حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا از گوشی های Nokia 110 4G و Nokia 105 4G رسما رونمایی کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | نوکیا

نوکیا در تولید مدل 4G گوشی های ساده شهره است. در ادامه همین عملکرد، نوکیا از گوشی های Nokia 110 4G و Nokia 105 4G رسما رونمایی کرده است. هر دو این گوشی ها قبلا معرفی شده بودند و حالا با طراحی جدید و جذاب در کنار اتصال LTE ارایه می شوند.

Nokia 110 4G

Nokia 110 4G

نوکیا ۱۱۰ اولین بار حدود یک سال و نیم پیش رونمایی شد. همچنین نوکیا ۱۰۵ دو ماه قبل از آن معرفی شده بود. هر دو دستگاه در سال ۲۰۲۱ با طراحی جدید که من را به یاد طراحی کلی Nokia N9 می اندازد رونمایی شده اند. گوشی های ساده 4G که حتی از VoLTE یا تماس روی LTE هم پشتیبانی می کنند تا کیفیت صوتی بالایی داشته باشند.

شرکت HMD Global تعداد زیادی گوشی ساده به فروش می رساند. طبق گفته Counterpoint حدود ۱۱ میلیون دستگاه گوشی ساده نوکیا در ۳ ماهه اول ۲۰۲۱ فروخته شده است. بنابراین آنها بخش بزرگی از تجارت HMD هستند و این شرکت خط تولید خود را تازه نگه می دارد.

نوکیا 110 4G و نوکیا 105 4G تلفن های ساده ای هستند و همانطور که از نامش پیداست از اتصال LTE پشتیبانی می کنند. این امکان تماس های صوتی HD با کیفیت بالا از طریق VoLTE را فراهم می کند، که گام بزرگی نسبت به کیفیت صوتی 2G است.

به جز این پیشرفت در بخش صوتی، مکالمه و دیتا البته باید بدانید که شبکه های 2G و 3G در نقاط مختلف دنیا در حال خاموش شدن هستند. مثلا چندی پیش آخرین شبکه 2G کره جنوبی هم خاموش شد. به این ترتیب لزوم وجود گوشی های ساده 4G بیش از پیش حس می شود.

Nokia 110 4G & Nokia 105 4G

Nokia 110 4G & Nokia 105 4G

تفاوت های Nokia 105 4G با Nokia 110 4G

این دو گوشی بسیار کوچک هستند، اما به اندازه کافی برای مدیریت تماس و پخش موسیقی توانایی دارند. دو دلیل وجود دارد که Nokia 110 4G را نسبت به Nokia 105 4G انتخاب کنید. اولین مورد یک دوربین است. اگرچه در مشخصات رسمی وضوح تصویر ذکر نشده است، بنابراین فقط می توانیم فرض کنیم که زیاد نیست. مورد دوم یک جک هدفون 3.5 میلی متری استاندارد است.

این دو گوشی دارای نمایشگر ۱.۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۰ در ۱۶۰ پیکسل هستند. آنها از آیکون های بزرگ، آسان برای دیدن و حتی “دستیار بازخوانی نام منو” استفاده می کنند که منوها را با صدای بلند می خواند. HMD به وضوح بررسی می کند که این گوشی ها توسط والدین مسن قابل استفاده باشد.

چراغ قوه نوکیا ۱۰۵ مدل 4G

چراغ قوه نوکیا ۱۰۵ مدل 4G

برای سرگرمی، این گوشی ها از پخش MP3 پشتیبانی می کنند و دارای یک اسلات microSD هستند که می تواند کارت هایی تا 32 گیگابایت را در خود جای دهد. یک رادیو FM نیز روی آن تعبیه شده است که می تواند بدون وصل کردن هندزفری به گوشی استفاده شود. ابزار اضافی یک چراغ قوه LED است که در قسمت بالای تلفن تعبیه شده است (یعنی فلش دوربین نیست).

این گوشی ها باتری های ۱۰۲۰ میلی آمپری دارند که برای چندین روز آماده به کار و ۵ ساعت مکالمه صوتی روی 4G کافی است (در 3G کمی بیشتر، در 2G تا 16 ساعت). شارژ با شارژر موجود با استفاده از کابل microUSB انجام می شود.

متأسفانه، معرفی بی سروصدا Nokia 110 4G و Nokia 105 4G به این معنی است که ما هنوز قیمت یا تاریخ عرضه نداریم. با این حال ، نوکیا ۱۱۰ مدل ۲۰۱۹ با قیمت ۲۰ دلار و نوکیا ۱۰۵ حدود ۱۵ دلار بود، بنابراین کمی بیشتر از این اعداد، محدوده قیمت احتمالی برای مدل های 4G است.

رنگ بندی آن ها از قرار زیر است:

رنگ های نوکیا ۱۱۰ مدل 4G

رنگ های نوکیا ۱۱۰ مدل 4G

رنگ های نوکیا ۱۰۵ مدل 4G

رنگ های نوکیا ۱۰۵ مدل 4G

نظر شما درباره نوکیا ۱۱۰ مدل 4G و نوکیا ۱۰۵ مدل 4G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)