حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش نویس قوانین جدید اتحادیه اروپا برای شرکت های بزرگ فناوری

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

اتحادیه اروپا امروز تهدید کرد که اگر شرکتهای بزرگ فناوری مرتبا رفتارهای ضد رقابتی داشته باشند، از هم پاشیده خواهند شد. پیش نویس قوانین جدید اتحادیه اروپا برای شرکت های بزرگ فناوری جریمه های بزرگی برای کوسه هایی که ماهی های کوچک را می خورند، وضع کرده است. این قوانین برای شرکت های بزرگ فناوری از جمله گوگل، فیس بوک، آمازون، اپل و … است که با رفتارهای غیررقابتی خود از رشد شرکت های کوچک جلوگیری می کنند. همچنین با استفاده از اطلاعات شخصی کاربران درآمدهای عظیم دارند.

این هشدار در حالی منتشر می شود که بروکسل پیش نویس دو بخش عمده جدید از مقررات فناوری را منتشر می کند.

قانون بازارهای دیجیتال با هدف مقابله با رقابت ناعادلانه نوشته شده است. همچنین یک قانون خدمات دیجیتال شرکت های فناوری را مجبور می کند مسئولیت پدیری بیشتری برای رفتارهای غیرقانونی را در پلفترم های خود داشته باشند.

این مقررات مدت ها مورد بررسی بود و اولین اصلاح اساسی رویکرد اتحادیه اروپا برای اینترنت طی دو دهه اخیر است.

پس از انتشار پیشنهادات کمیسیون اروپا در روز سه شنبه (امروز)، آنها توسط پارلمان اروپا و شورای وزیران به رای گذاشته می شوند و هنوز زمان بندی ای برای لازم الاجرا شدن آنها وجود ندارد.

هر دو آیین نامه جریمه های هنگفتی را برای رفتار شرکت تخطی گر اعمال می کنند. شرکت های بزرگ فناوری که به عمد قوانین جدید رقابتی را زیر پا می گذارند، تا 10 درصد از درآمد جهانی خود جریمه می شوند. شرکت های فناوری بزرگ که که قوانین پلتفرم های خود را اجرا نکنند، مجازات جریمه حداکثر ۶ درصد از درآمد جهانی خود را دارند.

اما پیش نویس قانون بازارهای دیجیتال همچنین بیان می کند که شرکت های بزرگ فناوری که در مدت ۵ سال، ۳ بار جریمه شوند، به عنوان مجرمان تکراری شناخته می شوند. طبق گفته های دو نفر که از برنامه های اتحادیه اروپا اطلاعات مستقیم دارند، اتحادیه اروپا به جدا کردن ساختاری این کسب و کارها اقدام خواهد کرد.

اگر یک تحقیق نشان دهد رفتار بد سیستماتیک که موقعیت شرکت را بیشتر تقویت می کند وجود دارد، اتحادیه اروپا می تواند “هرگونه برخورد رفتاری یا ساختاری متناسب با تخلف انجام شده و لازم برای اطمینان از تصحیح، را اعمال کند.”

این قوانین جدید، اگر به شکل فعلی به تصویب برسند، یکی از دقیق ترین مجموعه مقررات مربوط به شرکت های بزرگ فناوری در جهان است.

آنها همچنین تصدیق می کنند که قانون رقابت موجود در عصر دیجیتال ناکافی و بسیار کند است و نتوانسته است صعود سریع و قدرت عظیم بازار غول های سیلیکون ولی (Silicon Valley) را مهار کند.

شرکت هایی مانند گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل نیز به دلیل پرداخت سطح پایین مالیات محلی، حمله به حریم خصوصی و درهم شکستن رقبا، با خصومت روزافزونی در اروپا روبرو هستند.

تیری برتون، نماینده اتحادیه اروپا در بازار داخلی که در زمینه اصلاح قوانین دیجیتال همکاری می کند، در سپتامبر به فایننشال تایمز گفت:

“اینجا احساساتی از کاربر نهایی وجود دارد که این شرکت ها برای درک آن، زیادی بزرگ هستند.”

مارگرت وستاجر، معاون اجرایی اتحادیه اروپا مسئول رقابت و سیاست های دیجیتال، نیز اخیراً ابراز ناامیدی کرد که چگونه سازمان های ضد انحصار، شرکت بزرگ فناوری را رام نکرده اند.

وی اخیراً به فایننشال تایمز گفت:

“دردناک است که در بازارهای دیجیتالی صدمه ای که می تواند در آن بازار ایجاد شود، بسیار سریع اتفاق می افتد اما بهبود آن بسیار دشوار است.”

اتحادیه اروپا همانطور که پیش نویس مقررات خود را منتشر می کند، همچنین تعیین می کند که چگونه ارزیابی خواهد کرد که کدام شرکت ها “دروازه بان” یا شرکتی هستند که قوانین بازار را تعیین می کنند. این معیارها شامل گردش مالی شرکت در سه سال گذشته، تعداد کاربران آن و سرمایه بازار در یک سال گذشته خواهد بود.

مقامات اتحادیه اروپا گفتند که محدودیت بازار یک شرکت معیار مهمی است، زیرا توانایی شرکت برای جمع آوری سریع پول در جهت به دست آوردن رقبای بالقوه را تعیین می کند.

با این حال، جاه طلبی بروکسل برای کنترل شرکت های بزرگ فناوری حداقل دو سال یا بیشتر با اختلافات سیاسی و بحث و گفتگو در پارلمان اروپا و شورای وزیران روبرو است.

پل تانگ، نماینده اتحادیه اروپا سوسیالیست هلند که سال آینده در بحث قوانین جدید شرکت خواهد کرد، گفت:

“برنامه های کمیسیون اروپا خوب است، اما به اندازه کافی خوب نیست تا قدرت انحصاری غول های فناوری را مهار کند. در عوض، کمیسیون باید هدف مستقیم داشته باشد و حداقل، مدل انحرافی این غول های فناوری را از بین ببرد که عبارت است از: کسب درآمد از اطلاعات شخصی از طریق تبلیغات.”

برخی دیگر از اعضای پارلمان اروپا انتظار دارند که شرکت های بزرگ سعی کنند قوانین جدید را کاهش دهد. استفانی یون-کورتن، یکی دیگر از قانونگذاران اروپایی که نقش مهمی در بحث های سیاست رقابت داشته است، گفت:

“من انتظار دارم که این پلتفرم ها تلاش کنند تا اتحادیه اروپا را در مورد بحث های جعلی و ساده مانند مخالفت با آزادی بیان یا مخالفت نوآوری متهم کنند.”

نظر شما چیست؟ به هر حال روزی باید دست و بال شرکت های بزرگ فناوری که از جزئیات شخصی ما پول در می آورند گرفته شود. اتحادیه اروپا همواره پیشرو چنین موضوعاتی بوده است.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

ستمگری به پاین می‌رسد؟ و آیا جهان به تعادل برخواهد گشت؟ براستی که جهان ما جهش نداشت! مردمانی که آزادی انتخاب را در ساده ترین حقوقشان می‌بینند چون گوسفندان که تفاوت را در علفی که می‌خورند می‌دانند.!چه خوب است که جهشی داشته باشیم نه از نوع اقتصادی بلکه از نوع عقلانی! باشد که رخ دهد آنچه در رویای جهانیان است.

#حرف خودم یکی برای خودم توضیح بده😑

Milad7

شنیدید ترامپ میخواد وضعیت اضطرری اعلام کنه؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)