حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتحادیه اروپا می خواهد کاربران بتوانند نرم افزارهای پیش فرض را پاک کنند

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | نرم افزار

اتحادیه اروپا معمولا سمت کاربر است و شرایط را برای سواستفاده از آن ها سخت تر می کند، کاری که شرکت های بزرگ پولدار انجام می دهند. این بار اتحادیه اروپا می خواهد کاربران بتوانند نرم افزارهای پیش فرض را پاک کنند. این حتما برای شما هم پیش آمده که با نرم افزارهای پیش فرض نصب شده بی استفاده رو به رو می شوید اما نمی توانید حتی آن را از روی موبایل تان پاک کنید!

پاک کردن نرم افزارهای پیش فرض

گوگل در اروپا با دقت بسیاری روبرو شده است. از این که آیا گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض ارائه شده در تلفن های اندرویدی مقصر است تا ممنوعیت تشخیص چهره در فضاهای عمومی نشان می دهد که اتحادیه اروپا به طور کلی تمرکز بر طرفداری مصرف کننده را بر روی همه چیز معطوف می کند.

اکنون یک سری اسناد موجود در دسترس است که نشان می دهد کمیسیون اروپا در حال بررسی تعدادی از پیشنهادات تأثیرگذار بر شرکت های فناوری بزرگ است، از جمله این الزام است که به کاربران اجازه داده می شود هرگونه برنامه از پیش نصب شده روی دستگاه را حذف کنند.

فیسبوک

فیسبوک (یکی از نرم افزارهایی که روی اکثر موبایل ها به صورت پیش فرض نصب شده است)

این رهنمودها بخشی از پیش نویس قانون خدمات دیجیتال پیش رو کمیسیون اروپا است که فعالیت های مشکوک شرکت های بزرگ فناوری را برجسته می کند و اتحادیه اروپا آنها را ناعادلانه می داند. در کنار مجبور کردن شرکت ها به اجازه دادن به کاربران برای حذف برنامه های از پیش نصب شده، اقدام دیگری که در دست بررسی است ، ممنوعیت فعالیت های “خود ارجحیت” مانند رتبه بندی سرویس های رقابتی گوگل و وب سایت های پایین تر از محصولات خود در جستجو است.

مسلماً یکی از بزرگترین معاملات در اسناد، گزاره ای است که “دروازه بانان” را از استفاده از داده های شخصی برای اهداف تجاری منع می کند، مگر اینکه شرکت ها همان داده ها را در دسترس “کاربران تجاری که به دنبال فعالیت در همان فعالیت های تجاری هستند” قرار دهند. این به اصطلاح ممنوعیت استفاده انحصاری از داده ها می تواند برای همیشه ترمز جمع آوری اطلاعات را مهار کند.

هنوز هیچ یک از این اقدامات حتی به رای گیری گذاشته نشده است. کمیته های پارلمان هنوز در دست تدوین این لوایح هستند به امید ارائه آنها قبل از پایان سال. من حدس می زنم که این به خوبی تأیید اروپا برای خرید Fitbit گوگل نیست.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این موضوع در بازارهای دیگر هم نباید اجرا شود؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
OnePlus_Fan

به نظر منم اگه بشه پاکشون کرد خیلی خوب میشه
خیلی برنامه ها اضافین

TheFreeCritic

دمش گرم
من کل نرم افزارهای امنیتی و بعضی از اپ های گوگل رو پاک میکنم 😁😁

Mahdi

من که موافقم

lovenokia

ای کاش کاری میکردند باتری قابل تعویض به گوشی ها برگردد.
چون بازار پر شده از تعمیرکار های ناوارد که گند میزنن تو گوشی

Auroro

کجایی نیما

احتمال زیاد کلا گوشی رو تا زمستون دست نزنم. چون برا خودم نیست برا کسیه و خودم تا اون موقع بخرم (اواسط زمستون)

نیما عرفانی

باشه ایراد نداره.

نیما عرفانی

فقط هروقت مجدد اومدی تل یا واتس اپ خبر بده. جیمیل منم که داری .

Milad7

واقعا ایده ی عالی هست من کاملاااا با اجراش موافقم 👍🏻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)