حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات نمایشگر گلکسی Z Fold 3 سامسونگ و گلکسی Z Flip 3 لو رفت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

گلکسی Z Fold 3 و گلکسی Z Flip 3، دو عدد از جذاب‌ترین دستگاه‌های امسال هستند. سامسونگ احتمالاً تا یک یا دو ماه آینده، از این محصولات پرده برداری می‌کند. اما اخیراً مشخصات نمایشگر گلکسی Z Fold 3 سامسونگ و گلکسی Z Flip 3 منتشر شده است. این مشخصات، به ما اطلاعات مهمی را از رویکرد سامسونگ در این نسل نشان می‌دهد.

مشخصات نمایشگر گلکسی Z Fold 3 سامسونگ و گلکسی Z Flip 3

گلکسی Z Fold 3 و گلکسی Z Flip 3، دو دستگاهی هستند که شایعات زیادی در پیرامون آن‌ها وجود دارد. به طور مثال، یکی از شایعات در مورد گلکسی Z Fold 3، می‌گویند که فریم این دستگاه مانند آیفون ١٢ تخت خواهد بود.

 

فریم گلکسی Z Fold 3 سامسونگ همانند سری آیفون ١٢، تخت خواهد بود

 

حال قصد داریم تا به شایعات جدید و مهم لو رفته از این دو دستگاه منعطف بپردازیم. به نقل از Phonearena، گلکسی Z Fold 3 بر اساس رندرهای قبلی، دارای دوربین سلفی درون نمایشگر نخواهد بود. حسگر تشخیص اثرانگشت نیز مانند قبل بر روی فریم قرار گرفته است و خبری از حسگر تشخیص اثرانگشت زیر نمایشگر نخواهد بود. حال، سامسونگ بر روی طراحی دوربین سلفی نمایشگر داخلی Galaxy Z Fold 3 متمرکز شده است. این امر، توسط افشاگر معروف سامسونگ، یعنی Ice Universe نیز این موضوع را تأیید کرده است. بنابراین، دوربین سلفی درون حفره نمایشگر قرار گرفته است.

این امر، کمی مشابه اتفاقی است که پیش‌تر با پنهان کردن ناچ آیفون‌ها توسط اپل در تصاویر تبلیغاتی دیده شده بود. اما این تصاویر، رسماً توسط سامسونگ منتشر نشده است و ممکن است دوربین سلفی به وضوح نمایش داده شود. اما اجازه دهید تا به مشخصات نمایشگر گلکسی Z Fold 3 سامسونگ و گلکسی Z Flip 3 بپردازیم. بر اساس گفته‌های Ice Universe، گلکسی Z Fold 3 دارای نمایشگری با ابعاد همان نسل قبل خواهد بود.

به همین ترتیب، نمایشگر اصلی این گوشی دارای قطر ٧.۵۶ اینچی خواهد بود. این نمایشگر داخلی، وضوح ٢٢٠٨×١٧۶٨ خواهد داشت. از سوی دیگر، نمایشگر بیرونی و ثانویه گلکسی Z Fold 3 هم قطر ۶.٢٣ اینچی دارد. وضوح این نمایشگر هم برابر با ٢٢۶٨×٨٣٢ است. اما این بار، احتمالاً نمایشگر خارجی هم دارای رفرش ریت ١٢٠ هرتزی خواهد بود که خبر خوبی است. ظاهراً سامسونگ از سوی دیگر نیز توانسته است نمایشگر خود را طوری طراحی کند تا شاهد پشتیبانی آن از قلم استایلس S-Pen باشیم. این موضوع، در تأییدیه‌های FCC نیز مشاهده شده بود.

نمایشگر گلکسی Z Flip 3 فقط برای اعلام ساعت و اعلان‌ها نخواهد بود

یادتان می‌آید که در مورد رندرهای گلکسی Z Flip 3 نوشته بودیم؟ در رندرهای این گوشی، شاهد بزرگ‌تر شدن نمایشگر ثانویه نسبت به نسل قبل بودیم. و اما بگذارید تا به گلکسی Z Flip 3 نگاهی داشته باشیم. ظاهراً ماژول دوربین و نمایشگر ثانویه Galaxy Z Flip 3 در یک قاب قرار دارند. بر اساس همین رندرها، نمایشگر ثانویه گلکسی Z Flip 3 سامسونگ حدوداً دو برابر بزرگ‌تر از گلکسی Z Flip است.

 

رندر نهایی گلکسی Z Flip 3 نیز منتشر شد

 

با وجود این که گلکسی Z Flip 3 از قلم S-Pen پشتیبانی نمی‌کند و از دوربین سلفی درون نمایشگر هم بهره مند نیست، باز هم دستگاه جذابی محسوب می‌شود. چرا که همچنان ارتقاء های قابل توجهی در این دستگاه صورت گرفته‌اند. در نسل قبل، گلکسی Z Flip دارای نمایشگری ١.١ اینچی برای چک کردن اعلان‌ها و ساعت بود. اما این بار، سامسونگ از نمایشگر ثانویه ١.٩ اینچی گلکسی Z Flip 3 استفاده کرده است. بر همین اساس، این نمایشگر دارای وظایف گسترده‌تری خواهد بود. طبق گزارشات، نمایشگر اصلی این گوشی دارای قطر ۶.٧ اینچی می‌باشد. اما این بار، رفرش ریت بالأخره به ١٢٠ هرتز رسیده است. ظاهراً قلب تپنده هر دو دستگاه، تراشه پرچمدار فعلی کوالکام، یعنی اسنپدراگون ٨٨٨ خواهد بود. گفته می‌شود که سامسونگ می‌خواهد این دو دستگاه جذاب را با قیمت کم‌تری عرضه کند. در نهایت، سیستم عامل اندروید ١١ پایه بر روی این محصولات قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد مشخصات نمایشگر گلکسی Z Fold 3 سامسونگ و گلکسی Z Flip 3 چیست؟ آیا سامسونگ توانسته است جذابیت نسل‌های قبلی را حفظ کند؟ گلکسی Z Flip 3 را بیشتر می‌پسندید یا گلکسی Z Fold 3 را؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️