حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پوشش جهانی اینترنت ماهواره Starlink حوالی مهر ماه ۱۴۰۰ برقرار می شود

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اینترنت

حدودا ۱۰ ماه پیش بود که برای شما نوشتیم ثبت نام اینترنت ماهواره ای SapceX از ایران ممکن شد. اینترنت Starlink در حال حاضر در مرحله آزمایشی و برای ۱۱ کشور در دسترس است. امروز در خبری می شنویم که پوشش جهانی اینترنت ماهواره Starlink حوالی مهر ماه ۱۴۰۰ برقرار می شود. این می تواند بسیار مهم باشد.

پوشش جهانی اینترنت ماهواره Starlink

گوین شوتول، رئیس اینترنت ماهواره ای استارلینک شرکت SpaceX گفت:

سرویس Starlink اینترنت ماهواره ای SpaceX ایلان ماسک است و انتظار دارد که بتواند پوشش جهانی مداوم را ارائه دهد اما پس از آن نیاز به تأییدیه های رگولاتوری ها دارد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک SpaceX چه سرعت و قیمتی دارد؟ بهتر از هیچی و گاهی هیچی

وی در کنفرانس فناوری گروه Macquarie که به صورت آنلاین برقرار بود، گفت:

“ما با موفقیت حدود ۱۸۰۰ ماهواره را مستقر کرده ایم و هنگامی که همه ماهواره ها به مدار عملیاتی خود برسند، پوشش جهانی مداوم خواهیم داشت. بنابراین باید چیزی حدود مهر ۱۴۰۰ پوشش جهانی داشته باشیم.”

“اما پس از آن، ما کارهای نظارتی داریم که باید به هر کشوری برویم و برای ارائه خدمات مخابراتی تأیید شویم.

 اینترنت ماهواره استارلینک

اینترنت ماهواره استارلینک

شاتول گفت، Starlink قصد دارد ۱۲ هزار ماهواره با هزینه تقریبی ۱۰ میلیارد دلار را در مدار مستقر کند. این سرویس در حال حاضر خدمات بتا را در ۱۱ کشور ارائه می دهد.

اردیبهشت ماه بود که ماسک گفت برای اینترنت ماهواره ای خود بیش از ۵۰۰ هزار پیش سفارش دریافت کرده است و پیش بینی می کند هیچ مشکلی در تأمین تقاضا وجود نداشته باشد. کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده امسال برنامه SpaceX را برای استقرار برخی از ماهواره های Starlink در مدار پایین تر زمین نسبت به آنچه پیش بینی شده بود را مجوز داد. این تصمیم برای ارائه خدمات اینترنت باند پهن پرسرعت به افرادی که در حال حاضر دسترسی ندارند، گرفته شده است.

اینترنت ماهواره ای استارلینک ، هر آنچه لازم است بدانید

شرکت Starlink یکی از شرکت های سازنده ماهواره های کوچک برای سرویس های اینترنت ماهواره ای است. برندهای دیگر فعال در این زمینه شامل موارد زیر می شود:

  1. ۱- سرویس Kuiper آمازون
  2. ۲- سرویس OneWeb انگلیس
  3. ۳- سرویس Planet
  4. ۴- سرویس Blue Canyon Technologies از شرکت Raytheon Technologies

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این آغاز یک اتفاق بزرگ است؟

استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران ممکن است؟ پاسخ ایلان ماسک در این زمینه را بخوانید

آیا می توان از استارلینک در ایران استفاده کرد؟

داستان اینترنت ماهواره ای و به خصوص اینترنت ماهواه ای استارلینک شرکت SpaceX (متعلق به ایلان ماسک) این روزها بسیار داغ است و در کشور هم مسئولان می گویند برای استفاده از اینترنت ماهواره ای در ایران باید مجوز صادر شود. با این حال یکی از کاربران ایرانی در توییتر زیر پست اکانت SpaceX می پرسد که “آیا ایرانی ها هم می توانند از این اینترنت ماهواره ای Starlink استفاده کنند؟” و پاسخ اینکه “استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران ممکن است یا نه؟” را ایلان ماسک می دهد!

در تصویر زیر می توانید توییت کاربر ایرانی به نام امیر را ببینید. این توییت زیر پست SpaceX که مربوط به پرتاب ۶۰ ماهواره برای مجموعه ماهواره های Starlink است، منتشر شد. خلاصه پرسش او این است که آیا می توان از اینترنت ماهواره ای این شرکت در ایران استفاده کرد؟

پاسخ ایلان ماسک به امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

پاسخ ایلان ماسک به امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

همانطور که می بینید، ایلان ماسک در پاسخ به توییت او می گوید:

ما به بهترین شکل ممکن پشتیبانی خواهیم کرد.

همه ما می دانیم که این پاسخ نیست. این صرفا یک بازخورد روابط عمومی طور است که هیچ اشاره ای به ایران ندارد. در حقیقت یک توصیف کلی از همان کاری است که هر شرکتی باید در مقابل کاربرانش انجام دهد “به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کند”.

اینترنت ماهواره ای فلیترینگ را دور می زند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Massiha13

کاش بشه به روشی ازش استفاده کرد که نیازی به تایید مقامات ج.ا نداشته باشه.

ali karimi

سلام، اگه بقول خودشون برای مجوز باید به هرکشوری برن، اون سخته، منظورم دولت ما مجوز نمیده، اینو دیگه همه ما ایرانی هاذبدونیم، حالا بقول این دوستمون که نظرشو گزاشته همینجا، اگه راهی باشه که بدون مجوز دولت ایران بشه استفاده کرد وافعا عالی میشه، کلی بخوای حساب کنی همه کشورها از این اینترنت بتونن استفاده کنن و فقط ما ایرانی ها نتونیم استفاده کنیم اون بخاطر فوانین ما واقعا خیلی بد میشه، یجورایی میشه زورگویی، حالا ببینیم بیاد ببینیم چی میشه، اتشاله دولت ماهم این مجوز رو میده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)