حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محبوبیت بازی روی موبایل به بالاترین میزان خود در یک دهه اخیر رسیده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اسمارت‌فون

صرف هزینه‌های مختلف توسط مصرف‌کنندگان در بازی‌های موبایل طی نیم دهه گذشته، سر به فلک کشیده و سهم سیستم‌ عامل‌های دیگر مانند کنسول‌های خانگی، کنسول‌های دستی و کامپیوترها را در گردوغبار خود رها کرده است. به تازگی و طبق جدیدترین گزارش منتشر شده، انتظار نمی‌رود که آمار پرداختن کاربران به بازی روی موبایل، در سال‌های پیش‌رو نیز کاهش یابد و در حقیقت، محبوبیت این حوزه درحال‌حاضر در بالاترین میزان خود از زمان آغاز به‌ کار آن قرار دارد.

محبوبیت روزافزون بازی روی موبایل

گزارش جدیدی که توسط شرکت تجزیه و تحلیل برنامه App Annie و International Data Group (IDC) منتشر شده است، نشان می‌دهد که طبق انتظارات، پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های صرف شده جهانی در حوزه بازی‌های موبایل در سال جاری، به 120 میلیارد دلار برسد. نزدیک‌ترین رقبای این صنعت یعنی PC و Mac، تنها توانایی کسب 41 میلیارد دلار درآمد از پلتفرم‌های خود دارند.

آمار محبوبیت موبایل گیمینگ

آمار محبوبیت موبایل گیمینگ

پیش‌بینی می‌شود کنسول‌های خانگی با 39 میلیارد دلار در رتبه بعدی قرار بگیرند و کنسول‌های دستی نیز(که درحال‌حاضر فقط می‌توان نینتندو سوییچ را از این گروه نام برد) تنها ۴ میلیادر دلار کسب سود را برای شرکت‌های خود به ارمفان خواهند آورد.

مصرف‌کنندگان همچنین بیش از گذشته در زمینه پرداخت‌های درون بازی هزینه می‌کنند. در سه ماهه اول سال 2021، کاربران به طور میانگین، هفته‌ای 1.7 میلیارد دلار برای خرید کالاها و آیتم‌های درون بازی خرج می‌کنند.

محبوبیت موبایل گیمینگ

محبوبیت موبایل گیمینگ

یکی از نکات مهم آمارهای جدید اینست که تقاضا برای بازی‌های موبایل، در دوران همه‌گیری ویروس کرونا با رشد قوی همراه بوده است. با نگاهی به داده‌ها و درنظرگرفتن فصل چهارم سال ۲۰۱۹ به عنوان مبنا، می‌بینیم که میانگین دانلود بازی‌های مختلف در طول یک هفته در مدت زمان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، تا ۳۰ درصد افزایش را تجربه کرده؛ که علاوه‌بر این و در همین زمان، هزینه‌های مصرفی کاربران نیز، در مدت مشابه 40 درصد افزایش یافته است که همگی این موارد، نشان دهنده استقابل عمومی کاربران گوشی‌های هوشمند از این صنعت می‌باشد.

آموزش نصب نسخه آزمایشی PUBG: New State اندروید با نقشه Troi

نظر شما چیست؟ آیا شما هم جزو کسانی هستید که به این حوزه علاقه‌مند بوده و آن‌ را به‌ صورت جدی و تخصصی دنبال می‌کنید؟ راجع به پرداخت‌های درون برنامه‌ای چطور؛‌ آیا تاکنون پول خود را برای تهیه آیتم‌های بیشتری از یک بازی خاص، خرج کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

طوری میگید یک دهه که انگار جز بازی
مار
و
توپ
چیزی میشد انجام داد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی