حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی S21 FE با تراشه اگزینوس : تصمیم نهایی سامسونگ؟

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

پیش از این انتظار می‌رفت تا Galaxy S21 FE سامسونگ در اواخر سال جاری میلادی وارد بازار شود، اما به نظر می‌رسد برنامه عرضه گوشی تحت تأثیر کمبود جهانی تراشه قرار گرفته است. اکنون، یک گزارش جدید بیان می‌کند که سامسونگ در واقع ممکن است مشخصات اصلی گلکسی S21 FE را تغییر داده و به‌عنوان مثال آن را با تراشه اگزینوس معرفی کرده تا بتواند گوشی شبه‌پرچمدار خود را به بازار وارد کند.

گلکسی S21 FE با تراشه اگزینوس

وب سایت کره‌ای Maeil Business از طریق حساب توییتری خود به‌تازگی ادعا کرده است که سامسونگ ممکن است با استفاده از چیپست Exynos در برخی از مدل‌های S21 FE، کمبود تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ را جبران کند.

در بخشی از گزارش این وب سایت آمده است: “اینطور برداشت می‌شود که سامسونگ الکترونیک به شدت در حال بررسی طرحی است که جایگزین کمبود پردازنده کوالکام شود به‌طوریکه گوشی مذکور را با تراشه اگزینوس معرفی کرده و آن را به بازارهای جهانی عرضه کند”. این رسانه همچنین با اشاره به مشکلات عرضه تراشه، ادعا می‌کند که گلکسی S21 FE در سه ماهه چهارم سال جاری برای اولین بار ظاهر خواهد شد.

بنابراین به نظر می‌رسد که می‌توانیم شاهد دو نسخه از تلفن هوشمند باشیم که به هر حال تا حد زیادی مطابق با استراتژی پرچمداران سری S سامسونگ است. برنامه غول کره‌ای از قدیم این‌گونه بوده است که از تراشه اسنپدراگون برای مناطق ایالات متحده و چین و از تراشه‌های اگزینوس برای بازار بین‌المللی استفاده می‌کند.

گلکسی S21 FE با تراشه اگزینوس

گلکسی S21 FE با تراشه اگزینوس

حدس ما اینست که تولیدکننده در صورت انتخاب نسخه اگزینوس S21 FE، از Exynos 2100 استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود سامسونگ در اواخر امسال جانشین Exynos 2100 را با گرافیک AMD رونمایی کند، اما این تراشه به احتمال زیاد تنها در پرچمداران 2022 این شرکت استفاده خواهد شد.

گوشی هوشمندی که Galaxy S21 FE نامیده می‌شود، اوایل این هفته در FCC رؤیت شد و یکی از مشخصات مهم آن یعنی بهره‌گیری از اسنپدراگون ۸۸۸ (SM8350) در این لیست به‌نمایش درآمد. درنهایت به نظر می‌رسد سامسونگ برای برخی از مناطق، به عرضه گوشی با چیپست اسنپدراگون پایبند باشد.

با این حال و درحال‌حاضر، عرضه‌ی یک نسخه از گوشی مشخصی با تراشه متفاوت، حتی برای شرکتی با قابلیت طراحی تراشه‌های سفارشی خود مانند سامسونگ، مسئله ساده‌ای نیست. جدا از مشکلات متنوع از جمله مسائل تدارکاتی، تولیدکننده باید وقت خود را برای بهینه سازی هر دو نوع در مواردی از جمله عمر باتری، عملکرد کلی، کیفیت دوربین و موارد دیگر صرف کند(اگرچه احتمالاً برای برخی از این موارد به نسخه اگزینوس سری گلکسی S21 اکتفا می‌کند).

البته این تنها گزارش جدیدی نیست که در مورد گوشی هوشمند آینده سامسونگ شنیده‌ایم. یک گزارش دیگر همچنین ادعا می‌کند که این شرکت ممکن است این گوشی را فقط در بازارهای اروپا و ایالات متحده عرضه کند.

احتمال توقف تولید گلکسی S20 FE نسخه Exynos وجود دارد

نظر شما راجع به احتمال عرضه گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ در بسیاری از مناطق با تراشه اگزینوس این شرکت چیست؟ شما در صورت به‌وقوع پیوستن چنین حالتی، رغبتی برای خرید این دستگاه داشته و یا تحت هر شرایطی نسخه اسنپدراگون را ترجیح می‌دهید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگه 2100 باشه بد نیست
این دوران شبیه دوران چندسال پیش شده که کوالکام اسنپ 810 رو داد بیرون
قدرتش خوب بود ولی پیش از حد داغ میکرد
الانم اگه دقت کنید اکثر گوشیا با 888 عملکرد خیلی پایدار ندارن

ali karimi

سلام، خب چیپ اگزینوس2100 هم خوبه، نسبت به سال قبل اگزینوس 990 خیلی 2100 خیلی بهتر شده،یجورایی میشه گفت 2100 با اسنپ888 هم برابری میکنه حالا اگه برابرم نباشه بدترم نیستش، به نظر من چیپست 2100 هم خوبه دیگه هرچی باشه لامصب چیپ 2100_5نانومتری و پرچمداره، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی