حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پس زمینه ویجت Conversations اندورید ۱۲ بر اساس محتوا پیام تغییر می کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اندروید ۱۲، گوگل

ویجت گفت و گویی که گوگل هفته گذشته با بتا دوم اندروید ۱۲ عرضه کرد دارای ویژگی های جدید و جالبی است. بر اساس گزارشات موجود در وبسایت XDA، پس زمینه ویجت Conversations اندروید ۱۲ با توجه به محتوای پیام می‌تواند تغییر کند.

تغییر پس زمینه ویجت Conversations اندروید ۱۲ بر اساس محتوا

برای مثال اگر کاربر پیامی با دو یا چند علامت تعجب دریافت کند، پس زمینه این ویجت پر از علامت های تعجب نیمه شفاف خواهد شد. همچنین اگر ترکیبی از علامت سوال و تعجب وجود داشته باشد پس زمینه با همان علامت های ترکیب شده تغییر خواهد کرد.

علامت های ظاهر شده در پس زمینه ویجت با توجه به محتوای پیام

در یک بررسی عمیق تر در System UI نسخه دوم بتا اندروید 12، با استفاده با عبارات منظم، این نتیجه به دست آمد که این تغییرات در پس زمینه ویجت وابسته به متن نیست و در صورت وجود: دو یا چند علامت تعجب یا چند علامت سوال و یا ترکیبی از علامت سوال و تعجب و یا دو یا چند ایموجی یکسان، این شکلک های نیمه شفاف در پس زمینه اعمال خواهند شد.

ویژگی های دیگر و احتمالی ویجت جدید گوگل

گوگل از مدت ها قبل بر روی این ویژگی کار می‌کرد و سرانجام هفته پیش با جدیدترین نسخه بتا اندروید 12 در دسترس قرار گرفت، این ویجت نام مخاطب، عکس پروفایل و آخرین پیام از مکالمه با او را نشان میدهد و اکنون هم کاربران پی برده اند که پس زمینه این ویجت با توجه به محتوای پیام می‌تواند تغییر کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده نسخه های آینده این ویجت ممکن است اطلاعات بیشتری درباره مخاطب را نمایش دهد، مانند سال روز تولد، سایرمناسبات، موقعیت مکانی و…

البته تا زمانی که گوگل برای انتشار عمومی اندروید 12 آماده نشود و هنوز در نسخه بتا باشیم، این ویژگی ها در دسترس نخواهند بود، اما مطمئنا ویژگی های کاربردی و جالب تری به این ویجت اضافه خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ترنج ترنجی

این دیگه خیلی چرته خدایی 🙄

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی