حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زوم با کیفیت عکس در گالری گوشی سامسونگ Galaxy S21 با Remaster Picture

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپلیکیشن، سامسونگ

تا به حال شده به یک عکس با کیفیت پایین (ابعاد پایین) داشته باشید و بنا به هر دلیلی نیازی به ابعاد بزرگتش پیدا کنید؟ خب اگر گلکسی اس ۲۱ دارید خبر خوبی برای شما داریم. زوم با کیفیت عکس در گالری گوشی سامسونگ Galaxy S21 با Remaster Picture ممکن شده است. اما چطور و چقدر؟

زوم با کیفیت عکس در گالری گوشی سامسونگ

در توییتی از ice Universe می بینیم که امکان بزرگنمایی عکس بدون افت کیفیت تصویر در نرم افزار گالری سامسونگ ممکن شده است. البته گویا فعلا مختص گلکسی اس ۲۱ بوده و اطلاعی درباره ارایه آن به دیگر دستگاه های سامسونگ وجود ندارد.

اسم این قابلیت در گالری پیش فرض گوشی سامسونگ را Remaster Picture انتخاب کرده اند. این قابلیت اینطور کار می کند که رزلوشن تصویر با رزلوشن پایین را افزایش می دهد. مثلا در تصاویر منتشر شده توسط ice universe ما شاهد تبدیل یک تصویر ۲۴۷ در ۲۴۷ پیکسل (عرض تصویر چند پیکسل کمتر است) به یک تصویر ۹۸۸ در ۹۸۸ پیکسل هستیم. این یعنی یک عکس ۰.۰۶ مگاپیکسلی را به یک عکس تقریبا ۱ مگاپیکسلی تبدیل می کند. حدودا یک بزرگنمایی ۱۶ برابری را شاهد هستیم و خروجی چطور است؟

سمت راست پس از زوم - سمت چپ قبل از زوم

سمت راست پس از افزایش رزلوشن با Remaster picture – سمت چپ رزلوشن اصلی

اگر بخواهید فایل اصلی تصاویر را ببینید، این جا برای شما آن ها را قرار می دهم:

تصویر اصلی ۲۴۷ در ۲۴۷ پیکسل

تصویر اصلی ۲۴۷ در ۲۴۷ پیکسل

تصویر بزرگ شده ۹۸۸ در ۹۸۸

تصویر بزرگ شده ۹۸۸ در ۹۸۸

همانطور که می بینید، معجزه نمی شود اما خروجی خوب است. من با فتوشاپ تلاش کردم که این بزرگنمایی را با روش هایی که یاد دارم انجام دهم (بدون افزونه) و نتیجه گالری سامسونگ به شکل خوبی بهتر بود.

من حدس می زنم که این باید همان آلگوریتم زوم فضایی سامسونگ باشد که برای زوم در نرم افزار دوربین گوشی های جدیدش و به خصوص پرچمدارهای خود استفاده می کند. با اضافه کردن آن به گالری، می توان گفت که شاید کاربرد حتی بهتری داشته باشد. به هر حال توانایی افزایش رزلوشن یک تصویر با رزلوشن پایین آن هم روی گالری پیش فرض گوشی، قطعا بودنش بهتر از نبودنش است.

نظر شما درباره قابلیت افزایش کیفیت عکس در گالری گوشی سامسونگ چیست؟ فکر می کنید سامسونگ آن را به گوشی های دیگرش هم اضافه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

چه جالب و هیجان انگیز…
قبلاً من به مشابه این قابلیت فکر کرده بودم… مثلاً یه قابلیت تو دوربین به اسم فرضی super picture که با انتخابش بشه هم با 108 یا 50 مگاپیکسلی و هم با 27 یا 12 مگاپیکسلی همزمان عکس گرفت و تطبیق داد روی هم… بعد در گالری در نمای اصلی تصویر 12 یا 27 مگاپیکسلی نمایش داده بشه که رنگ های بهتری داره و با زوم هرچه بیشتر تو عکس گالری نرم و بدون تغییر عکس و بدون پرش سوییچ کنه رو عکس 108 مگاپیکسلی یا 50 مگاپیکسلی که در زیر عکس قبلی تطبیق داده شده بوده که جزئیات بیشتری داره… اینطوری اون عکس هر دو مزیت جزئیات بالا و رنگ های عالی رو داره…ساختشم زیاد سخت نیست… دو عکس با فاصله زمانی خیلی خیلی کم گفته میشه و توسط پردازشگر دقیقاً روی هم تطبیق داده میشند…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)