید و عقب نشینی کرد و گوگل یه اشتباه بزرگ انجام داد.

Milad7

ای بابا! اندروید را دور نندازید 😅

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)