حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با عبور کاربران 5G کره جنوبی از ۱۵ میلیون، شبکه 2G در این کشور خاموش می شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 5G

کره جنوبی اولین کشور در جهان است که خدمات تجاری شبکه 5G را راه اندازی کرده است. ۱۰ ماه پیش بود که برای شما نوشتیم کاربران شبکه 5G کره جنوبی به نزدیک ۷ میلیون نفر رسید. امروز اما این عدد ۱۵ میلیون نفر رسیده است. همچنین گفته می شود که با عبور کاربران 5G کره جنوبی از ۱۵ میلیون، شبکه 2G در این کشور خاموش خواهد شد.

تعداد کاربران 5G کره جنوبی

مانند دیگر کشورها، تعداد کاربران 5G در کره جنوبی همچنان در حال افزایش است و امسال به عدد خیلی خوبی نسبت به جمعیت ۵۱ میلیون نفری اش خواهد رسید. طبق داده های وزارت علوم، فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی، کاربران 5G در کره جنوبی در آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰) به ۱۵.۱۵ میلیون نفر رسیده اند. این نسبت به پایان ماه قبلی بالای ۶۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

نسبت کاربران 5G در ارتباطات سیار کره ای نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. اطلاعات وزارتخانه همچنین نشان می دهد که در حال حاضر ۷۱.۲۷ میلیون کاربر ارتباطات سیار در کره جنوبی وجود دارد. این بدان معناست که کاربران 5G حدود 21.25٪ از کل را تشکیل می دهند. تقریبا از ۵ نفر ۱ نفر روی شبکه 5G است.

با گسترش پوشش شبکه 5G و معرفی تلفن های هوشمند 5G بیشتر، کاربران 5G در کره جنوبی به افزایش خود ادامه می دهند. در سالهای بعدی، مطمئناً موقعیت غالب را اشغال خواهد کرد.

خاموش کردن شبکه 2G در کره جنوبی

شبکه های مخابراتی

شبکه های مخابراتی

کره جنوبی در بحث شبکه های تلفن همراه کاملا پیشرفت کرده است. پس تعجب آور نیست که این کشور اولین شبکه مخابراتی سیار را در این ماه به طور کامل حذف کند. با ادامه گسترش تجارت 5G در مناطق مختلف، راه حل های قدیمی شبکه رو به نابودی می روند. اپراتور مخابراتی کره جنوبی، LG U + (LG Uplus) تنها شبکه 2G زنده مانده در کشور را دارد. طبق گفته های این شرکت، پایان ماه این اپراتور هم پوشش 2G خود را خاموش خواهد کرد.

طبق ادعای این اپراتور آن ها برای خاتمه عملیات تجاری 2G از دولت درخواست کرده است. اوایل سال ۲۰۱۲ بود که Korea Telecom (KT) شبکه 2G خود را خاموش کرد. علاوه بر این، SK Telecom شبکه 2G خود را در ژوئیه سال گذشته خاموش کرد. با خاموش شدن پوشش 2G سومین اپراتور همراه کره جنوبی، این نوع شبکه ارتباطی مخابراتی به کل از این کشور محو خواهد شد.

اپراتور LG U + ادعا می کند که با راه اندازی شبکه های جدید از جمله 5G، شبکه های 2G اساساً متروک هستند. تجهیزات جدیدی برای این شبکه وجود ندارد و حتی موبایل ها یا دستگاه هایی که از این شبکه پشتیبانی می کنند دیگر در دسترس نیستند. این امر منجر به کاهش چشمگیر کاربران شده است.

براساس وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی، تا پایان ماه نوامبر سال گذشته، LG U + حدود 374000 کاربر 2G داشت. این تنها 2.5٪ از 14.8 میلیون کاربر اپراتور را تشکیل می دهد. LG U + گفت که با خاموش شدن شبکه 2G، این شرکت بر روی بهبود خدمات 5G تمرکز خواهد کرد. در حال حاضر، این شرکت بیش از 2.5 میلیون کاربر 5G دارد. کره جنوبی اولین کشوری است که خدمات تلفن همراه 2G را هم در سال ۱۹۹۶ راه اندازی کرده است. این شبکه حدود 25 سال است که وجود دارد.

شبکه 3G در ایران خاموش می شود

نظر شما چیست؟ این می تواند یک زیرساخت بسیار بزرگ برای رشد کشورها باشد. فکر می کنید پروژه خاموش شدن شبکه 3G در ایران چه زمانی اتفاق بیفتد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)