حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی مفهومی Infinix Concept Phone 2021 با شارژر ۱۶۰ وات و مدیاتک Helio G95 رونمایی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، موبایل

اولین مرتبه ۲ هفته پیش بود که درباره شارژر ۱۶۰ وات Infinix در ترنجی برای شما نوشتیم. امشب گوشی مفهومی Infinix Concept Phone 2021 با شارژر ۱۶۰ وات و مدیاتک Helio G95 رونمایی شده است. دستگاهی که به دست مصرف کننده نهایی نمی رسد و یک کانسپت فون به حساب می آید، یک موبایل مفهومی که نهایت فناوری آزمایشگاهی این شرکت را دارد.

گوشی مفهومی Infinix Concept Phone 2021

گوشی Infinix Concept Phone 2021 با سیستم شارژر سفارشی ۱۶۰ وات ارایه می شود. سیستمی که می تواند باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت را فقط در ۱۰ دقیقه کاملاً شارژ کند. این گوشی همچنین به عنوان ویترین سایر ویژگی های اینفینیکس عمل می کند. از جمله این فناوری ها می توان به فناوری تغییر رنگ پنل عقب گوشی اشاره کرد.

اینفینیکس کانسپت

اینفینیکس کانسپت

به گفته این شرکت، سیستم Ultra Flash Charge بر اساس یک باتری 8C ساخته شده است که 18 درصد مقاومت داخلی کمتر در مقایسه با باتری 6C دارد. این اعداد به اصطلاح “C” نشانگر سرعت شارژ یا تخلیه باتری لیتیوم است.

این شرکت Super Charge Pump را تولید کرده است، این همان چیزی است که ولتاژ ورودی را از پورت USB-C به ولتاژ خود باتری تبدیل می کند. این پمپ دارای راندمان 98.6٪ است. برای مقایسه، سیستم 125 وات اوپو دارای سه پمپ موازی است که به کارایی 98 درصدی دست می یابد. مشخصا عدد بالاتر بهتر است زیرا درصد باقیمانده تا 100٪ به گرما تبدیل می شود. مقاومت باتری داخلیِ بیشتر نیز به گرمای بیشتری تبدیل می شود.

شارژر ۱۶۰ ولت اینفینیکس

شارژر ۱۶۰ ولت اینفینیکس

صحبت از گرما شد و باید بدانید که Infinix Concept Phone 2021 دارای ۲۰ سنسور دما در اطراف دستگاه است. وظیفه آنها اطمینان از قرار داشتن گوشی در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) است. در صورت رد شدن از این عدد یا در صورتی که تلفن ولتاژ یا تداخل الکترومغناطیسی بالاتر از حد انتظار را حس کند، سیستم محافظتی شروع می شود تا از آسیب دیدن جلوگیری کند. جالب است بدانید که ۶۰ مکانیسم حفاظت از امنیت کاربر وجود دارد.

خود شارژر ۱۶۰ وات نیز بسیار چشمگیر است. از نیمه هادی های گالیم نیترات (GaN) و سیلیکون کاربید (SiC) ساخته شده است تا نسبتاً کم حجم و بسیار کارآمد بماند. این شارژر از چندین پروتکل پشتیبانی می کند تا بتواند از عهده شارژ لپ تاپ ها برآید.

همانطور که قبلا در ترنجی برای شما نوشتیم، این گوشی مفهومی همچنین از شارژ سریع بی سیم تا ۵۰ وات پشتیبانی می کند. هرچند (برخلاف شارژر سیمی) این نرخ در حال حاضر توسط برخی دستگاه های موجود پشتیبانی می شود.

در اینجا یک نسخه آزمایش رسمی وجود دارد که با 0٪ شروع می شود:

  1. ۱- پس از 1 دقیقه شارژ باتری 18٪
  2. ۲- پس از 5 دقیقه شارژ باتری 58٪
  3. ۳- پس از ۱۰ دقیقه شارژ باتری 100٪

همه این درصدها در حالی است که دما دستگاه در حدود 37.3 درجه سانتیگراد قرار دارد.

بیاید این ویدیو را با هم ببینیم:

 

 

اینفینیکس همچنین با این دستگاه برخی از مفاهیم طراحی را به برند خود اضافه می کند. صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با رزلوشن 1080p + دارای انحنای بسیار شدید در کناره ها بوده که 88 درجه عنوان شده است. با انحنای به این بزرگی دیگر جایی برای دکمه های کناری وجود ندارد. این شرکت دکمه ها را روی قوس قاب پشتی قرار داده است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، شابلون طرح “NOW” در پشت دستگاه است (بخشی از شعار شرکت “آینده اکنون است”). این در واقع بخشی از فناوری تغییر رنگ مبتنی بر فناوری الکتروکرومیک و الکترولومینسانس است.

قسمت داخلی “O” یک نور تنفسی طور است که هنگام شارژ تلفن نبض می زند. بقیه صفحه پشتی می تواند از خاکستری نقره ای به آبی روشن تغییر کند تا مثلاً از تماس ورودی یا رویداد دیگری مطلع شوید.

ویژگی های شارژ و تغییر رنگ از نکات قابل توجه در این گوشی مفهومی است، اما لنز پریسکوپی نیز شایسته ذکر است. این یک لنز ۱۳۵ میلیمتری است (که باید بزرگنمایی ۱۰ برابری نسبت به دوربین فوق عریض باشد) که می تواند با استفاده از بزرگنمایی دیجیتال تا بزرگنمایی 60 برابر را ارایه دهد. پشت این لنز یک سنسور 8 مگاپیکسلی قرار دارد.

در بخش تراشه عنوان شده است که از تراشه مدیاتک هلیو G95 استفاده شده است. همانطور که گفتیم این گوشی مفهومی است پس قیمتی ندارد.

نظر شما درباره تلاش اینفینیکس برای ورود به بازی بزرگان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)